אירבאס מאיימת לסגור את קווי הייצור בבריטניה

24 יוני, 2018

יצרנית המטוסים האירופית מזהירה שברקזיט לא מסודר "יפגע קשה בתעשיית התעופה הבריטית", ויגרום לה נזקים בהיקף של כ-1 מיליארד אירו בשבוע. נערכת לצימצום תלותה במשק הבריטי באמצעות סגירת מפעליה בבריטניה

חברת אירבאס (Airbus), הנחשבת ליצרנית המטוסים הגדולה ביותר באירופה, הזהירה בסוף השבוע מפני ההשלכות הקשות של התנתקות לא מסודרת של בריטניה מהאיחוד האירופי. ההודעה יוצאת הדופן פורסמה ביום ה', בעקבות קפאון בדיונים בין בריטניה ובין האיחוד האירופי, שאמורים להסדיר את ההתנתקות שתיכנס לתוקף בסוף חודש מרץ 2019. החברה הודיעה שביצוע הברקזיט ללא הסכם יפגע קשה בתשתיות הייצור שלה בבריטניה, וייאלץ אותה להחליט האם בכלל יש צורך בהחזקת קווי ייצור בבריטניה.

חברת אירבאס מפעילה תשתיות ייצור והנדסה רחבות מאוד בבריטניה ב-25 מפעלים שונים המעסיקים כ-14,000 עובדים. בנוסף, מועסקים בבריטניה 1,900 עובדי אירבאס שהם אזרחי האיחוד האירופי. החברה העריכה שכיום יש לה כ-4,000 ספקים בבריטניה המעסיקים כ-110,000 עובדים. בסך הכל, מיוצרים כיום בבריטניה כ-10,000 חלקים ותת-מערכות עבור המטוסים של אירבאס.

שרשרת האספקה מתוחה עד הקצה

"במידה והברקזיט יתקיים ללא הסכם, צפויים עיכובים בשרשרת האספקה שיפגעו בצורה חמורה בתשתיות הייצור של אירבאס". החברה העריכה שכבר עכשיו היא צריכה לאגור מלאים בשווי של מיליארד אירו לפחות, כדי להתמודד עם העיכובים הצפויים. "לאור הצורך של אירבאס להגדיל את קיבולת הייצור בעקבות ההצלחה של משפחות המטוסים A320 ו-A350, תשתיות הייצור שלנו פועלות כיום בקיבולת שיא. מכיוון שאין לנו כיום כושר ייצור עודף, כל הפרעה בשרשרת האספקה הבריטית תתורגם לפיגור בלתי ניתן לתיקון בזמני האספקה שלנו".

במקרה כזה, אירבאס העריכה שההוצאות שייגרמו לה, כולל קנסות פיגורים, יתבטאו בהפסדים שיכולים להגיע להיקף של עד כ-1 מיליארד אירו בשבוע. לכן החברה הודיעה שבמקרה של hard Brexit, כלומר היפרדות בלא חתימת הסכם עם האיחוד האירופי, היא תיאלץ לצמצם את תלותה בייצור הבריטי, ותעביר קווי ייצור ועובדים בחזרה ליבשת. "היפרדות ללא הסכם מאיימת ישירות על הפעילות שלנו בבריטניה", אמר בהצהרה מנהל חטיבת כלי הטיס האזרחיים באירבאס, טום וויליאמס.

חברת אירבאס מייצרת מטוסי נוסעים ומטען, מטוסים צבאיים ומסוקים. החברה מעסיקה באירופה כ-129,000 עובדים ומכירותיה בשנת 2017 הסתכמו בכ-59 מיליארד אירו. להערכת החברה, בשנת 2015 היא שילמה מסים בבריטניה בהיקף של כ-1.7 מיליארד אירו, כלומר, רבע אחוז מכל המסים שהמשק הבריטי שילם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון