בואינג תדפיס חלקי מטוסים באמצעות תוכנת Assembrix

14 מאי, 2018

המנכ"ל פולאק: "אנחנו מייצרים וירטואליזציה של המדפסת ומאפשרים לנהל את כל התהליך מרחוק. בואינג מבצעת הדפסות תלת-מימד ב-20 אתרים. היא תממן את פרוייקט הפיתוח המשותף ותביא אליו ידע ארגוני חשוב"

חברת בואינג (Boeing) חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת אסמבריקס (Assembrix) התל-אביבית, שיאפשר לבואינג להעביר הזמנות ייצור בתלת-מימד לקבלני משנה, מבלי לחשוף את התוכניות של החלקים ואת הקניין רוחני שלה. במסגרת ההסכם, יפתחו שתי החברות תהליך ייצור שבואינג מתכננת להשתמש בו, אשר משלב את הידע הטכנולוגי והארגוני שלה עם הידע של אסמבריקס. מאחורי שיתוף הפעולה הזה עומדת בעיה המטרידה תעשיות רבות בעולם: חברות רבות, במיוחד בתחומי התעופה, החלל והמיכשור הרפואי, מייצרות חלקים רבים באמצעות מדפסות תלת-מימד. אולם בתהליך הזה הן מתמודדות עם בעיה קשה: הן צריכות להעביר את הקובץ הדיגיטלי אל קבלני המשנה. ומרגע שנישלח קובץ דיגיטלי, אין אפשרות להגן על הקניין הרוחני הגלום בו.

חברת אסמבריקס הוקמה בשנת 2014 על-ידי המנכ"ל ליאור פולאק והטכנולוג הראשי פרופ' דני הלפרין מהפקולטה למדעי המחשב באוניברסיטת תל-אביב. החברה פיתחה תהליך חדש המבוסס על גיאומטריה חישובית, המאפשר לשלוט מרחוק על מדפסת התלת-מימד ולבצע ייצור אצל קבלני משנה מבלי לחשוף בפניהם את קובץ הייצור עצמו. הטכנולוגיה של החברה מוגנת באמצעות שלושה פטנטים בתהליך רישום, ועוד מספר פטנטים בשלבי הכנה ראשוניים.

תוכנת שליטה במדפסות-העל התעשייתיות

בראיון ל-Techtime, סיפר פולאק שהחברה ביצעה גיוס סיד בלבד מאנג'לים ומהמדען הראשי ברשות החדשנות, וכבר יש לה מכירות. בימים אלה היא מתחילה להיערך לקראת סבב הגיוס הגדול הראשון (Round A). "אנחנו מייצרים וירטואליזציה של המדפסת ומאפשרים לנהל את כל התהליך מרחוק. רוב החברות הגדולות מוציאות היום את העבודה החוצה ובשביל בואינג זו היתה בעיה מכיוון שהיא זקקוה לשליטה מלאה על כל התהליך.

אתם צריכים להכיר את כל המדפסות הקיימות בשוק?

פולאק: "זה לא הכרחי מכיוון שרוב המדפסות התעשייתיות בעולם מכירות את קובץ ההדפסה STL, שהוא גם הנפוץ ביותר. אנחנו מתמקדים במדפסות האיכותיות אשר מייצרות מוצרים סופיים בעיקר מפלסטיק וממתכת ובעיקר בתהליך מבוסס אבקה. אלה מדפסות-העל של התעשייה. הן עולות חצי מיליון דולר למדפסת ועליהן מתבססות החברות הגדולות".

מהו סוג שיתוף הפעולה עם בואינג?

"אנחנו נבצע פרוייקט משותף שבו נפתח ביחד מוצר המותאם לצורך שלהם על בסיס הטכנולוגיה שפיתחנו. הם מביאים לפרוייקט הרבה מאוד ידע חשוב עבורנו. יש להם 20 מפעלי תלת מימד המבצעים ייצור עבורם. בואינג משקיעה כסף בפרוייקט ומשאבי ידע שיוזרמו אליו. לחברה כמו בואינג יש גם צורך ביכולות ניהול של התהליך. התכנון וההכנה להדפסה הם תהליך מורכב, בנוסף, החברות מדפיסות מאות חלקים בהרצה אחת, ויש צורך לוודא שהתהליך מתקדם לפי התכנון, ולנהל את חלוקת העבודה בין המדפסות השונות לבין אתרי ההדפסה השונים".

מעבר לשיתוף הפעולה עם בואינג, יש לחברה תוכניות להרחיב את מגוון המדפסות הנתמכות ולשתף פעולה עם יצרני מדפסות, על-מנת להתקין ממשק התחברות לתוכרנת הניהול כבר בשלב הייצור ולפני מסירת המדפסות. בשלב הזה, קיימת אפשרות עתידית שהפלטפורמה תוכל גם לשמש כמעין זירה עיתדית המקשרת בין ספקים ובין לקוחות. נשיא בואינג ישראל, דוד עברי, אמר שההסכם מרחיב את הקשרים של בואינג עם התעשייה הישראלית."בואינג מחפשת בכל העולם ספקים בעלי הון אינטלקטואלי, העומדים בדרישות איכות גבוהה ולוחות זמנים נוקשים. לחברת אסמבריקס יש את כל היכולות האלו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות