אפלייד מטיריאלס חגגה 20 שנות פעילות בישראל

21 נובמבר, 2017

2,800 מבקרים השתתפו בחגיגה של אפלייד מטיריאלס לכבוד 20 שנות פעילותה בישראל. כיום היא מעסיקה כ-1,350 עובדים בארץ, ואחראית על פיתוח וייצור ציוד לבקרת תהליכי ייצור שבבים

חברת אפלייד מטיריאלס (Applied Materials) חגגה בשבוע שעבר 20 שנה לפעילותה בארץ ו-50 שנה להיווסדה. ערב ההוקרה לחברה נערך ביום ה' האחרון בביתן 1 במרכז הירידים בתל אביב בהשתתפות יותר מ-2,800 מוזמנים שכללו עובדי ועובדות החברה, בני ובנות זוגם, ספקים ושותפים אסטרטגיים.

הינחה את הארוע דודו ארז לצד עובדת אפלייד מטיריאלס, שרון אייזיק. הוא גם השתתף ב"משאל רחוב" שצולם במסדרונות קמפוס החברה ברחובות. בסיום הארוע התקיימה הופעה מלהיבה של הזמר אברהם טל. בארוע השתתפו בכירי חברת אפלייד מטיריאלס העולמית שהגיעו לארץ כדי לחגוג את פעילותה כאן, ויו"ר רשות החדשנות, ד"ר עמי אפלבום.

מנכ"ל אפלייד מטיריאלס ישראל, עופר גרינברגר (בתמונה למעלה), אמר שהסיפור של אפלייד מטיריאלס ב-20 השנים האחרונות, "הוא סיפור של הישגים יוצאי דופן, אומץ, חדשנות ומנהיגות. אלה ימים גדולים עבור תעשיית השבבים. היא צומחת בקצב שאנחנו לא יכולנו אפילו לדמיין רק לפני כמה שנים, והעתיד בהחלט נראה מבטיח. אפלייד מטיריאלס הינה מובילה עולמית, וכאן בישראל אנחנו נמצאים בחזית תעשיית ההייטק, ומשמשים מודל לחברות רב-לאומיות".

"מורי-דרך" לכלכלה הישראלית

ד"ר אפלבום אמר שפעילות אפלייד מטיריאלס בישראל  ממשת את מה שכלכלת ישראל זקוקה לו: "מחקר ופיתוח המורחבים לכדי עסק שלם הכולל ייצור, שרשרת אספקה ושירות. אתם מורים את הדרך לכלכלה הישראלית. נוכל לשפר את המצב הנוכחי שבו רק 8% מהשכירים עובדים בהייטק והם אחראים ל- 50% מהיקף הייצוא הכולל. תארו לעצמכם כיצד  תראה הכלכלה הישראלית כאשר 15% מהעובדים במשק יעבדו בהייטק".

מרכז הפיתוח והייצור של אפלייד מטיריאלס ברחובות
מרכז הפיתוח והייצור של אפלייד מטיריאלס ברחובות

חברת אפלייד מטיריאלס ישראל עוסקת בפיתוח וייצור מערכות לבקרת תהליכי ייצור שבבים. החברה מעריכה שכמעט כל השבבים המיוצרים בעולם עברו בתהליך הייצור דרך אחת מהמכונות של אפלייד מטיריאלס המיוצרות בישראל. מדובר בכ-20 מיליארד שבבים שיוצרו בשנה בעולם. מאז תחילת הפעילות בארץ, רשמה החברה יותר מ-1,200 פטנטים. היא משקיעה מיליון וחצי שנות אדם בפיתוח כל מערכת חדשה ומייצרת אותן בחדרים נקיים ברחובות בגודל של קרוב ל-4 דונם. כיום החברה מעסיקה כ-1,350 עובדים בישראל, רובם בתחום הפיתוח. לאור צמיחת הפעילות היא גייסה בשנה החולפת כ-300 עובדים חדשים.

אפלייד מטיריאלס החלה לפעול בישראל בשנות ה-80 כאשר החלה לספק תמיכה במערכות ייצור לתעשיית השבבים בארץ. בשנת 1997 היא רכשה את החברות הישראליות אופאל ואורבוט מכשור, שכללו בזמנו כ-400 עובדים, ומיזגה אותן. כיום ישראל היא מרכז הפיתוח הגדול ביותר של החברה מחוץ לארצות הברית. בשנה האחרונה צמחו מכירות אפלייד ישראל בכ-20% וכעת היא נמצאת במסע נוסף של גיוס עובדים.

למידע נוסף על אפלייד מטיריאלס ישראל: www.appliedmaterials.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית