IC Insights: עיסקאות מיזוג יזעזעו את מפת יצרניות הסמיקונקטור המובילות

7 אוגוסט, 2014

IC Insights: "עיסקת המיזוג בין חברת Micron לבין חברת Elpida יצרה ענק שבבים חדש אשר מכירותיו המשולבות צפויות להיות יותר מ-16 מיליארד דולר"

gartner

IC Insights: "עיסקת המיזוג בין חברת Micron לבין חברת Elpida יצרה ענק שבבים חדש אשר מכירותיו המשולבות צפויות להיות יותר מ-16 מיליארד דולר"

TOP20היקף המכירות של 20 החברות המובילות בתחום ייצור השבבים הסתכם בכ-124 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2014. כך עולה מסקר שוק חדש של חברת IC Insights. המגמה שניצפתה גם בשנה שעברה חוזרת גם השנה: החברות הגדולות צומחות מהר יותר מהחברות הקטנות. מכירות 20 היצרניות הגדולות צמחו ב-10% במחצית הראשונה של השנה, בהשוואה לצמיחה של 7% של כלל התעשייה.

קבוצת 20 יצרניות השבבים הגדולות בעולם כוללת 9 חברות שהנהלתן יושבת בארה"ב, שלוש ביפן, שלוש באירופה, שתיים בדרום קוריאה, שתיים בטאיוואן ואחת בסינגפור. גם השנה הרשימה כוללת שתי חברות העוסקות במתן שירותי ייצור בלבד (pure-play foundries), הכוונה היא ל-TSMC ולחברת GlobalFoundries. וכן 6 חברות ללא מפעלי ייצור (Fabless).

קבלנית הייצור UMC יצאה מהרשימה וחברת Nvidia נכנסה במקומה. מעניין לציין שהרביעייה הפותחת כוללת חברות שכל אחת מהן משתייכת לקבוצה בעלת מודל עיסקי שונה. חברת אינטל היא יצרנית שבבים פרי פיתוחה, חברת Sumsung היא יצרנית שבבים אנכית, המייצרת את רוב הרכיבים הדרושים למוצריה, TSMC היא קבלנית ייצור ו-Qualcomm היא חברת פאבלס.

מיזוגי ענק והשוק הסיני

מלבד ששת החברות הגדולות ביותר, ששמרו על מקומן גם השנה, התגלו שינויים מעניינים במפת החברות המובילות: החברה המרשימה ביותר היא MediaTek  אשר עברה למקום ה-12 לאחר צמיחה של 38% במכירות. החברה ממשיכה ליהנות מדרישה גדולה מאוד למוצריה בשוק הסמארטפונים הזולים בסין ובמדינות דרום-מזרח אסיה. בנוסף, בחודש פברואר הושלם המיזוג בין MediaTek לבין חברת MStar, והמכירות השנתיות המשולבות של שתיהן צפויות להגיע לכ-7 מיליארד דולר. לדר הזה צפויה להיות השפעה מעניינת על טבלת המובילים הבאה.

הטבלה צפויה להיות מושפעת מעיסקאות נוספות: חברת Avago רכשה בחודש מאי האחרון את חברת LSI Corp, כאשר המכירות המשותפות של שתיהן מסתכמות כיום ביותר מ-5 מיליארד דולר. עיסקה נוספת שתורגש היטב בטבלה הבאה היא עיסקת המיזוג בין חברת Micron לבין חברת Elpida. מדובר בענק שבבים חדש אשר מכירותיו המשולבות צפויות להיות השנה יותר מ-16 מיליארד דולר. פירוש הדבר, ש"טבלת הליגה" הנוכחית היא טבלת מעבר זמנית בלבד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס