אלכס עובדיה מונה למנכ"ל צ'ק-קאפ במקומו של ויליאם דנזל

26 פברואר, 2018

דנזל מסיים את תפקידו לאחר שנתיים וחצי. מועצת המנהלים החליטה למנות במקומו את עובדיה לאחר הגדרת יעדיה הקרובים של החברה: מיסחור המוצר באירופה והשגת אישור שיווק מה-FDA

Check-cap CEO Ovadia

חברת צ'ק-קאפ (Check-Cap) הודיעה היום על מינויו של אלכס עובדיה (בתמונה למעלה) למנכ"ל החדש של החברה. עובדיה, שייכנס לתפקידו מיידית, מחליף בתפקידו את וויליאם (ביל) דנזל, ששימש כמנכ"ל החברה מאז הנפקתה בנסד"ק ב-2015. ל-TechTine נודע כי מועצת המנהלים של החברה החליטה לסיים את תפקידו של דנזל ולמנות במקומו את עובדיה לאור הניסיון שצבר בתחום פיתוח המוצר ומומחיותו בתחום הרגולטורי.

צ'ק-קאפ, שפיתחה גלולה הניתנת לבליעה לביצוע בדיקות לאיתור לסרטן המעי, קיבלה לפני כחודש אישור CE מהאיחוד האירופי ונמצאת כעת בשלבי מסחור המוצר באירופה ומתכוננת להתחיל ולבצע ניסויים קליניים בארצות הברית במטרה לקבל אישור מה-FDA. מועצת המנהלים של החברה החליטה כי עובדיה, שהיה מעורב הן בפיתוח המוצר והן במגעים מול הגופים הרגולטורים, הוא האיש המתאים להוביל את החברה לקראת היעדים הבאים.

עובדיה, שהצטרף לצ'ק-קאפ ב-2013, כיהן לפני המינוי הנוכחי כסמנכ"ל התפעול, המחקר והפיתוח של החברה וכן כמנהל אתר הפיתוח של החברה בעוספיה. לפני כן, שימש עובדיה כמנהל פיתוח בחטיבת ה-CT של בחברת Philips Healthcare, כיהן כחבר הנהלה ב-Philips Medical בישראל וכן עבד בעברו גם באלביט מערכות.

הגלולה שתחליף את הקולונוסקופיה

הקפסולה של חברת צ'ק-קאפ

הגלולה של צ'ק-קאפ כוללת בתוכה מקור קרינת רנטגן באנרגיה נמוכה. לאחר בליעתה היא חולפת דרך המעיים ומשדרת את המידע באופן אלחוטי אל אבזר הנישא על-ידי הנבדק. התמונות נאספות באמצעות תוכנת העיבוד של החברה, אשר משחזרת הדמאה תלת-מימדית של המעיים, המאפשרת לרופא "לטייל" בהם ולבדוק אותם מקרוב. בנוסף, התוכנה מבצעת עיבוד של נתוני פני השטח, כדי לזהות באופן אוטומטי את האתרים שבהם קיים חשד להתפתחות הפוליפים. בניגוד לבדיקות הנעשות כיום (CRC) המשמשות לאבחון הסרטן, בליעת הגלולה אינה מצריכה פעולות הכנה מצד הנבדק כגון ריקון ואינה כרוכה בכאבים ובאי-נוחות המלווים את התהליך המקובל של קולונוסקופיה.

סטיבן הנלי, יו"ר הדירקטוריון של צ'ק-קאפ, מסר כי עובדיה הוא בעל יכולות מנהיגות מוכחות, ראייה אסטרטגית גלובלית ורקע רחב ביותר בתחום המו"פ. "אנו מאמינים כי כל אלה יאפשרו לחברה להתמקד ולקדם את מסחור מערכת ה- C-Scan שלנו. עם קבלת אישור ה- CE לאחרונה, המהווה ולידציה מהותית של המערכת פורצת הדרך שלנו, אנו מצפים להובלת החברה על ידי אלכס למימוש החזון להוות חלופה לזיהוי ואבחון של סרטן המעי הגס."

אלכס עובדיה, מנכ"ל צ'ק-קאפ הנכנס, מסר: "עם קבלת אישור ה-CE  לשיווק באירופה בינואר האחרון, אנו ממשיכים בביסוס סט רחב של מידע קליני תוך שאנו ממוקדים בהתקדמות לקראת מסחור המערכת. אנו מצפים למימוש אבני הדרך שלנו ואני גאה להמשיך ולפעול יחד עם הצוות המוכשר והמסור בצ'ק-קאפ".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , מכשור רפואי