צבא ארה"ב רוכש מרפאל את המיגון האקטיבי Trophy

26 יוני, 2018

מדובר בחוזה ענק בהיקף של 193 מיליון דולר. מערכות המיגון יותקנו בטנק המערכה אברהמס, שהוא הטנק המרכזי של צבא ארצות הברית. המגעים בין רפאל וצבא ארה"ב נחשפו רק לאחרונה, אולם היקף העיסקה מהווה הפתעה

בתמונה למעלה: טנק אברהמס אמריקאי מצוייד במערכת מעיל רוח. מקור: רפאל

חברת רפאל מערכות לחימה (Rafael) ,תספרק לצבא ארצות הברית את מערכות המיגון האקטיבי מעיל רוח (Trophy), אשר יותקנו על-גבי טנקי אברהמס של הצבא האמריקאי. מדובר בחוזה ענק בהיקף של 193 מיליון דולר, שיבוצע באמצעות האינטגרטור הביטחוני האמריקאי Leonardo DRS. לאונרדו תספק את המערכות לאחר ייצורם בישראל ובארה"ב. מדובר בעיסקה מפתיעה: בחודש מרץ האחרון הודתה רפאל לראשונה שמתקיימים מגעים בינה לבין הצבא האמריקאי.

כאשר Techtime בדק את חוזי ההצטיידות החדשים של משרד הביטחון האמריקאי מחודש מרץ השנה, הוזכר בהם פרוייקט התקנה של מערכות מעיל רוח (שצה"ל משתמש בהן משנת 2009). מהתקציב עלה שהמערכות תוכננו להתקנה נסיונית במספר טנקים מסוג אברהמס (M1A2) ושעלות ההתקנה והתמיכה בהן תהיה כ-9.9 מיליון דולר. הפרוייקט אמור להסתיים בחודש מרץ 2019, מכאן שפירוש הדבר הוא שהבדיקות עברו בהצלחה וצבא ארה"ב ביצע שינוי מהותי בתוכנית הרכש.

מערכת מעיל רוח שפותחה על-ידי רפאל, היא מערכת ההגנה האקטיבית לרק"ם המבצעית היחידה העולם. המערכת מותקנת במאות פלטפורמות לחימה קרקעיות בצה"ל: טנקי המרכבה סימן 3 ו-4 ועל-גבי נגמ"שי נמ"ר. רפאל מסרה שעם השלמת חוזי האספקה שלה, היא תהיה מותקנת ביותר מ-1,000 פלטפורמות בצה"ל. המערכת מבוססת על שימוש בחיישנים המגלים ומסווגים את האיום (דוגמת טיל נ"ט) ואת מיקומו, ומשגרת אמצעי-נגד ליירוט האיום. במקביל, מערכת השו"ב של מעיל רוח מעבירה את נתוני היורה לכוחות בשטח לצורך ניטרול המשך האיום.  

מנהל חטיבת היבשה והים של רפאל, משה אלעזר, אמר שרפאל מספקת פתרונות הגנה לצבא ארה"ב כבר יותר משני עשורים. אולם עד היום היא סיפקה רק מיגון פאסיבי לכלי-רכב קרביים כמו ברדלי, סטרייקר ו-AAV7. חברת לאונרדו היא קבלן ראשי בארה"ב, המתמחה באינטגרציה של מערכות לחימה קרקעיות, מחשוב רשת, מערכות ימיות, תקשורת לוויינים, מערכות אוויוניקה ובפתרונות מודיעיניים וביטחוניים. החברה פועלת מארלינגטון, וירג'יניה, ומעסיקה כ-5,500 עובדים. 

חברת רפאל מעסיקה כ-7,500 עובדים. בשנת 2017 הסכמו מכירותיה בכ-2.2 מיליארד דולר. צבר ההזמנות של החברה מסתכם בכ-6.9 מיליארד דולר. צה"ל הוא הלקוח המרכזי של החברה, ואחראי על כ-55% מהמכירות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון