DSPG מסתערת על השוק האמריקאי

4 פברואר, 2019

מקווה להגיע ל-10 לקוחות פוטנציאליים ב-2019. דיווחה על ירידה במכירות, אבל המשקיעים מרוצים, מכיוון שהצמיחה במכירות של שבבים חדשים כמעט ומחקה את הירידות בשוק הטלפוניה המסורתי

בתמונה למעלה: ערכת הפיתוח של DSPG ליישומים קוליים מבוססי אלקסה

למרות ירידה של 6% במכירות של חברת DSPG מהרצליה בשנת 2018, הדו"ח האחרון של החברה עשוי להצביע על שינוי לטובה בפעילות החברה. בשנת 2018 הסתכמו המכירות של DSPG ב-117.4 מיליון דולר בהשוואה ל-124.8 מיליון דולר ב-2017.

הרבעון האחרון של השנה נראה כמו משבר: ירידה של 17% במכירות להיקף של 26.1 מיליון דולר. אלא שמבחינת החברה והמשקיעים בבורסה, מדובר בהצלחה: DSPG הצליחה לצמוח בתחומי מוצר חדשים, באופן שכמעט וקיזז את הירידה הצפויה במכירות שבבי התקשורת לטלפוניה אלחוטית (DECT), שהייתה השוק המרכזי של החברה בשנים האחרונות. התוצאה: עלייה של 3.5% במנייה הנסחרת בנסד"ק מיד לאחר פרסום הדו"ח.

למעשה, היקף המכירות לשוק הטלפונים האלחוטיים הצטמצם השנה ב-21%, כחלק מתהליך רב שנתי ממושך של היעלמות השוק הזה. את מקומו תפסו המוצרים החדשים שהציגו עלייה ממוצעת של 12% במכירות. מתוכם, העלייה הגדולה ביותר היתה של שבבי העיבוד הקולי, שמכירותיהם צמחו ב-124% והסתכמו ב-10.9 מיליון דולר.

מנוע צמיחה קולי

אומנם מדובר בפחות מ-10% מהמכירות, אולם בחברה מאמינים ששבבי העיבוד הקולי יהיו מנוע הצמיחה העתידי של DSPG. סמנכ"ל הכספים, דרור לוי, הסביר בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני, שהחברה רואה הזדמנות גדולה בהתפתחות שוק הניהול הקולי של אבזרים. "אנחנו רואים מיזוג בין עיבוד קולי לבין VoIP". לדבריו, הרבה מאוד לקוחות מסורתיים של החברה שעברו מטכנולוגיית DECT לטכנולוגיית DECT ULE המאפשרת הרחבת היישומים לכל צורכי הבית החכם, מתחילים לפתח מוצרים חדשים הכוללים עיבוד קולי.

"גם יצרני הטלפונים מתחילים להיות מודעים לחשיבות של פתרונות קוליים איכותיים, ואנחנו רואים התרחבות של השוק הזה בתחום הרמקולים החכמים, אבזרי סיוע קוליים כמו אלקסה והתפתחות שווקים המוניים חדשים, כמו פקודות קוליות למכשירי טלוויזיה ולשלטים שיהיו מורגשים בתוך כשנתיים". לאחרונה החברה דיווחה על שיתוף פעולה עם חברת אמזון ועם חברת לנובו, שבמהלכו שולבה טכנולוגיית SmartVoice של החברה המיושמת בשבבי עיבוד הקול DBMD5, בתוך מחשבי הטאבלט מסדרה Lenovo Smart Tabs, אשר הופכים למסך חכם בעבודה משותפת מול הסייען האישי Alexa של אמזון. הבחירה הגיעה שישה חודשים לאחר שהחברה הכריזה על ערכת פיתוח לאבזרים חדשים שיעבדו מול אלקסה (בתמונה למעלה).

הטאבלט Lenovo Smart Tabs ישתמש בשבבי עיבוד קול של DSPG
הטאבלט Lenovo Smart Tabs ישתמש בשבבי עיבוד קול של DSPG

האתגר של 2019: חדירה לארצות הברית

אולם אם עד היום היא התמקדה בעיקר בשוק הסיני ובשוק הקוריאני, כיום מתכננת DSPG לפנות אל השוק הגדול ביותר בעולם מבחינתה: השוק האמריקאי. "אנחנו מאמינים שיש התאמה גדולה מאוד בין הפורטפוליו שלנו לבין הפרונות שמחפשים היום היצרנים המרכזייים באצרות הברית", אמר לוי.

המהלך קיבל תאוצה בחודש שעבר, כאשר היא מינתה את ביל שפלר לסגן נשיא לפיתוח עסקי במטרה לקדם את טכנולוגיית ULE של החברה בשוק האמריקאי. שפלר הוא בעל נסיון של 30 שנה בתעשייה, ושימש לפני-כן כסגן נשיא למכירות ופיתוח עסקי של יצרנית ציוד התקשורת הביתי האמריקאית eZLO וכמנהל הפיתוח העסקי של חברת סיליקון לאבס (Silicon Labs). בשנת 2018 החלו מגעים עם 8-10 לקוחות פוטנציאליים חדשים בארצות הברית, והחברה צופה להגיע למספר דומה גם ב-2019.

סיבה נוספת לאופטימיות של החברה היא שהירידה בתחום הטלפוניה האלחוטית נבלמת. "התיקונים בתחום שרשרת האספקה של הטלפוניה האלחוטית נרגעים בהדרגה, ואנחנו מצפים לייצור המוני של יצרן טלפונים סיני גדול שבחר בטכנולוגיית SmartVoice ", הסביר המנכ"ל עופר אליקים. על הרקע הזה הוא צופה ששנת 2019 תהיה שנה של צמיחה במכירות. "אנחנו חוזרים להיות חברה טכנולוגית צומחת".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית