אנבידיה מקימה מרכז פיתוח בתל-אביב שיעסיק כ-100 עובדים

2 אוגוסט, 2017

סגן נשיא לשיווק בחברת אנבידיה, מחפש בימים אלה אתר חדש עבור מרכז הפיתוח שיפעל בישראל ויתחיל בקרוב לגייס עובדים. בין השאר, החברה מחפשת הזדמנות רכישה בארץ בתחום הבינה המלאכותית.

Envidia VP Jeff Herbst

חברת Nvidia מעמיקה את פעילותה בישראל. בימים אלה נמצא בישראל סגן נשיא אנבידיה לפיתוח עסקי, ג'ף הרבסט (Jeff Herbst), אשר משתתף בפרוייקט איתור מתקן חדש למשרדי החברה, במטרה לשכן מרכז פיתוח בתל-אביב המעסיק כ-100 מהנדסים. כיום מפעילה אנבידיה מרכז פיתוח לא גדול המעסיק 20 עובדים ופועל מאזור גני התערוכה.

במפגש עם הרבסט שהתקיים אתמול, הוא סיפר שהחברה מייחסת לישראל חשיבות מיוחדת במינה. לדבריו, בשלב הראשון מרכז הפיתוח שיתמקד בתחומי הבינה המלאכותית יעסיק כ-50-100 עובדים, אולם בהמשך החברה מקווה לאתר גם חברה מקומית לרכישה. "אנחנו עדיין לא יודעים כיצד המהלך יתפתח, מכיוון שהכל תלוי בהזדמנות שתיקרה בדרכנו. אנחנו לא מתכננים להפסיק לגייס כאשר נגיע ל-100 עובדים. המגבלה היחידה שלנו היא כמות האנשים המוכשרים שנצליח לגייס בישראל".

קהילת ה-Deep Learning הישראלית

הרבסט מכיר היטב את ישראל, והיה כאן לפחות 20 פעם מאז שהחברה הגדירה את ישראל כאזור מעניין עבורה, בשנת 2011. הרבסט: "בעבר היינו חברה של משחקי מחשב. אולם כאשר הצלחנו לייצר מעבד גרפי הניתן לתיכנות, שינינו גם את התעשייה וגם את כיוון ההתפתחות של Envidia. נתנו לו את השם Graphics Processing Unit, פיתחנו את שפת התוכנה CUDA שהיא שפת תכנות למעבדים גרפיים ועל-ידי כך ייצרנו את מה שאנחנו מכנים בשם 'עידן ה-GPU': יכולת של מחשבי-על שהיא זמינה בידי חוקרים ומפתחים ולא רק בידי ארגונים גדולים.

NVIDIA VOLTA
מעבד Volta של אנבידיה. 21 מיליארד טרנזיסטורים

"בשנת 2010 הגענו לישראל וגילינו שהאקדמיה כאן מאוד מתקדמת ומבצעת מחקרים רבים בעזרת CUDA. החוקרים בישראל התחילו לשחק עם רשתות נוירוניות ולימוד עומק (Deep Learning) והיה ברור לנו שיש פה קהילה מאוד דינמית. החל משנת 2011 אנחנו תומכים בקהילת ה-Deep Learning הישראלית. יש כאן כמות עצומה של מחקר ופיתוח בתחום הבינה המלאכותית, ואנחנו רוצים להיות חלק מזה".

עד היום ביצעה אנבידיה מספר השקעות בישראל: בחברת זברה מדיקל אשר פיתחה תוכנת בינה מלאכותית המאפשרת לשפר את הניתוח של צילומי MRI באמצעות ביג דטה. היא השקיעה בחברת דיפ אינסטינקט, הנחשבת לחברת הסייבר הראשונה והיחידה בעולם המיישמת יכולות של למידה עמוקה לפיתוח מערכות הגנת סייבר. היא גם ביצעה השקעה חברת רוקטיק, אשר פיתחה טכנולוגיית אימות מקבילית של תכנוני שבבים. רוקטיק נרכשה על-ידי קיידנס והפכה למרכז פיתוח ישראלי של קיידנס. בזכות העיסקה, אגב, הפכה קיידנס ללקוחה של אנבידיה.

"מהפיכת ה-AI דומה למהפיכת החישמול"

בעיני הרבסט, המשמש כבר 16 שנים כסגן נשיא לשיווק של חברת אנבידיה, מהפיכת הבינה המלאכותית היא התופעה המרתקת ביותר שניתן לאתר כיום בתעשייה. "אני חושב שבינה מלאכותית מבוססת לימוד עומק היא הטכנולוגיה המהפכנית ביותר שנתקבלתי בה בכל חיי. היא חודרת לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, ממש כמו שעשה החשמל. בניגוד לתעשיית מעבדי ה-CPU, ההתפתחות של מעבדי GPU אינה מוגבלת על-ידי ההאטה של חוק מור, מכיוון שהביצועים שלהם תלויים יותר בתוכנת העיבוד המקבילי מאשר בטכנולוגיית הייצור שלהם".

לדבר הזה יש גם השלכות ישירות על האופי של אנבידיה עצמה: "היום אני לא רואה את אנבידיה כחברת שבבים. אומנם אנחנו מייצרים שבבים, אבל גם אפל מייצרת שבבים. אנחנו חברת בינה מלאכותית ומיחשוב ויזואלי. יותר ממחצית מהמהנדסים שלנו הם מהנדסי תוכנה ולא מהנדסי חומרה. אנחנו מספקים פתרונות מלאים הכוללים חומרה ותוכנה עם מוצרים ייעודיים המוכוונים לשווקים אנכיים. היום כבר לא ניתן לפעול במתכונת של חברת שבבים טהורה, השבבים כל-כך מורכבים שיש צורך לספק ללקוחות את הכלים שיאפשרו להשתמש בהם".

אתם זקוקים ל-CPU משל עצמכם?

"הליבה של כל מחשב AI היא מאגד של מעבדי GPU וחבילות תוכנה המאפשרות לבצע אימון יעיל של רשתות נוירוניות, כמו למשל תוכנת CDNN שלנו (CUDA Neural Networks). מעבר לזה, אינטל מייצרת כיום את המעבדים הטובים בעולם והמעבדים שלנו עובדים היטב מול אינטל. זה עונה לצרכים של הלקוחות שלנו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס