טכנולוגיית 3D של מאנטיס תשולב במכשיר הדגל של שיאומי

3 יוני, 2018

הסמארטפון Mi8 יהיה מכשיר האנדרואיד הראשון בעולם שיספק יכולת זיהוי תלת מימדית, אשר תתבסס על טכנולוגיית האור המובנה של מאנטיס ויז'ן מפתח-תקווה. להערכת החברה, הביצועים שלה טובים פי עשרה מהמתחרים

הסמארטפון המתקדם ביותר של חברת שיאומי הסינית (Xiaomi), מדגם Mi8 יספק יכולות תלת-מימד זיהוי פנים גם בחשיכה, המבוססות על טכנולוגיית הצילום התלת-מימדי של חברת מאנטיס ויז'ן (Mantis Vision) מפתח-תקווה. אומנם לא מדובר במצלמה התלת מימדית הראשונה המשובלת סמארטפון, אולם זו המצלמה התלת-מימדית הראשונה המשולבת בסמארטפון מסוג אנדרואיד. הטכנולוגיה החדשה תאפשר לבצע פעולות כמו סריקת תווי פנים, פתיחת נעילת הסמארטפון, ביצוע תשלומים מאובטחים ותכונות נוספות שהתאפשרו עד כה באמצעות תוכנות ניתוח תמונה דו-מימדית בלבד.

חברה בת בסין

מכיוון שהטכנולוגיה של מאנטיס כוללת גם שימוש באור אינפרא אדום, כל הפעולות ניתנות לביצוע גם בחשיכה מוחלטת. בנוסף, הטכנולוגיה התלת מימדית תאפשר שימושי מציאות רבודה הן למשתמשי הקצה והן למפתחים בתחום. מייסד ומנכ"ל מאנטיס, גור אריה ביתן, אמרשהחברה עוסקת ספעתטי הטכנולוגיה במשך שלוש השנים האחרונות. "האתגר שעמד בפנינו היה בהקטנת הרכיבים מסנטימטרים למילימטרים בודדים, ושילוב טכנולוגיות לייזר תוך עמידה בתקנות בטיחות. שיתוף הפעולה עם שיאומי התאפשר הודות לחברה המשותפת שהקמנו ביחד עם Luenmei Quantum Co הסינית, המשווקת את מאנטיס ויז'ן בסין".

120,000 נקודות עומק

חברת מאנטיס ויז'ן הוקמה בשנת 2005 ומעסיקה כיום כ-160 עובדים במרכזי פעילות בישראל, בארה"ב, בסלובקיה ובסין. בשנת 2014 היא גייסה 12.5 מיליון דולר בהובלת קואלקום וחברת פלקס (flex). טכנולוגיית הצילום התלת מימדי שלה מבוססת על העיקרון של אור מובנה (Structured Light): כאשר מקרינים פס אור (או צל) על משטח עקום כלשהוא, גם פס האור (או הצל) נראים עקומים. מדידת העקמומיות שלהם מאפשרת לספק מידע על עקמומיות המשטח שעליו הוטלו. החברה פיתחה תבנית אור מיוחדת ואלגורתים אשר יודע לפענח את העיוותים בתנית ולתרגם אותם לנקודות עומק. בנוסף, היא מבצעת את ההקרנה תוך שימוש גם בפלאש של המצלמה וגם סמרוק תאורת אינפרא אדום.

התוצאה היא מצלמה תלת מימדית בעובי של כ-4 מ"מ, אשר מייצרת עד 120,000 נקודות עומק (תלוי בסוג החיישן), המאפשרים לבנות מודל תלת מימדי של האובייקט הנבדק. הטכנולוגיה של החברה מוגנת בפטנט ושימשה בין בפרוייקט טנדו של גוגל, לפיתוח טאבלט תלת מימדי. להערכת החברה, הטכנולוגיה שלה מספקרת רמת דיוק גבוהה פי 10 מרמת הדיוק של הטכנולוגיות המתחרות.

דיאגרמת מלבנים של מערכת הראייה התלת מימדית של מאנטיס ויז'ן
דיאגרמת מלבנים של מערכת הראייה התלת מימדית של מאנטיס ויז'ן

לצפייה בסרטון החברה:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות