דיון מדיקל גייסה 12.3 מיליון דולר

9 יולי, 2017

החברה פיתחה טכנולוגיית חישה מבוססת RF המאפשרת לנתח אותות אלחוטיים חוזרים מרקמות הגוף, ולזהות רקמות ממאירות באמצעות תגובתן לקרינה אלקטרומגנטית

Dune Medical Devices

חברת דיון מדיקל מקיסיריה (Dune Medical Devices) השלימה גיוס הון בהיקף של 12.3 מיליון דולר בהובלת הקרנות Canepa Healthcare, ATON Partners ו-Kraft Group. חברת דיון מדיקל נמצאת בשלבי הרחבת השימוש בפלטפורמה הרפואית שפיתחה, למגוון חדש של מחלות.

החברה מערכת מבוססת ספקטרוסקופיית RF בשם MarginProbe, המאפשרת לגלות גידול סרטני ברקמות הסמוכות לגידול שהתגלה, וזאת במהלך הניתוח עצמו. על-ידי כך היא משפרת את הסיכוי להסיר את כל התאים הממאירים באזור הגידול מבלי להשאיר תאים ממאירים העשויים לחדש את המחלה. בשלב הנוכחי המערכת ממוקדת בניתוחים להסרת גידולים בשד.

בשיטת של החברה מקרינים את הרקמות החשודות בקרינת RF ומודדים את האותות החוזרים. מכיוון שלכל רקמה יש תגובת היענות ייחודית המשמשת מעין "חתימה אישית" שלה, המערכת מאפשרת לזהות רקמות נגועות בסמוך לגידול המרכזי שבו המנתחים מטפלים.

המרכיב המרכזי במערכת הוא חיישן Fringe Field Sensor המצוי בקצה אבזר המדידה. כאשר רקמה נעשית ממאירה, חלים שינויים בקוטביות החשמלית של ממברנת התא, בריכוז החומר הגנטי, בכמות הנוזל הבין-תאי ונוצרים כלי-דם חדשים. כל אלה משנים את היענות התדר של הריקמה, ומאפשרים לזהות את גבולות הגידול הממאיר.

בשנת 2012 החברה קיבלה אישור של ה-FDA לשיווק המערכת בארה"ב. בשנת 2016 היא קיבלה 3 מיליון אירו באמצעות תוכנית Horizon 2020 של האיחוד האירופי, במטרה להמשיך בפיתוח טכנולוגיית הביופסיה שלה. בין השאר, החברה מנסה להתאים את המערכת למקרים נוספים מעבר לסרטן השד.

החברה מסרה שמאז קבלת אישור ה-FDA, המערכת הוכיחה את יכולתה בהטנת מספר הניתוחים החוזרים שיש לבצע לנשים שטופלו. עד היום בוצעו כ-2,500 ניתוחים שתוצאותיהם נבדקו בזמן אמת באמצעות מערכת MarginProbe של החברה. החברה מסרה שהניתוח הסטטיסטי של הניתוחים מצביע על ירידה של 79% בצורך לבצע ניתוח נוסף. "מדובר במספר משמעותי, שכן הסטטיסטיקה מראה שבכ-20%-20% מהמקרים שבהם בוצעה הסרת שד – יש צורך לבצע נוסף כדי להוריד שרידי גידולים ממאירים".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי