Solidworks במו"מ עם ננו דיימנשן לשיתוף פעולה בתלת מימד

30 אוקטובר, 2017

מנכ"ל סולידוורקס הגיע לכנס השנתי של סיסטמטיקס שהתקיים השבוע בתל אביב. לדבריו, הכוונה היא לאפשר שילוב בין הטכנולוגיות של שתי החברות כדי שתוכניות סולידוורקס יעבדו במדפסת המעגלים של ננו דיימנשן, ולהיפך

SOLIDWORKS CEO BASSI

חברת סוליד-וורקס (Solidworks) הנמצאת בבעלות חברת התוכנה דאסו סיסטמס (Dassault Systemes), נמצאת במשא ומתן עם חברת ננו דיימנשן הישראלית לשיתוף פעולה בתחום הדפסת מעגלים אלקטרוניים. מנכ"ל סוליד וורקס, ג'ן פאולו באסי, מסר היום ל-Techtime במהלך הכנס השנתי של חברת סיסטמטיקס, נציגת דאסו סיסטמס בישראל, שהחברה מכינה את תוכנת התכנון המכנית סוליד וורקס להיות תוכנה מובילה עבור ייצור במדפסות תלת-מימד. בסגרת הזאת, היא נמצאת בקשר עם כל יצרני מדפסות התלת-מימד, כולל עם חברת ננו דיימנשן מנס ציונה, אשר פיתחה מדפסת תלת מימד לייצור מעגלים מודפסים.

מדפסת DragonFly 2020 Pro של ננו דיימנשן

לדברי באסי, ננו דיימנשן היא החברה המתקדמת ביותר בעולם בתחום הזה. "אנחנו מדברים איתם על שילוב של הפתרונות. יש לנו תוכנה לתכנון PCB ואנחנו רוצים לעבוד איתם כדי לאפשר לייצר במדפסת שלהם מעגלים שתוכננו בתוכנה שלנו". לדבריו, הדיונים כוללים בדיקה של תאימות דו כיוונית. כלומר, היכולת לשלב חלקים שתוכננו במדפסת של ננו דיחימנשן בתוך תוכנת התכנון של סוליד וורקס, ויכולת לשלב תכנון של מעגלים אלקטרוניים בתוך מערכות המתוכננות בסוליד וורקס".

עדיין לא ברור מהו עומק המשא ומתן והאם הוא כולל גם השקעה פיננסית. מכל מקום, שיתוף פעולה אסטרטגי בין ננו דיימנשן לבין חברה שתוכנת התכנון שלה היא מהנפוצות ביותר בתעשייה העולמית, יכול להיות התפתחות חשובה מאוד מבחינתה של ננו דיימנשן.

בגרסה האחרונה של התוכנה, SOLIDWORKS 2017 שילבה החברה מודולים ראשונים של ייצור באמצעות תלת-מימד ותוכנה לתכנון מעגלים מודפסים. בגרסה הבאה של שנת 2018 אשר תושק בפברואר 2018, החברה תשלב בתוכנה מודולים מתקדמים יותר, כגון אופטימיזציה של טופולוגיית ייצור לצורך תכנון התמיכות בחלק המיוצר, ניהול תבניות פנימיות בתוך החלק המשפיעות על החוזק, הגמישות, המשקל ותכונות נוספות שלו, ופיתוח המלצות (Design Guidance) לתכנון אפטימלי של ייצור תוספי (Additive Manufacturing).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני