סמסונג תייצר את מעבדי-העל החדשים של יבמ

24 דצמבר, 2018

מעבדי הדור הבא עבור המחשבים המרכזיים IBM Z ו-LinuxONE, ייוצרו על-ידי חברת סמסונג בתהליך של 7 ננומטר שפותח במשותף על-ידי שתי החברות ונחשף לפני כשנה וחצי

בתמונה למעלה: פרוסת הסיליקון הראשונה הכוללת טרנזיסטורי Silicon Nanosheet בגודל 7 ננומטר שיוצרה על-ידי סמסונג ויבמ

חברת יבמ (IBM) הכריזה על הרחבת שיתוף הפעולה הטכנולוגי עם חברת סמסונג, ועל הסכם ייצור שבמסגרתו תייצר סמסונג את המעבדים החזקים ביותר של יבמ ממשפחת IBM Power Systems, בתהליך הייצור 7 ננומטר של סמסנוג. סמסונג תייצר את המעבדים עבור מחשבי IBM Z ו-LinuxONE אשר פותחו עבור מחשבי-על ותשתיות ענן גדולות. מחשבי LinuxONE הם מחשבים מרכזיים (Mainframe) אשר פותחו עבור מרכזי נתונים מבוססי לינוקס. הם כוללים עד 141 מעבדי CPU בכל מחשב, זיכרון עבודה נגיש (RAM) בנפח של עד 10TB, ועוד 640 מעבדי תקשורת (I/O). הם יכולים להריץ עד 8,000 שרתים וירטואליים בו-זמנית.

מחשבי IBM Z נחשבים לסוס העבודה המרכזי של יבמ בתחום המחשבים המרכזיים ומספקים תאימות מלאה למחשבים מרכזיים ישנים של החברה. ברבעון השלישי של 2018 מכירות מחשבי Z היו תחום החומרה בעל הצמיחה המהירה ביותר בכל תחומי העיסוק של יבמ. אומנם שיתוף הפעולה הטכנולוגי בין שתי החברות החל כבר לפני 15 שנה, אולם הפעם מדובר בשותפות אסטרטגית המספקת לשתי החברות יתרון בתחום המחשבים החזקים ליישומי בינה מלאכותית.

"בחרנו בסמסונג לייצור מעבדי הדור הבא שלנו מכיוון שיש לנו מחוייבות דומה לביצועים וחדשנות", אמר סגן נשיא יבמ למערכות אירגוניות ופיתוח טכנולוגי, ג'ון אקוקלה. שיתוף הפעולה בין שתי החברות הביא למספר פריצות דרך בתחום ייצור השבבים. יבמ וסמסונג פיתחו ביחד עם Globalfoundries את הטרנזיסטור החדש Silicon Nanosheet Transistor, אשר הוצג לראשונה ביוני 2017. הוא מציע שיפור בביצועים בהשוואה לטרנזיסטורי FinFET, ומיועד לייצור בגיאומטריה של 5 ננומטר. ביולי 2015 ייצרה השותפות את פרוסת הסיליקון הראשונה בתעשייה עם טרנזיסטורים בגיאומטריה של 7 ננומטר.

עבור סמסונג מדובר בהכרה רבת חשיבות באיכות טכנולוגיית ה-7 ננומטר שלה. סמססונג גם חברה באיגוד OpenPOWER שהוקם על-ידי יבמ כדי לקדם את השימוש בפלטפורמת המחשבים המרכזיים POWER. מעניין לציין שחברת מלאנוקס הישראלית היא אחת מהשותפות הבכירות באיגוד, לצד יבמ עצמה, גוגל ואנבידיה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס