ברודקום מעלה את המחיר לרכישת קואלקום ומציבה אולטימטום

6 פברואר, 2018

ברודקום העלתה את הצעת המחיר לכ-150 מיליארד דולר והציבה בפני בעלי המניות אולטימטום חד-משמעי: תאשרו את מכירת קואלקום, או שאנחנו מורידים את ההצעה מהשולחן

קרב השחמט בניסיון ההשתלטות הגדול ביותר בתולדות תעשיית השבבים נמשך. חברת ברודקום (Broadcom) הודיעה אמש כי היא מעלה באופן משמעותי את הצעת המחיר שלה לרכישת קואלקום (Qualcomm). בחודש נובמבר היא הגישה הצעה לרכישת קואלקום לפי מחיר של 70 דולר למניה, וכעת ברודקום מעלה את הצעתה ל-82 דולר למניה, אשר מעניקה לקואלקום שווי שוק של כ-150 מיליארד דולר.

ההצעה החדשה של ברודקום אושרה פה אחד על-ידי דירקטוריון החברה. למעשה, היא מעניקה לבעלי המניות פרמיה של  כ-50% בהשוואה למחיר המניה של קואלקום בבנובמבר (לפני הגשת ההצעה הראשונה), וגבוהה  בכ-33% ממחיר הנעילה של מניית קואלקום אמש במסחר בנסד"ק (61.6 דולר). כדי להגביר את הלחץ על בעלי המניות, ברודקום הודיעה שזו הצעה "סופית ומוחלטת": היא הציבה אולטימטום בפני בעלי המניות של קואלקום שלפיו אם הם לא יאשרו את ההצעה באסיפת המניות הכללית הקרובה של קואלקום – היא תסיר את ההצעה מהשולחן ותחדל מניסיונותיה לרכוש את החברה.

לפי ההצעה של ברודקום, מתוך 82 הדולר שהיא מציעה לכל מניה, היא תשלם לבעלי המניות 60 דולר במזומן ו-10 דולרים באמצעות מניות של ברודקום. הנהלת קואלקום טרם פרסמה תגובה רשמית להצעה המעודכנת של ברודקום. בתעשייה מעריכים שהנהלת קואלקום תדחה על הסף גם את ההצעה הזו, אלא שההכרעה לא נמצאת בידה אלא בידי בעלי המניות, אשר צפויים להכריע על גורל המיזוג בתחילת חודש מרץ.

דרישת ברודקום: החלפת הדירקטוריון ומכירת קואלקום

בסיבוב הקודם של המאבק על השליטה בקואלקום שהתקיים בחודש שעבר, הציעה ברודקום לבעלי המניות להחליף את כל חברי הדירקטוריון הנוכחי של קואלקום ב-11 מועמדים מטעמה, במטרה להשתלט על מועצת המנהלים של החברה ולקדם את אישור העסקה. מכאן שבאסיפת בעלי המניות של קואלקום יועלו להצבעה שתי הצעות שונות של ברודקום: להחליף את חברי הדירקטוריון ולמכור את החברה לפי הצעת המחיר החדשה.

במכתב ששלח למשקיעים, הציב מנכ"ל ברודקום, הוק טאן, אולטימטום חד-משמעי: "אנחנו נחדל לאלתר מניסיוננו לרכוש את קואלקום לאחר אסיפת המניות הקרובה של קואלקום במידה ולא ניכנס להסכם סופי ובמידה ורשימת חברי הדירקטוריון שאנו מציעים למנות לא תאושר". כלומר, גורל המיזוג שעשוי ליצור ענק חסר-תקדים בתחום שבבי התקשורת, יוכרע בשבועות הקרובים.

אי-הוודאות בקשר למיזוג כבר פגעה בקואלקום, ואתמול איבדה מנייתה בנסד"ק כ-6.5% ממחירה. גורם נוסף שהוביל לירידה החדה נעוץ בדיווחים שלפיהם אפל צפויה להפסיק לחלוטין את השימוש במודמים של קואלקום בדגם הבא של אייפון ולהשתמש במקומם במודמים של אינטל. אפל היא הלקוחה העיקרית של קואלקום, אך שתי החברות מצויות בסכסוך משפטי מר סביב גובה התמלוגים שגובה קואלקום עבור השימוש בטכנולוגיה שלה במכשירי אפל.

בשבוע שעבר דיווחה קואלקום על הכנסות ורווחים גבוהים מהמצופה ברבעון הרביעי של 2017, אך רשמה הפסד תפעולי של כ-6 מיליארד דולר, בעקבות רפורמת המס שביצע הממשל בארצות הברית וכן בשל קנסות העתק שספגה בשנה החולפת מהרשויות הרגולטוריות באיחוד האירופי, בדרום קוריאה ובטאיוואן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מיזוגים ורכישות