ברודקום תשלם 8 מיליארד דולר במידה ועיסקת קואלקום תיכשל

11 פברואר, 2018

קואלקום הודיעה שהיא דוחה את הצעת הרכש של ברודקום, אבל בתוכן ההודעה הציעה להיכנס למשא ומתן. מנכ"ל ברודקום מגביר את הלחץ: "בשבוע האחרון נפגשתי עם רוב בעלי המניות הגדולים ביותר שלכם, והם מעוניינים במיזוג"

QUALCOMM BROADCOM

הנסיון של ברודקום (Broadcom) להשתלט על חברת קואלקום (Qualcomm) הפך בשבוע האחרון לריקוד מסובך של עלבונות, הבטחות ולחצים. לפני שבוע העלתה ברודקום את הצעת המחיר תמורת רכישת כל המניות של קואלקום למחיר של 82 דולרים למנייה, בהשוואה למחיר נמוך בהרבה של 70 דולר למנייה שאותו היא הציעה בנובמבר 2017. ההצעה החדשה מעניקה לקואלקום מחיר כולל של 121 מיליארד דולר.

לקראת סוף השבוע הגיבה קואלקום להצעה: היא פירסמה הודעה תחת הכותרת :"דירקטוריון קואלקום דוחה פה אחד את הצעת ברודקום". אלא שתוכן ההודעה, מתחת לכותרת, היה שונה: יו"ר קואלקום, פול ג'ייקובס (בתמונה למעלה מימין), שלח מכתב למנכ"ל ברודקום הוק טאן (בתמונה משמאל), שבו הוא כתב שלמרות הדחייה, "הדירקטוריון מעוניין לבדוק כל אפשרות שיש במטרה להעלות את הערך של החברה לבעלי המניות". לכן, כתב, הוא מציע פגישה מיידית עם הוק טאן, שבה יסביר טאן מהו המחיר המקסימלי שהוא מוכן לשלם תמורת קואלקום, וכיצד ברודקום מתכנננת להתמודד עם אפשרות שעיסקת המיזוג תיכשל עקב התנגדות רגולטורית לקיומה. לכל הדעות, מהלך קלאסי של פתיחת משא ומתן.

ברודקום הבינה שמדובר בפגישה דחופה ומיידית, ולכן לא הבינה מדוע הנסיון לארגן אותה נכשל. אתמול פירסם מנכ"ל ברודקום מכתב שהוא שלח לג'ייקובס, שבו הוא מביע פליאה על כך שהפגישה לא התקיימה. "הצענו לכם להיפגש ביום ששי, ביום שבת או ביום ראשון. נדהמתי לשמוע שקואלקום אינה מוכנה להיפגש איתנו לפני יום שלישי, אחרי שהיא תיפגש עם חברות הייעוץ Glass Lewis ו-ISS", כתב.

הוק טאן גם ענה חלקית לקואלקום כאשר צירף במכתב הבטחה כמעט חסרת תקדים: "הצעת הרכש שלנו כוללת פיצוי בהיקף של 8 מיליארד דולר במידה והמיזוג ייכשל (regulatory reverse termination fee)". לצד הגזר, הוא הוסיף מקל המיועד להאיץ בקואלקום להיכנס למשא ומתן רציני: "לאחר שנפגשתי בשבוע האחרון עם רוב המשקיעים הגדולים ביותר שלכם, אין לנו ספק שגם הם מעוניינים במיזוג. אנחנו מבקשים להיפגש איתכם בהקדם האפשרי וללו דיחוי בניו יורק או בכל מקום אחר שנוח לכולנו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות