טאואר-ג'אז 2017: הכנסות שיא של 1.39 מיליארד דולר

22 פברואר, 2018

קבלנית ייצור השבבים ממגדל העמק הציגה בשנה האחרונה צמיחה של 11% במכירות. עם זאת, תחזית מאכזבת לרבעון הראשון של 2018 הפילה הבוקר את מניית החברה

חברת טאואר-ג'אז (TowerJazz), שהפכה בשנים האחרונות לאחת מקבלניות ייצור השבבים הגדולות בעולם, סוגרת את השנה הטובה בתולדותיה עם נתוני שיא בכל המדדים, החל ממכירות ורווח נקי ועד לתזרים מזומנים. עם זאת, תחזית מאכזבת לירידה בהכנסות ברבעון הראשון של 2018 מובילה את מניית החברה לירידה של 6% במסחר הבוקר (ה') בתל אביב.

החברה ממגדל העמק, שהציגה מכירות שיא בכל אחד מהרבעונים השנה, המשיכה במגמה גם ברבעון הרביעי עם הכנסות שיא של 358 מיליון דולר, עלייה של 5.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרבעון הרביעי החיובי חתם שנת שיא בתולדות החברה, עם הכנסות של 1.39 מיליארד דולר, המייצגות צמיחה של 11% לעומת 2016. אחד הנתונים המעודדים ביותר הוא העובדה כי במהלך תקופה זו רשמה החברה צמיחה אורגנית במכירות של 23%. כלומר בנטרול המכירות במסגרת החוזים ארוכי הטווח הקיימים שלה עם החברות Panasonic ו-Maxim Integrated.

הרווח הגולמי של החברה עלה בשנת 2017 ב-17% לרמת שיא של 354 מיליון דולר, ואילו הרווח הנקי, שכלל הכנסה חד-פעמית בסך 95 מיליון בשל התאמות מס, עלה ב-48% ל-298 מיליון דולר. ההון העצמי נכון ליום 31 בדצמבר 2017 גדל מ-683 מיליון דולר ל-1.03 מיליארד דולר.

תחזית מאכזבת הפילה את המניה

עם זאת, מה שהעיב על הדו"ח החיובי היה תחזית מאכזבת לרבעון הראשון של 2018. טאואר-ג'אז צופה שברבעון הראשון יירדו ההכנסות ל-325 מיליון דולר, מתחת לממוצע תחזיות האנליסטים לרבעון הראשון, שעומד על 346 מיליון דולר. יש לציין כי בשוק השבבים, הרבעון הראשון נחשב לרבעון חלש יחסית, ואכן בטאואר-ג'אז מייחסים את התחזית הנמוכה לעונתיות בתעשייה וצופים כי בשנת 2018 כולה החברה תמשיך לצמוח.

מנכ"ל טאואר-ג'אז, ראסל אלוואנגר, ציין כי לצד נתוני השיא הדבר החשוב ביותר השנה מבחינתה של טאואר-ג'אז היה מימוש מספר מיזמי מפתח אסטרטגיים אשר מספקים בסיס להמשך הצמיחה אל תוך העשור הבא. "אנו מלאי בטחון כי נקודות החוזקה והיכולות של החברה, יחד עם ההיצע הטכנולוגי שלה, היחסים ארוכי הטווח עם לקוחותיה ושותפיה, ובסיס העובדים המסור שלה, ימשיכו להניע ולהוביל אותנו לגבהים חדשים".

תחזית להכנסות של 3.5 מיליארד דולר

הצמיחה של טאואר-ג'אז בשנים האחרונות היא לא פחות ממטאורית. החברה, שבתחילת שנות האלפיים עוד רשמה הפסדים שנתיים, צמחה בשנים האחרות בשיעורים דו-ספרתיים ועל פי חברת IC Insights, טאואר-ג'אז היא כיום קבלנית הייצור השישית בגודלה בעולם.

בהשוואה לענקיות הייצור כמו TSMC, GlobalFoundries ו-UMC, החולשות על רוב השוק העולמי, טאואר-ג'אז היא חברה בסדר גודל בינוני עם נתח של 2-3% בלבד מהשוק, אולם, בנישה שלה של רכיבים אנלוגיים, היא נחשבת לקבלנית הייצור המובילה בעולם, עם טכנולוגיות ייחודיות לייצור מעגלים אנלוגיים, מעגלי RF, מעגלי הספק גבוה וחיישני תמונה (CMOS Image Sensors).

בשנה החולפת המשיכה החברה ביישום אסטרטגיית צמיחה המבוססת על הגדלת קיבולת הייצור והתרחבות לתחומים ולשווקים חדשים. טאואר-ג'אז מכוונת כעת לשני שווקי מפתח חדשים: השוק הסיני ושוק תעשיית הרכב. תעשיית השבבים הסינית נמצאת במגמת התרחבות בזכות עידוד ממשלתי מאסיבי. טאואר-ג'אז השיגה השנה דריסת רגל בשוק הסיני לאחר שחתמה בחודש אוגוסט על הסכם להקמת פאב בעיר Nanjing ביחד עם Tacoma Semiconductor הסינית, שבמסגרתו היא תהיה זכאית לנצל 50% מכושר הייצור של המפעל. כמו כן, היא הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת YCM הסינית לייצור המוני של חיישנים בטכנולוגיית BSI (הארה אחורית).

בתחום הרכב, היא דיווחה על הסכם לייצור חיישן מכ"ם הרכב של תאגיד DENSO היפני, הנחשב לאחד מהספקים המובילים של תת-מערכות לשוק הרכב. בנוסף, היא הודיעה על פיתוח תהליכי ייצור ייעודים המותאמים לייצור חיישנים לשוק הרכב. במבט קדימה, טאואר-ג'אז צופה את המשך הצמיחה גם בשנים הקרובות. במצגת שפרסמה למשקיעים בחודש נובמבר, הציגה טאואר-ג'אז יעד הכנסות שיגיע בתוך מספר שנים להיקף של כ-3.5 מיליארד דולר מכירות בשנה, ורווח של 520 מיליון דולר, כמעט פי 2.5 מההכנסות ב-2017.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס