חוזה ענק לאלביט: מערכות אלקטרוניקה ב-240 מיליון דולר למדינה באפריקה

26 ספטמבר, 2017

אלביט תספק מגוון מערכות אלקטרוניות ביטחוניות למדינה באפריקה, בהן גם מערכת הגנה על מטוסים מפני טילי כתף. ההוצאות על ביטחון גדלו באפריקה בעשור האחרון ב-50%

עסקת ענק לאלביט מערכות (Elbit Systems) באפריקה. החברה הביטחונית הישראלית הודיעה היום כי זכתה בחוזה בהיקף של 240 מיליון דולר לאספקת מגוון רחב של מערכות אלקטרוניות ביטחוניות למדינה באפריקה.

החוזה, שיבוצע במהלך שנתיים, כולל אספקת DIRCM, מערכות מונחות אינפרה-אדום להגנה של מטוסים מפני טילי כתף מבוססים אינפרה-אדום. המערכת נרכשה על ידי ממשלת ישראל להגנה על המטוסים המסחריים שטסים בשטחה, וכן על ידי חילות האוויר של איטליה וברזיל. כמו כן, במסגרת החוזה תספק אלביט למדינה האפריקנית מערכות מבוססות אינפרה אדום להתראה מפני טילים (MWS), מערכות רדיו וקשר, מערכות יבשתיות, מערכות מיני-מל"ט והשבחת מסוקים.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות אמר: "אנו גאים בזכייה בחוזה זה, המאפשר לנו לספק ללקוח מגוון של מערכות ויכולות מתחומים שונים, מגמה מתחזקת שאנו עדים לה לאחרונה במדינות רבות. המבנה הייחודי שלנו מאפשר ללקוח ליהנות מהיתרון שבסינרגיה בין כל היכולות, ובו זמנית, להתמקד בדרישותיו שלו. סל המוצרים שלנו, המבוסס על טכנולוגיות חדשניות וידע מבצעי, מאפשר לנו להתאים את הפתרונות שלנו באופן ייעודי לצרכי הלקוח ואנו מקווים כי לקוחות אחרים ילכו בעקבות מגמה זו".

גידול בהוצאה על ביטחון ביבשת שסועה ורבת מתיחויות

היקף ההוצאות של כלל מדינות אפריקה על תחום הביטחון הסתכם ב-37.9 מיליארד דולר, ירידה של 1.3% בהשוואה ל-2015, שנבעה בעיקר מהירידה במחירי הנפט שפגעה בהכנסות של חלק מהמדינות, כך על פי דו"ח של מכון SIPRI. עם זאת, בעשור האחרון ההוצאה של מדינות אפריקה על ביטחון מצויה במגמת גידול מתמדת והנתונים של 2016, חרף הירידה, גבוהים בכמעט 50% בהשוואה ל-2006, וזאת על רקע החרפת המתיחות והאיומים הצבאיים באזור. המדינות האפריקניות שמקצות את התקציבים הגדולים ביותר לביטחון הינם אנגולה ואלג'ריה, אך בשנה האחרונה גם ניגריה, קניה ומאלי הגדילו את תקציבי הביטחון שלהם באופן ניכר.

זהו החוזה השני בגובהו שעליו דיווחה אלביט השנה, וזאת לאחר שלפני כמה חודשים הודיעה החברה על חוזה בהיקף של 390 מיליון דולר לאספקת מערך מודיעין אלקטרוני יבשתי למדינה באירופה.

הביקושים הגוברים בעולם למערכות נשק והגנה תומכים בהמשך ההתרחבות העסקית של אלביט, שברבעון השני של 2017 רשמה הכנסות של 818 מיליון דולר, וזאת בהשוואה ל-808 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מניית החברה השלימה מאז תחילת השנה טיפוס של מעל 30% והיא נסחרת כיום במחיר שיא של 51.3 שקל לפי שווי שוק של 21.9 מיליארד שקל.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית