KLA Tencor מקימה קו ייצור חדש בישראל

17 דצמבר, 2017

בלעדי ל-Techtime: מרכז הפיתוח והייצור במגדל העמק מאיץ את קצב הוצאת המוצרים החדשים ונערך לבניית קו ייצור בתחום חדש לגמרי. נשיא החברה בישראל, אורי תדמור: "תעשיית השבבים צומחת בכל התחומים. 2018 תהיה טובה יותר מ-2017"

KLA Tencor Israel CEO Ori Tadmor

חברת KLA Tencor Israel מקימה קו ייצור חדש במגדל העמק ליד המתקן הנוכחי שלה, ומתכננת להיכנס לייצור מוצרים חדשים. כיום החברה מתמקדת בפיתוח וייצור מערכות מטרולוגיה ואינספקשן עבור קווי ייצור של מוליכים למחצה. בראיון בלעדי ל-Techtime, סיפר נשיא KLA Tencor Israel, אורי תדמור, שקו הייצור החדש מיועד למכונות מרכזיות בתעשיית השבבים אשר נמצאות מעבר למשימה הנוכחית של החברה בישראל (אינספקשן ומטרולוגיה). החברה כבר החלה בהיערכות ראשונית למשימה החדשה: תכנון המבנה החדש ושילוב צוותים ישראלים במערך הייצור של KLA Tencor העולמית, המטפלים בקו המוצרים החדש. במקביל, החברה מתכננת התרחבות נוספת, ובניית מבנה נוסף בשטח שהחברה רכשה סמוך למתקן הנוכחי, שכיום יש בו מגרש חנייה המתאים לתפוסה של כ-350 מכוניות.

חברת KLA Tencor Israel מהווה כיום אחד מארבעת מרכזי הייצור העולמיים של KLA Tencor העולמית, ומעסיקה כ-530 עובדים בישראל. למרות שהמשימה המרכזית שלה היא בתחום מערכות הבדיקה והאנליזה לקווי הייצור, היא אחראית למספר הגדול ביותר של מוצרים מכל מרכזי הפיתוח והייצור של החברה בעולם. בשבוע שעבר היא קיבלה את פרס היצואן המצטיין ליפן לשנת 2016 מטעם לשכת המסחר ישראל יפן, בשיתוף משרד החוץ ומכון הייצוא הישראלי. לדברי תדמור, "מערכות ציוד, בדיקה ועיבוד לתעשיית הרכיבים האלקטרוניים מהוות כ-14% מהייצוא הישראלי ליפן. יש סבירות גדולה מאוד שחלק מהרכיבים בכל מכשיר טלפון נייד, מחשב וטאבלט הנמכרים היום בעולם, עברו בתהליך הייצור שלהם במכונות שפותחו ויוצרו בגליל".

המכירות של KLA Tencor בשנת 2017 צפויות לצמוח בכ-30%. 

תדמור: "מכירות תעשיית השבבים נמצאות היום בשיא לכל רוחב החזית, שיימשך גם בשנת 2018. הדרישה לשבבים היא כזו שמדובר במצב קבוע חדש, ולא בצמיחה זמנית. התופעה הזו נוצרה עקב מספר מגמות המתחוללות בו-זמנית. שוק ה-IoT דוחף ייצור של הרבה מאוד שבבים פשוטים ושבבים מורכבים בו-זמנית. מגמות הבינה המלאכותית ועיבוד מידע (Data Mining) דורשות שבבים גדולים ומתקדמים מאוד, ויישומים חדשים כמו רכב מקושר ונהיגה אוטונומית דורשים שבבים המספקים כוח מיחשוב מאוד חזק. אינטל, למשל, דיווחה לאחרונה שהיא תספק שבבי 10 ננומטר לכלי-רכב אוטונומיים. אפילו במכוניות יוקרה לא אוטונומיות, יש כיום יותר שורות קוד מאשר בבואינג 747 ישן.

"גם הזיכרונות הדינמיים וזיכרונות הפלאש דוחפים חזק את השוק. היום כבר יש בשוק כרטיסי זיכרון מסוג Micro SD בנפח של טרה-בייט. הם יכולים לספק לטלפון נפח זיכרון כמו זה שיש במחשבים אישיים. יש מגמות נוספות כמו מציאות וירטואלית ומציאות רבודה (Virtual Reality, Augmented Reality) הצומחות בקצב מאוד גבוה. בעבר, בכל שנת שיא היה שוק מרכזי אחד שדחף את כל התעשיה. כיום הצמיחה מגיעה ממספר תחומים בו-זמנית, והדבר מעיד על צמיחה ארוכת טווח. לכן, על-פי כל ההערכות, שנת 2018 תהיה אפילו חזקה יותר מאשר שנת 2017".

מערכות בדיקה מתוצרת KLA מגדל העמק (מימין לשמאל): מכונת Archer ומכונת SpectraShape
מערכות בדיקה מתוצרת KLA מגדל העמק (מימין לשמאל): מכונת Archer ומכונת SpectraShape

כיצד אתם מרגישים את המגמות האלה?

"בכל כמה חודשים אנחנו מקבלים בקשות חדשות למכונות מהדורות הקודמים שאנחנו מייצרים אותן כמכונות חדשות – עבור הייצור של רכיבי IoT. אנחנו מחזירים לשוק קווים ישנים. כיום אנחנו אפילו מייצרים מכונות שאני תכננתי חלק מהחלקים שלהן לפני כ-20 שנה. תמיד היה לנו שוק של שיפוץ מכונות ישנות, אולם השוק הזה מיצה את עצמו מכיוון שכיום מי שמחזיק במכונות ישנות, כבר לא מוכר אותן. לכן התחלנו לייצר אותן מחדש. זהו שוק שהולך וצובר תאוצה בשנתיים האחרונות".

כיצד הדבר משפיע על האסטרטגיה שלכם? אתם מחפשים מוצרים חדשים?

"החברה מסתכלת כל הזמן על תחומים חדשים. לפני חצי שנה ביצעה KLA Tencor השקעה בחברת Luxexcel ההולנדית, אשר מפתחת טכנולוגיית הדפסת תלת-מימד של עדשות. מדובר במכונה מאוד גדולה הכוללת הרבה מאוד תת-מערכות שהן דומות למערכות שיש לנו. קיימת כאן הרבה מאוד סינגרגיה בתשתית ההנדסית, בתשתית הייצורית וביכולת השירות והתמיכה בלקוחות. בליבת הפעילות אנחנו נשארים נאמנים לקווי המוצר שלנו שהם מאוד חזקים בשוק, ובמגדל העמק אנחנו ממשיכים להוציא מכונות בדיקה שהביקוש להן הולך וגובר מדי שנה".

הדבר משפיע על הגדרת המשימה של החברה בישראל?

"אנחנו לא משנים את תמהיל העבודה שלנו בין מחקר ופיתוח לבין ייצור, ואנחנו מגדילים את שני תחומי הפעילות שלנו (אינספקשן ומטרולוגיה). אנחנו מחוייבים לאספקה של 100% מהציוד שלנו בזמן. בתעשיית השבבים נשארו מעט לקוחות, אבל הם מאוד גדולים. אי-אפשר לומר להם שאנחנו לא יכולים לספק מכונות. בתחום המו"פ נקלוט בשנה הבאה כמות גדולה של אנשים כדי לתמוך בפיתוחים החדשים. הצמיחה של התעשייה מכתיבה גם את התנהגות הלקוחות שלנו. הם עוברים מהר יותר מדור לדור. השוק נעשה יותר מהיר ואנחנו צריכים להסתכל על המוצרים הבאים. פעם היינו יוצאים עם מוצרים חדשים פעם בשנתיים בממוצע, היום יוצא מוצר מוביל גדול בתוך כל כמה חודשים. השנה שיחררנו מספר מוצרים גדולים שפותחו ומיוצרים בישראל".

מה הם המוצרים החדשים?

"כעת אנחנו מגדילים את קיבולת הייצור של מערכת Archer ATL לבדיקת דיוק ההנחה של שכבות חומר בתהליך ייצור השבבים (Overlay). המערכת מבוססת על טכנולוגיה חדשה של ספקטרומטר וכוללת שימוש בלייזר מתכוונן (Accurate Tunable Laser) כמקור תאורה, בניגוד לדור הקודם שבו השתמשנו במספר לייזרים קבועים. פיתחנו מכשיר לייזר בעל אלומה מאוד צרה שניתן לכוון את אורך הגל שלו בטווח 460-480 ננומטר ברזולוציה של 1 ננומטר. היכולת הזו מאפשרת למכשיר לבדוק מבנים מאוד מסובכים באמצעות פרופיל ההחזרה (Scatterometry) וגם לבצע תיקון עצמי של הקרן תוך כדי בדיקת תהליכי ייצור לא יציבים. המכשיר מתאים לתהליכי ייצור מתקדמים כמו 7 ננומטר ו-5 ננומטר וגם לתהליכים המתקדמים ביותר של ייצור זיכרונות.

קו ההרכבות של KLA Tencor Israel במגדל העמק

"מוצר חדש נוסף הוא Archer 600 לבדיקות מטרולוגיה של ה-Overlay, שרק סיים את גמר הבדיקות ומשתחרר עכשיו לשוק. זהו הדור הבא של פתרון האימג'ינג שלנו. הוא כולל מערכת תאורה חדשה לגמרי המבוססת על פלסמה, אשר מספקת מקור בעל רוחב פס גדול מאוד המפיק את כל אורכי הגל. הדבר דרוש כדי לבצע מניפולציות אופטיות ובניית מודולי תאורה מגוונים שנועדו לשפר את מהירות המדידה ואת האיכות שלה. בתחילת השנה הוצאנו מערכת חדשה למדידת מימדים קריטיים בשבב (Critical Dimension) בשם SpectraShape 10K המיועדת למבנים תלת-מימדיים כמו טרנזיסטורי FinFET ותצורות NAND אנכיות. היא מגיעה ביחד עם ספריית מידול מאוד רחבה ומאפשרת ליצרנים להתבונן בטרנזיסטור הבודד ובביט אחד של זיכרון. אלו יכולת מידול חזקות מאוד".

כיצד אתם מרגישים את הכניסה של חומרים חדשים לתעשייה?  

"בתחום הזה אנחנו עובדים קרוב מאוד ללקוחות. בהרבה מאוד יישומים היצרנים מכניסים חומרים חדשים לקווי הייצור כדי שיוכלו לייצר מבנים חדשים ומורכבים יותר. אנחנו בודקים ביחד עם הלקוחות את החומרים הצפויים להיכנס לקווי הייצור שלהם, כדי שנוכל ללמוד מהי התגובה שלהם לאור, כיצד האור חודר אליהם וכיצד הוא מוחזר מהם. החומרים האלה גם מכתיבים לנו שימוש במקורות תאורה חדשים בעלי אורכי גל שונים מאלה שהשתמשנו בהם בעבר. זהו תהליך מורכב, מכיוון שגם הלקוחות לא תמיד יודעים בוודאות איזה מהחומרים שהם בודקים היום, ייכנס בסופו של התהליך לקו הייצור עצמו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס