ווסט פרמצוטיקל מאחדת את שני מרכזי הפיתוח הישראלים שלה

27 פברואר, 2018

הפעילות הישראלית הוקמה על בסיס רכישת חברת מדימופ, והיא מתמקדת בפיתוח וייצור אבזרים חכמים לעירבוב והפצת תרופות. החברה מעסיקה קרוב ל-100 עובדים ונמצאת כיום בקמפיין גיוס עובדים חדשים

West SMARTDOSE DRUG DELIVERY PLATFORM

תאגיד המיכשור הרפואי האמריקאי West Pharmaceutical Services, המתמחה בפתרונות להזרקת תרופות, פתח את המרכז החדש של החברה ברעננה בשטח של 2,750. הפתיחה נעשתה חודש לאחר שהמרכז שינה את שמו ממדימופ (Medimop Medical Projects) לווסט פרמצוטיקל ישראל. סגן נשיא בווסט העולמית ומנכ"ל ווסט ישראל, יעקב וייזר, סיפר ל-Techtime שמטרת המהלך היא לרכז במקום אחד את שני מרכזי הפיתוח של החברה שפעלו מרעננה ומאור יהודה, כדי לשפר את המגע בין המהנדסים.

יעקב וייזר מנכ"ל ווסט פרמצוטיקל ישראל
יעקב וייזר מנכ"ל ווסט פרמצוטיקל ישראל

חברת ווסט ישראל מתמקדת בפיתוח וייצור שני קווים מרכזיים של מכשירים רפואיים: מוצרים לעירבוב תרופות (Administration) המבוססים בעיקר על פלסטיקה מתוחכמת שפותחו באור יהודה, ומערכות הפצת תרופות (Delivary Pumps) המבוססות על בקרה אלקטרו-מכנית של מזרקים מדוייקים, שפותחו ברעננה.

המוצר המוביל בתחום הזה הוא SmartDose (בתמונה למעלה) שיצא לשוק בשנת 2016. לדברי וייזר, החברה נמצאת בתנופת צמיחה. מדימופ הוקמה על-ידי פרדי זינגר בשנת 2003 עם חמישה עובדים, וצמחה לחברה של 14 עובדים עם מכירתה לווסט בשנת 2015. כיום היא מעסיקה 95 עובדים ונמצאת בעיוצמו של קמפיין לגיוס עובדים חדשים.

וייזר: "אנחנו נמצאים בבעלות מלאה של ווסט העולמית, אולם מחזיקים בכל שרשרת האספקה: משלב הקונספט, הפיתוח, ועד הייצור. טכנולוגיית ההרכבה שלנו מאוד חכמה, ולכן אנחנו משתמשים במכונות מאוד מתוחכמות המתוכננות במיוחד עבורנו ונבנות בישראל, ומותקנות אצל קבלני המשנה שלנו בארץ".

כיום החברה מייצרת באמצעות שני קבלני משנה מרכזיים: חברת PMP משלומי וחברת 3DY מאזור התעשייה תפן שבגליל. "אנחנו נשענים על עובדים של קבלני המשנה אשר מפעילים את הקו שלנו, כשבפועל הם הופכים לחלק בלתי נפרד מהצוות שלנו".

חיבור חכם למערכות בריאות דיגיטליות

המוצרים של החברה מתמודדים עם מספק אתגרים רפואיים. מערכות העירבוב מיועדות לאפשר מתן תרופות אשר נשמרות בשני מיכלים או מצבים נפרדים עד לרגע השימוש (כמו למשל נוזל ואבקה), כדי לשמור על יעילותן. "התפקיד שלנו הוא לייצר אבזר מתכלה המאפשר לחולה לחבר בעצמו בין שתי המדיות, ולהזריק לעצמו". האתגר השני הוא מתן מבוקר של תרופות לאורך זמן אשר יכול להתבצע גם הוא על-ידי החולה עצמו, במקום על-ידי צוות רפואי הדורש ממנו להתאשפז. "כאן נכנסנו לתחום המשאבות הלבישות המשמשות אלטרנטיבה לעירוי, כמו למשל מערכת SmartDose".

וייזר לא מספר מה הם פרוייקטי הפיתוח הבאים של החברה, אולם רומז שהם קשורים לקישוריות ולחיבור חכם אל מערכות בריאות דיגיטליות (Digital Health). "זהו עולם חדש שרק מתחיל להיפתח. קיים גם צורך בפתרונות שיאפשרו לחולים לבצע את הפעילות בבית בצורה פשוטה וחכמה יותר". מאחורי הצמיחה בפעילות נצבת דרישה חזקה מאוד בשוק. "כך למשל, הביקוש למערכת העירבוב Vial2Bag הוא כל-כך גדול שאנחנו נמצאים כיום בתהליך הקמת קווי ייצור נוספים, הכוללות תשתיות הרכבה ובדיקה ויזואלית (Vision) מאוד מורכבות".

תאגיד West Pharmaceutical פועל מהעיר אקסטון בפנסילבניה, ומשרת לקוחות ביבשת אמריקה, באסיה, אירופה ואוסטרליה. בשנת 2017 הסתכמו מכירותיו בכ-1.6 מיליארד דולר, המשקפים שימוש יומיומי בכ-112 מיליון רכיבים ומכשירים בכל רחבי העולם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי