לאחר 10 שנים בתפקיד המנכ"ל, משה גבריאלוב פורש מ-Xilinx

6 ינואר, 2018

גבריאלוב היה אחראי על תהליך השינוי העסקי והטכנולוגי שהתבצע בזיילינקס בעשור האחרון. במקומו ימונה מנהל התיפעול ויקטור פנג לתפקיד נשיא ומנכ"ל זיילינקס העולמית. שינויי הגברי ייכנסו לתוקף ב-29 בינואר השנה

Xilinx Moshe Gavrielov

הישראלי משה גבריאלוב (בתמונה למעלה) פורש מניהול חברת Xilinx העולמית לאחר 10 שנים שבהן שימש כנשיא ומנכ"ל החברה. במקומו יתמנה מנהל התיפעול של ההחברה, ויקטור פנג (Victor Peng). השינויים ייכנסו לתוקף ב-28 בינואר השנה. גבריאלוב, בן 63, נכנס לתפקידו כאשר חברת זיילינקס היתה נתונה בקשיים ועליו הוטל התפקיד לרענן אותה ולהגדיר לה חזון מחודש. במספר ראיונות עם Techtime הוא סיפר שמטרתו למצב את תחום הרכיבים המיתכנתים (FPGA) כאלטרנטיבה לתכנוני ASIC.

ה-ASIC יורד, ה-FPGA עולה

להערכתו, העלות הנוסקת של תכנוני ASIC לצד הירידה המתמשכת והשיפור בביצועים של רכיבי FPGA, מאפשרים לטכנולוגיה שפותחה במקור כטכנולוגיית פיתוח, להיות טכנולוגיית ייצור גמישה ויעילה. בתקופתו נכנסה החברה לטכנולוגיות חדשות ופיתחה פתרונות חדשים המבוססים על התפישה של השבב כמערכת (System on Chip): מערך של מודולים אנלוגיים ודיגיטליים מסביב לליבה המיתכנתת, המאפשרים לממש פונקציות רבות ושונות מאוד בפלטפורמה אחידה.

גבריאלוב הוא אחד מהישראלים הבכירים בתעשיית האלקטרוניקה בעולם. הוא בעל תואר ראשון בהנדסת חשמל ותואר שני במדעי המחשב מטעם הטכניון בחיפה, ובעל ניסיון של 40 שנה בתעשיית השבבים. את דרכו החל בחברת נשיונל סמיקונדקטורס בישראל, ולאחר מכן מילא תפקידים בכירים בחברת LSI Logic (כולל מנהל חטיבת ה-ASIC של החברה). משנת 1998 שימש כנשיא ומנכ"ל חברת הסטארט-אפ הישראלית וריסיטי, שנמכרה לחברת קיידנס ב-2005 תמורת 315 מיליון דולר. בעקבות העסקה התמנה לסגן נשיא פעיל ומנכ"ל חטיבת וריסיטי בתוך קיידנס. ב-2008 הוא פרש מקיידנס והתמנה לנשיא ומנכ"ל חברת Xilinx, הנחשבת לספקית הרכיבים המיתכנתים (FPGA) הגדולה בעולם.

Xilinx Victor Peng
המנכ"ל החדש של זיילינקס, ויקטור פנג

בהודעת הפרידה שלו מהחברה, אמר גבריאלוב: "זיילינקס המציאה בשנת 1985 את קטגוריית הלוגיקה המיתכנתת המצליחה ביותר, ומאז היא מובילה את התחום הזה בעולם. זו הנאה גדולה להעביר את המנהיגות לידיו של ידידי ויקטור פנג, המגלם את כל התכונות של מנהיג טוב: הגינות, חוכמה והתלהבות". פנג, בן 57, הצטרף לחברה בשנת 2008 והוביל ביחד עם גבריאלוב את תהליך השינוי בחברה והרחבת הפורטפוליו של המוצרים והשירותים. באוקטובר 2017 הוא הצטרף לדירקטוריון החברה. הוא הגיע לזיילינקס מחברת AMD, ובתפקידו האחרון בחברה שימש כסגן נשיא ומנהל קבוצת המוצרים הגרפיים של AMD. פנג הוא בעל תואר בהנדסת אלקטרוניקה מאוניברסיטת קורנל.

2.3 מיליארד דולר בשנה

חברת זיילינקס מתמקדת בתחום שהיא מגדירה כ-All Programmable semiconductor products, הכולל מגוון פתרונות לשוקי יעד שונים שבמרכזם רכיב מיתכנת ומודולי עזר מסביבו המאפשרים לממש מערכות בתחומים כמו מיחשוב ענן, תקשורת הדור החמישי, מערכות משובצות ועוד. הנהלת החברה יושבת בסן-חוזה, קליפורניה, והיא מעסיקה יותר מ-3,000 עובדים.

בעקבות ההודעה של שינויי הגברי בחברה עלתה מניית זיילינקס בנסד"ק בכ-5.2% וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-18.2 מיליארד דולר. בשנת הכספים 2017 הסתכמו מכירותיה בכ-2.35 מיליארד דולר, צמיחה של 6% בהשוואה לשנת 2016. הסניף המקומי של החברה, Xilinx ישראל, מתמקד בשיווק ומכירות באופן ישיר ובאמצעות אבנט. מנכ"ל Xilinx ישראל הוא גדעון קדם.

למידע נוסף: www.xilinx.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס