עסקת Audience הבהילה את המשקיעים של DSPG

3 מאי, 2015

מכירת Audience בארה"ב גרמה לחששות ביחס לעתיד שוק השבבים לעיבוד קולי, ופגעה במה שהיה יכול להיות חגיגת הדו"ח הרבעוני המצויין של DSPG


עיסקת Audience בארצות הברית, גרמה לחששות ביחס לעתיד שוק השבבים לעיבוד קולי, ופגעה במה שהיה יכול להיות חגיגת הדו"ח הרבעוני המצויין של DSPG

DSPG CHIPחברת DSPG מהרצליה פירסמה בסוף השבוע דו"ח מוצלח מאוד של תוצאותיה ברבעון הראשון של 2015. מיד לאחר שיחת הוועידה הסתכלו מנהלי החברה על גרף המנייה שלה בנסד"ק ונדהמו לגלות שהיא נחתכה בתוך מספר דקות בכ-5.5%. בדיוק התוצאה ההפוכה מהצפוי לאור התוצאות הטובות. בהמשך התאוששה המנייה, אבל המסחר ביום ה' נסגר כאשר DSPG נמצאת בירידה של כ-1.1%.

מדוע? אחד מההסברים נעוץ בעיסקת מיזוג שהחלה להתגלגל בארצות הברית, בתחום שהוא שולי עדיין בפעילות DSG, אולם ככל הנראה בעל פוטנציאל נפיץ במישור יחסי הציבור.

רבעון שלישי של צמיחה

בסך הכל, הכנסות החברה ברבעון הראשון צמחו ב-16% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-38 מיליון דולר. הרווח הגולמי גדל ל-41% מהמחזור, לעומת 40% מהמחזור ברבעון המקביל. בנטרול הפחתות לא מוחשיות בגין רכישות והוצאה שלא במזומן (אופציות), גדל הרווח התפעולי של DSPG ב-364% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-2.1 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם ברבעון הראשון גדל ב-200% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-2.3 מיליון דולר.

מנכ"ל DSPG, עופר אליקים, אמר שמדובר ברבעון שלישי ברציפות של צמיחה במכירות. "אחד מההישגים העיקריים ברבעון הראשון הוא הסכם נוסף לאספקת שבבי VoIP ליצרן מוביל בשוק הטלפוניה המשרדית. הישג זה וצבר ההזמנות הקיים ממצבים את DSPG כספקית השבבים המרכזית בשוק הטלפוניה המשרדית". מדובר בשבבי DVF SoC המספקים יכולת הפעלה וניהול של טלפון משרדי מבוסס VoIP. למעשה, כיום יש לחברה סכמים בתחום הטלפון המשרדי עם שלוש הספקיות הגדולות בעולם בתחום: סיסקו, אוויה ואלקטל-לוסנט. המתחרות העיקריות שלה בשוק הזה הן טקסס אינסטרומנטס וברודקום.

בתחום הפעילות השני שלה, ערכת שבבי DHX91 לניהול רשת ביתית המבוססת על תקן DECT ULE, החברה מסרה שההכנסות מהמוצרים החדשים בשוקי הטלפוניה המשרדית, ה-IoT ונתבי התקשורת החכמים גדלו ב-69% לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-23% מסך ההכנסות. זאת, לעומת 15% מההכנסות ברבעון המקביל.

תהפוכות קוליות בבורסה

ההתנהגות המפתיעה של מניית DSPG בנסד"ק
ההתנהגות המפתיעה של מניית DSPG בנסד"ק

אלא שהדרמה האמתית קשורה לשבב HDClear לעיבוד קול, המאפשר זיהוי קולי מדויק, ביטול רעשי רקע בשיחות והפעלה קולית מדויקת של מכשירים (always-on voice) ניידים ונייחים. מדובר בשוק חדש לחלוטין, שבחברה מעריכים את היקפו העולמי בכ-200 מיליון דולר. מהלך שיחת הוועידה שקיימה DSPG בעקבות פרסום תוצאותיה הכספיות, סיפר אליקים כי יצרן סמארטפונים מוביל צפוי לשלב את השבב HDClear בדגם חדש שלו, ושהחברה מתחילה לקדם אותו בשוק המיחשוב הלביש. החברה צפויה להתחיל באספקת השבבים במהלך הרבעון הנוכחי (הרבעון השני).

שבב ה-HDClear משפר משמעותית את חווית השימוש בסלולר ומאפשר זיהוי קולי מדויק, ביטול רעשי רקע בשיחות והפעלה קולית מדויקת של מכשירים (always-on voice). לדברי אליקים, יצרניות מכשירים ומפעילות סלולר פועלות לשיפור איכויות ויישומי הקול באמצעות אימוץ גובר של טכנולוגיות עיבוד מתקדמות, ו-DSPG צפויה ליהנות ממגמה זו.

הבעיה מבחינת המשקיעים של DSPG נובעת ככל הנראה מעיסקת מיזוג מפתיעה שהחלה להתגלגל ממש ביום חמישי האחרון. חברת Knowles Corporation, דיווחה על חתימת הסכם לרכישת Audience, הנחשבת לחברה המובילה בשוק שבבי עיבוד הקול למכשירים סלולריים. החברה מתגאה בכך שהשבב שלה מצוי כיום ביותר מ-320 טלפונים ניידים בעולם. ההסכם מעניק ל-Knowles להגיש הצעת רכישה לכל מניות Audience במחיר של 5 דולר למנייה, לפי שווי חברה של 129 מיליון דולר (הכולל מזומנים בהיקף של 44 מיליון דולר המצויים בקופתה).

בעקבות ההודעה התחולל עוד ארוע מפתיע: מניית Audience עלתה מעבר לגבול ה-5 דולרים, ולאחר מכן צנחה מתחת אליו, לכ-4.75 דולר. תופעה משונה בפני עצמה, מכיוון שמניות של חברות הנמצאות בשלבי מכירה, נוטות להיצמד למחיר העיסקה שפורסם. החשש הוא שהעיסקה גרמה לסנטימנט שלילי בשוק ביחס לתחום שבבי עיבוד הקול. אם החברה המובילה בשוק נמכרת במחיר כל-כך נמוך, ייתכן והפוטנציאל הטמון בו אינו גבוה. בחברת DSPG מאמינים שמדובר בשוק עולמי שהיקפו צפוי להסתכם בכ-200 מיליון דולר בשנים הקרובות. מבחינת יצרנית השבבים הישראלית, זהו פלח מעניין עבור אחד מתחומי ההתמחות שלה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית