עידו ענתבי מונה למנכ"ל עמותת SpaceIL במקום ערן פריבמן

14 פברואר, 2018

העמותה פועלת בשיתוף פעולה עם התעשייה האווירית, ומתכנת לשגר עוד השנה חללית ישראלית שתנחת על הירח. ענתבי הגיע מקמ"ג, שבה שימש עד לאחרונה כמשנה למנכ"ל

רכב הנחיתה על הירח של SpaceIL

ערן פריבמן, מנכ"ל עמותת SpaceIL, החליט לסיים את תפקידו. במקומו נכנס לתפקיד עידו ענתבי, שעסק בפיתוח טכנולוגי וניהול פרויקטים ושימש בתפקידי ניהול שונים בוועדה לאנרגיה אטומית. בתפקידו האחרון שימש כמשנה למנכ״ל קמ״ג. ענתבי הוא בעל תואר ד"ר בהנדסת מכונות מאוניברסיטת בן גוריון ובוגר תוכנית ניהול מאוניברסיטת הרוורד. נשיא עמותת ספייס אי אל, מוריס קאהן, אמר שערן פריבמן הוביל את מימוש החזון להנחתת חללית ישראלית על הירח. "ערן ימשיך לסייע ולהיות חלק מהקבוצה הנפלאה המרכיבה את SpaceIL. ביחד עם התעשייה האווירית, אנחנו עובדים במלוא המרץ וממוקדים בהשלמת פרויקט הנחתת חללית ישראלית על הירח כבר השנה".

עמותת SpaceIL נכנסת לישורת האחרונה של פרויקט שיגור החללית הישראלית הראשונה לאחר שהבטיחה את שיגורה השנה. עם הבטחת השיגור, הודיע היום ד"ר ערן פריבמן, מנכ"ל SpaceIL, כי החליט לסיים את תפקידו. פריבמן המגיע מתחום התעופה והביא עימו ניסיון וידע עשיר בתחום פיתוח המערכות בחיל האוויר ומההייטק האזרחי, סבור כי נכון שאת השלב הבא יוביל מנהל המתמחה בניהול פרויקטים הנדסיים מורכבים.

SpaceIL הינה עמותה ללא כוונת רווח, שהוקמה בשנת 2011 ושמה לה למטרה להנחית את החללית הישראלית הראשונה על הירח. העמותה הוקמה על ידי שלושה מהנדסים צעירים: יריב בש, כפיר דמרי ויהונתן ויינטראוב, שנענו לאתגר התחרות העולמית Google Lunar XPRIZE: מרוץ בינלאומי מודרני להנחתת חללית בלתי מאוישת על הירח. SpaceIL היא הנציגה הישראלית היחידה. הפרס שהובטח לזוכים במקום הראשון היה 20 מיליון דולר. העמותה התחייבה לתרום את כספי הזכיה הפוטנציאליים לטובת קידום המדע והחינוך המדעי- טכנולוגי בישראל.

באוקטובר 2015, ציינה SpaceIL אבן דרך כשהפכה לקבוצה הראשונה להכריז על חוזה שיגור. השיגור ייעשה מטיל של חברת SpaceX האמריקאית. בינואר 2017 העפילה SpaceIL לגמר התחרות, בה נותרו חמש קבוצות בלבד. פריבמן מונה למנכ״ל SpaceIL בשנת 2013.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות