קואלקום מבקשת מבעלי המניות להתנגד לניסיון ההשתלטות של ברודקום

18 ינואר, 2018

במכתב למשקיעים תקפה הנהלת קואלקום את ברודקום, והציגה לבעלי המניות תחזית אופטימית שלפיה היא תוביל את מהפיכת ה-5G וכבר בשנה הפיסקאלית 2019 היא תציג הכנסות של 35-37 מיליארד דולר

קואלקום (Qualcomm) החלה במסע שכנוע נמרץ של בעלי המניות לקראת אסיפת בעלי המניות המכרעת שתתקיים בחודש מרץ, כדי שידחו את ניסיון ההשתלטות העוינת של ברודקום (Broadcom). במכתב ארוך מפורט שהיא שלחה השבוע לבעלי המניות, היא קראה להם לדחות על הסף את הצעת הרכש של ברודקום, בטענה כי הצעת המחיר של ברודקום אינה משקפת את ערכה האמיתי ואת פוטנציאל הצמיחה של קואלקום. ההנהלה תקפה בחריפות את המהלך של ברודקום והציגה לבעלי המניות שורה של הבטחות בתחום הצמיחה במכירות ועליית מחיר המנייה.

"האישור הרגולטורי יהיה בלתי אפשרי"

המכתב נשלח לקראת האסיפה הכללית של בעלי המניות של קואלקום, שתתכנס ב-6 במרץ, ובו צפויה לעלות להצבעה הצעת ברודקום להחליף את כל חברי הדירקטוריון של קואלקום, שדחו את הצעת הרכש של ברודקום בשווי של 130 מיליארד דולר, ולמנות 11 דירקטורים חיצוניים מטעמה של ברודקום. המהלך נועד להשתלט על מועצת המנהלים כדי לאשר את עיסקת המיזוג. במכתב קואלקום תוקפת: "ברודקום מבקשת מבעלי המניות של קואלקום להיעתר מרצון לניסיון השתלטות עוינת ולוותר על יצירת הערך למשקיעים בטווח הקרוב ובטווח הרחוק. ברודקום מנסה לרכוש את קואלקום תוך הצנחת מועמדים בעלי ניגוד עניינים וללא ניסיון רלוונטי למועצת המנהלים של קואלקום.

החברה קראה לבעלי המניות להתנגד להצעה: "מועצת המנהלים של קואלקום מפצירה בך [בעל המניות] לדחות את ניסיון השידול ולהצביע בעד בחירה מחדש של חברי הדירקטוריון הקיימים". קואלקום הזהירה שהמיזוג עשוי להתקל במכשול רגולטורי: "הליך כזה עשוי להימשך כ-18 חודשים לפחות, ועשוי לחייב את החברה לבצע שינויים מרחיקי לכת במבנה התפעולי שלה במטרה להכשיר את המיזוג. האישור הרגולטורי יהיה קשה, אם לא בלתי אפשרי".

התייעלות והובלה של הדור החמישי

עם זאת, המכתב של קואלקום כולל לא רק איומים אלא גם פיתויים: החברה התחייבה לספק למשקיעים בשנה הפיסקאלית של 2019 רווח למניה (EPS) של 6.75-7.50 דולר (המשקף הכנסות של 35-37 מיליארד דולר) – כמעט פי שניים מתחזיות האנליסטים. קואלקום אומנם חוותה בשנה האחרונה ירידה בהכנסות מתחום המובייל, בעיקר בשל הסכסוך המשפטי מול אפל סביב גובה התמלוגים, אולם ההנהלה  הציגה תחזית מאוד אופטימית, הנשענת על פוטנציאל הצמיחה המשמעותי של המעבר לדור החמישי (5G) בתחום המובייל ב-2019.

קואלקום היא אחת מספקיות שבבי התקשורת למובייל המובילות בעולם, וצפויה להערכתה להוביל את מהפיכת ה-5G. "בהיותה כוח מוביל מאחורי המהפכה הטכנולוגית הבאה, המעבר לדור החמישי ימנף את הטכנולוגיה של קואלקום כדי לייצר עולם מחובר יותר מתמיד". קואלקום טענה במכתב שהיא מקדימה את המתחרות בתחום ב-12-24 חודשים, וכבר נמצאת בשיתופי פעולה עם ספקיות סלולר מובילות כמו AT&T, Vorizon ומפעילות סלולר גלובליות נוספות.

במקביל, היא מבטיחה למשקיעים להוציא אל הפועל תוכנית התייעלות בהיקף של 1.5 מיליארד דולר, והביעה אופטימיות לגבי השלמה קרובה של המיזוג עם NXP, יישוב הסכסוך המשפטי עם אפל ופיתרון הבעיות של החברה מול הרגולטור בסין. המכתב מסכם: "העניין פשוט. על בסיס הערך של החברה בטווח הקרוב בלבד, הצעתה של ברודקום ממעיטה באופן דרמטי בערך של קואלקום, וזאת בלי להביא בחשבון את פוטנציאל הצמיחה בטווח הארוך של מתחום ה-5G. לא משנה איך תסתכל [בעל המניות] על זה – הצעתה של ברודקום אפילו לא ראויה לדיון".

בעלי המניות הגיבו באדישות, האנליסטים בספקנות, ברודקום בזלזול

עם זאת, לא בטוח שהמשקיעים התרשמו מההבטחות של קואלקום. בימים האחרונים רשמה מניית החברה עלייה מתונה בלבד והיא נסחרת במחיר של 68 דולר למנייה, עדיין מתחת להצעת המחיר של ברודקום (70 דולר למניה). גם האנליסטים הביעו ספקות לגבי הנחות המוצא שבבסיס תחזיותיה של קואלקום. ראשית, לא נראה לפי שעה שחברת אפל מתכוונת להתפשר. לאחרונה היא אף החלה להתקשר עם ספקיות חלופיות לרכיבי תקשורת למכשיריה, ובהן אינטל ו-MediaTek.

בנוסף, נראה שהיא מתכוונת להפחית כבר השנה את היקף ההזמנות מקואלקום בכמחצית. גם השלמת העסקה עם NXP עדיין מתעכבת ולא ברור מתי תושלם. ולבסוף, האנליסטים מציינים כי הערכתה של קואלקום לגבי קצב המעבר של תעשיית המובייל לדור החמישי הינה אופטימית למדי וכי המעבר לדור החמישי עשוי להיארך זמן רב יותר.

חברת ברודקום, מצידה, פרסמה תגובה משפילה למכתב של קואלקום. "הנהלת קואלקום הפריזה בעבר פעם אחר פעם בהבטחותיה ולא קיימה. הגישה של קואלקום הינה ניסיון שקוף של מועצת המנהלים וטקטיקה למנוע מבעלי המניות של החברה את ההזדמנות לקבל פרמיה כדאית למניותיהם ויתרון פוטנציאלי הגלום בשילוב בין שתי החברות".

האיחוד האירופי אישר את המיזוג עם NXP

ובצל ההתכתשות מול ברודקום, בשורה חיובית לקואלקום. קואלקום הודיעה הערב כי הוועדה בנציבות האירופית האחראית על שמירה על תחרותיות אישרה את המיזוג של החברה עם NXP תמורת 38 מיליארד דולר, וזאת בכפוף לשורה של צעדים שקואלקום התחייבה לבצע במטרה להבטיח כי המיזוג לא יפגע בתחרותיות בשוק שבבי התקשורת למובייל באיחוד האירופי. קואלקום הודיעה כי גם הרשות הרגולטורית בדרום קוריאה אישרה את המיזוג, וכעת ממתינים רק לאישור מהרשות הרגולטורית בסין. יש לציין כי בהצעת הרכש שהגישה ברודקום, היא ציינה כי הצעת המחיר מביאה בחשבון גם את האפשרות להשלמת המיזוג בין קואלקום ל-NXP, ועל כן החברה אינה צפויה כעת לשנות את הצעת המחיר. עם זאת, האישור צפוי לתת רוח גבית לקואלקום ולשפר את סנטימנט המשקיעים כלפי המניה, מה שעשוי לחזק את עמדתה העיקשת כנגד המיזוג עם ברודקום.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס