רנו החלה בהפעלה שקטה של מעבדת חדשנות בתל-אביב

16 מאי, 2018

המעבדה תעבור בחודשים הקרובים למבנה קבע בתל אביב, שיאפשר לחברות סטארט-אפ ישראליות לשלב טכנולוגיות חדשות בכלי-רכב אמיתיים, ולבדוק את יעילותן ואת עמידתן בתנאי ההסמכה של תעשיית הרכב העולמית

בתמונה מעלה: דגם קונספט של רנו לרכב רובוטי שיתופי

קבוצת רנו ניסאן מיצובישי, הנחשבת לקבוצת הרכב הגדולה ביותר בעולם, החלה בחודש פברואר בהפעלה שקטה של מעבדת החדשנות הישראלית שלה, שנועדה לסייע לחברות סטארט-אפ ישראליות להכניס מוצרים אל תעשיית הרכב העולמית. כעת המעבדה פועלת מהרצליה, אולם בחודשים הקרובים היא תעבור לקרית עתידים בתל-אביב, ושם גם יותקנו התשתיות הטכנולוגיות שיאפשרו בדיקת מוצרים ישראלים והתאמתם לתעשיית הרכב המודרנית. ל-Techtime נודע שהחברה החלה לעבוד עם מספר חברות סטארט-אפ ישראליות, עוד לפני השלמת ההקמה.

הקבוצה מפעילה את המעבדה בעקבות זכייה במכרז של רשות החדשנות אשר החליטה בדצמבר 2017 לסייע בהקמת מעבדות היתכנות טכנולוגיות בשיתוף חברות תעשייתיות, בתחומי בתחום הרכב האוטונומי וייצור רכיבים אלקטרוניים. המדינה משתתפת ב-66% מעלות הפעלת המעבדות. מעבדת הרכב המופעלת על-ידי רנו ניסאן מיצובישי אמורה לספק לתעשייה המקומית שירותי סימולטור לבחינת טכנולוגיות בתחום הרכב האוטונומי. הציוד שיותקן מיועד לבדוק את הטכנולוגיות הישראליות במדדים דוגמת עמידה בתקנים, יעילות סנסורים, בדיקות בטיחות, אפקטיביות של ניווט וכדומה. בין השאר, יהיו במעבדה כלי-רכב "פתוחים" שיאפשרו לחברות הישראליות להתקין בהם את הטכנולוגיות שהן מפתחות, ולנסות אותן בתנאי אמת.

קרן ההשקעות החדשה מחפשת הזדמנויות בישראל

המעבדה מנוהלת על-ידי אנטואן באסוויל. במהלך מפגש עם מנכ"ל רשות החדשנות, אהרון אהרון, הוא אמר שהקבוצה מתעניינת בעיקר בחברות סטארט-אפ ישראליות העוסקות בחיישנים לנהיגה אוטונומית, בהגנת סייבר על כלי-רכב ובשימוש בביג דטה. בין השאר, הקבוצה מעוניינת לשלב טכנולוגיות ישראליות בכלי-הרכב העתידיים שלה.

פעילות המעבדה היא מרכיב באסטרטגיית השקעות חדשה של קבוצת הרכב. בחודש ינואר השנה היא השיקה את קרן ההשקעות התאגידית Alliance Ventures, אשר קיבלה תקציב של עד מיליארד דולר להשקעה בעידוד חדשנות במשך חמש השנים הבאות. באסוויל גילה שהמעבדה בתל אביב עובדת בשיתוף פעולה מלא עם קרן ההשקעות. פירוש הדבר שייתכן ובעיתד הקרוב נתחיל לראות גיוסי הון שהקבוצה עומדת מאחריהם.

מקבלי ההחלטות באים להכיר את ישראל

במסגרת העניין של הקבוצה בטכנולוגיות ישראליות, תגיע לארץ משלחת בכירים בעוד שבוע כדי להשתתף בכנס EcoMotion שיתקיים ב-23 במאי בתל אביב. המשלחת כוללת את מנהלת גלובלית להנדסה מתקדמת סופי שמידלין, מנהל קרן Alliance Ventures פרנסואה דוסה, מנהל ארגון הרכש של הקבוצה סטפן לאפארג, המהנדס הראשי של תחום הרכב האוטונומי לורן טופן, ובכירים נוספים. קבוצת רנו ניסאן מיצובישי היא שותפות בינלאומית שייצרה ומכרה כ-10.6 מיליון כלי-רכב בשנת 2017. לאחרונה היא גיבשה תוכנית אסטרטגית שלפיה עד שנת 2022 היא תוציא לשוק 12 דגמים של רכב חשמלי מלא, 40 דגמים של כלי-רכב חדשים המשתמשים בטכנולוגיית נהיגה אוטונומית, ותפתח שירותי תחבורה שיתופית המבוססים על כלי-רכב רובוטיים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות