טראמפ בלם את השתלטות ברודקום על קואלקום

13 מרץ, 2018

הצו הנשיאותי אוסר על מכירתה של קואלקום לחברת ברודקום משיקולי ביטחון לאומי, ואוסר על בחירת מועמדי ברודקום לדירקטוריון של קואלקום. התובע הכללי קיבל סמכות לאכוף את ההחלטה

President Donald Trump

עיסקת הענקים בהיקף של 117 מיליארד דולר, שבה מנסה חברת ברודקום להתשלט על חברת קואלקום, נבלמה אתמול על-ידי נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ: הוא פירסם צו נשיאותי האוסר על מכירת קואלקום לחברות ברודקום. הצו גם בולם את נסיון ההשתלטות של ברודקום על הדירקטוריון של קואלקום, קובע שכל המועמדים שברודקום העמידה לבחירת בעלי המניות באסיפה שהיתה אמורה להתכנס לפני שבוע, לא יוכלו לעמוד לבחירת בעלי המניות של קואלקום. בנוסף, "נאסר על קואלקום לאשר מינוי כזה או בחירה כזו אם תתבצע".

הצו ניתן בהתאם לחוק ההגנה על ייצור בטחוני של ארצות הברית (Defense Production Act), לאחר שהוועדה להשקעות זרות בארה"ב (CFIUS) דרשה לדחות את האסיפה של בעלי המניות, מכיוון שיש חשש לפגיעה בבטחון הלאומי של ארצות הברית. הצו קובע גם שברודקום צריכה לבטל את כל ההבטחות וההתחייבויות שלה לבעלי המניות של קואלקום. הצו הנשיאותי קובע: "הרוכשת (ברודקום) וקואקלום צריכות להפסיק מיידית לעסוק בהשתלטות המוצעת. שתי החברות יודיעו בכתב ל-CFIUS שהמהלך הופסק בהתאם לצו הזה, ושהושלמו כל המהלכים הנדרשים לביטול מלא וסופי של נסיון ההשתלטות. התובע הכללי מורשה לבצע כל פעולה נדרשת כדי לאכוף את הצו הזה". על החתום: דונאלד ג'יי טראמפ.

בעקבות הצו ירדה היום מניית קואלקום בנסד"ק ביותר מ-5% והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-93 מיליארד דולר. מחיר המנייה של ברודקום בנסד"ק עלה בכ-3.5% והיא נסחרת לפי שווי שוק של 113.4 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס