"ההייטק הישראלי אסטרטגי עבור Dassault Systemes"
12 מרץ, 2015
לוריין בלאנשרד למנהל הפעילות של Dassault Systemes באירופה המזרח התיכון ורוסיה: "לאחרונה הכרזנו שאנחנו נכפיל את המכירות בתוך שלוש שנים. התפקד המרכזי שלי הוא לארגן את מערך המכירות באזור כדי להשיג את היעד"
לוריין בלאנשרד למנהל הפעילות של Dassault Systemes באירופה המזרח התיכון ורוסיה: "לאחרונה הכרזנו שאנחנו נכפיל את המכירות בתוך שלוש שנים. התפקד המרכזי שלי הוא לארגן את מערך המכירות באזור כדי להשיג את היעד"
למרות שעברה פחות משנה מאז מונה לוריין בלאנשרד למנהל הפעילות של חברת דאסו סיסטמס (Dassault Systemes) באירופה המזרח התיכון ורוסיה (EMEAR), הוא הספיק לבקר כבר פעמיים בישראל. לשאלת Techtime מדוע הגיע פעם נוספת לארץ, הוא הסביר שהמטרה שלו היא להגיע לישראל לפחות פעמיים בשנה. "בעוד שישה חודשים תוכל לפגוש אותי כאן פעם נוספת".
מכיוון שהאזור שעליו הוא מופקד אחראי לכ-45% מהמכירות השנתיות החברה (המסתכמות בכ-3 מיליארד דולר), השאלה המתבקשת היא מדוע דווקא ישראל. "מכיוון שזהו שוק אסטרטגי עבורנו", הוא מסביר. "ישראל חשובה בגלל התעשייה הביטחונית, תעשיית המדעי החיים ותעשית ההייטק. אנחנו עובדים בארץ מול חברות כמו אלביט, התעשייה האווירית, רפאל, ישקר, טבע ועוד. תוכנת התכנון התלת-מימדית שלנו, SolidWorks, הפכה למעין סטנדרד בתעשייה הבטחונית הישראלית".
מה בקשר למרכזי הפיתוח הבינלאומיים?
"הפעילות שלהם לא מורגשת ישירות בשוק המקומי באמצעות רכישת רשיונות תוכנה, מכיוון שהלקוחות הגלובליים רוכשים את הרשיונות ברמה גלובלית. אבל אנחנו יודעים שלדעה של העובדים בישראל יש השפעה גדולה על ההחלטות המתקבלות בהנהלות הגלובליות של החברות הטכנולוגיות".
חברת דאסו סיסטמס, אשר החלה כספקית תוכנות תלת-מימדיות בתחום התכנון ההנדסי והסימולציה, מיצבה את עצמה בשנים האחרונות בנקודה יוצאת דופן: היא מספקת חבילה של פתרונות לניהול תהליכים תעשייתיים כוללים. החל מתוכנות לתכנון מכני והנדסי, פתרונות הדמייה תלת-מימדיים חוצי דיסציפלינות, תוכנות לניהול חיי המוצר (PLM), תוכנות שיתופיות לפרוייקטי פיתוח מרובי צוותים, ומערכות מידע וניתוח לניהול המידע ההנדסי והארגוני.
הנהלת החברה פועלת מצרפת והחברה מעסיקה כ-14,000 עובדים בעולם. בשנים האחרונות היא נמצאת בצמיחה מתמדת: בשנת 2014 הסתכמו מכירותיה בכ-2.29 מיליארד אירו, בהשוואה ל-2 מיליארד ב-2013, ו-1.5 מיליארד אירו ב-2010. חלק מהצמיחה נובע מאסטרטגיית רכישות אגרסיבית: ב-18 החודשים האחרונים היא ביצעה 12 רכישות שונות.

לדברי אלי בויקיס, המנהל את פעילות דאסו סיסטמס בישראל, אחת מהדרכים המעניינות להגדיל את המכירות בישראל היא להכריז על מוצרים חדשים: "הישראלים אוהבים לנסות מוצרים חדשים. בכל פעם שיש מוצרים חדשים, יש לנו גם לקוחות חדשים בארץ והם נותנים לנו משוב יעיל מאוד".
מנהל אזור EuroMed, גואידו פורו, הסביר שאחת מהמטרות כיום היא להגדיל את היקף שיתופי הפעולה עם האקדמיה בישראל. "האוניברסיטאות כאן דוחפות לחדשנות, בניגוד להרבה אוניברסיטאות באירופה".
מעניין לציין שדאסו מאמינה שהיא רק עכשיו מתחילה את תהליך הפריצה שלה. בלנשארד: "לאחרונה הכרזנו שאנחנו נכפיל את המכירות בתוך שלוש שנים. התפקד המרכזי שלי הוא לארגן את מערך המכירות באזור כדי להשיג את היעד".
זה לא יעד שאפתני במקצת?
בלנשארד: "אנחנו חושבים ששוק היעד האמיתי שלנו מסתכם בכ-32 מיליארד דולר. מרגע שפתחנו את הפעילות שלנו והרחבנו את החזון של החברה אל תוכנות תלת-מימדיות לכל תהליך הייצור התעשייתי והחווייה התלת-מימדית, נכנסנו לשווקים חדשים לגמרי. למשל השוק הפיננסי. כיום אנחנו חושבים שאנחנו יכולים להכניס חדשנות לתעשיית התרופות העולמית. התעשייה הזו מאוד לא מתוחכמת ברמת הניהול הכולל של פעילותה, ויש עוד הרבה דוגמאות כאלה".
פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני