טאואר-ג'אז פיתחה פלטפורמת הספק למתח נמוך

3 מאי, 2018

טכנולוגיית הייצור החדשה 65nm BCD, מבוססת על שילוב טרנזיסטורים בי-פולאריים, טרנזיסטורי CMOS וטרנזיסטורי DMOS בשבב אחד, עבור שוק בקרת הספק במתח נמוך, שהיקפו נאמד בכ-9.4 מיליארד דולר

טאואר-ג'אז (Towerjazz) ממגדל העמק הכריזה על זמינות טכנולוגיית הייצור החדשה לרכיבי הספק, BCD Power Platform המיוצרת בתהליך של 65 ננומטר בפרוסות סיליקון בקוטר של 300 מ"מ. הפלטפורמה מיועדת לרכיבי הספק הפועלים במתח של עד 16V עם יכולת עבודה במתח מקסימלי של 24V. פלטפורמת ניהול ההספק BCD מבוססת על מגמת ייצור חדשה התופסת תאוצה בשנים האחרונות, המשלבת טרנזיסטורים מסוגים שונים.

השם BCD נובע מכך שהיא כוללת טרנזיסטורים בי-פולאריים (Bipolar), טרנזיסטורי CMOS וטרנזיסטורי DMOS בשבב אחד (ראו איור למעלה). ההרכב הזה מיועד להתמודד עם הצורך במערכות ניהול הספק מורכבות אשר מקבלות כניסת משוב אנלוגית מחיישנים שונים (המעובדת באמצעות טרנזיטורים בי-פולאריים), אותות בקרה דיגיטליים המעובדים באמצעות מודול של טרנזיסטורי CMOS, ומוצא בעל הספק גדול להפעלת אקטואטורים, כמו מנועים למשל, אשר מקבלים דחיפה באמצעות טרנזיסטורי ה-DMOS.

לקוחות נבחרים ייכנסו לייצור המוני בסוף 2018

הטכנולוגיה הזו פותחה על בסיס ידע בתחום ייצור הרכיבים לתעשיית הרכב, שהיה בידי מתקן הייצור של טאואר-ג'אז בעיר אוזו ביפן (שנרכש מידי פנאסוניק ב-2014). להערכת חברת המחקר IHS, שוק שבבי ההספק למתח נמוך של עד 16V נמצא בצמיחה בשנים האחרונות, וצפוי להגיע להיקף מכירות כולל של כ-9.4 מיליארד דולר כבר בשנת 2018. השוק הזה צפוי לצמוח מכיוון שהוא מותאם ליישומים שהביקוש אליהם גובר, דוגמת מודולי בקרת הספק (PMIC), ממירי DC-DC, מערכות בקרת מנועים, שליטה במערכי תאורת לדים, ניהול מתח סוללות ועוד.

סגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת Power Management בטאואר-ג'אז, שמעון גרינברג, העריך שהפלטפורמה החדשה ממצבת את טאואר-ג'אז כספקית שירותי ייצור מובילה עבור פתרונות ניהול הספק (Power Management) במתח הפעל של עד 16V. "זהו פלח שוק עצום. הטכנולוגיה זוכה להתעניינות רבה ואנחנו כבר עובדים עם מספר חברות על פיתוח מוצרים חדשים בטכנולוגיית BCD, וכניסתם לייצור המוני ברבעון האחרון של 2018".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית