קרדיאק-סנס נערכת לייצור גרסה מסחרית של השעון הרפואי

10 פברואר, 2019

לאחר שעברה את כל שלבי הפיתוח ולקראת סיום הניסויים הקליניים, החברה מקיסריה נערכת לתחילת הייצור ההמוני בישראל בתוך כ-6-9 חודשים, ושיווק עולמי במחצית השנייה של 2019

חברת קארדיאק-סנס (CardiacSense) מקיסריה, שפיתחה שעון לביש לזיהוי הפרעות בקצב הלב, מדידת לחץ דם וניטור פרמטרים חיוניים נוספים, נערכת לקראת תחילת הייצור של הגרסה המסחרית שלו. החברה מתכננת להתחיל בייצור בעוד כ-6-9 חודשים, ולהוציא אותו אל השוק ברבעון השלישי או הרביעי השנה. כך מסר ל-Techtime מנכ"ל ומייסד החברה אלדד שמש. המעבר לייצור יתחיל במקביל לסיום הניסויים הקליניים שהחברה מבצעת כעת בבית חולים איכילוב, אשר צפויים להסתיים בחודש מרץ הקרוב. הייצור ייעשה בחברת PM, בתמיכת ובסיוע אי.י אלקטרוניקה.

קרדיאק-סנס פיתחה טכנולוגיה יוצאת דופן המאפשרת לנטר הפרעות בקצב הלב באמצעות מכשיר לביש ונייד דמוי שעון, ולזהות מראש התפתחות של תופעת פרפור עליות, שהיא הפרעת לב הנפוצה ביותר אשר מביאה למותם של כ-130 אלף בני אדם בשנה בארצות הברית בלבד. ליבת הטכנולוגיה מבוססת על אלגוריתם ועל חיישן ייחודי: האלגוריתם שהחברה פיתחה מאפשר לעקוב אחר פעילות הלב וכלי-הדם באמצעות פרמטר הקרוי PPG – Photo Plethysmo Gram.

קרדיאק-סנס עוקפת את השעון של אפל

מדידת PPG עוקבת אחר שינויים בנפח כלי-הדם באמצעות חיישן אופטי ייחודי שהחברה פיתחה, אשר מאפשר לבצע מדידות שעד היום התקבלו רק בבדיקת א.ק.ג (Electrocardiography) מסורבלת במהלך ביקור בבתי חולים או במרפאות. בניגוד למוצרים מתחרים כמו Apple-Watch, המוצר של קרדיאק-סנס מצליח לבצע את המדידות גם כשהאדם נמצא בתנועה או אפילו תוך כדי שינה. לדברי אלדד הטכנולוגיה של החברה היא היחידה בעולם כיום המאפשרת לבצע מדידה רציפה 24X7 ללא הפסקות.

חברת א.י. אלקטרוניקה (AY Electronics) היא משקיע משקיע אסטרטגי בחברה המעניק לה גם את התמיכה והסיוע בפיתוח המוצר, בהנדסה, בניהול שרשרת האספקה ובייצור. להערכת אלדד שמש, השותפות עם א.י. היתה אחד מגורמי ההצלחה של החברה: "חיפשנו יצרן איכותי שיודע להתעסק במוצרים רפואיים וככה הגענו לא.י וליניב רוד (המנכ"ל והבעלים). הם תפורים לנו כמו כפפה ליד. הם גם יודעים לייצר ברמה רפואית איכותית וגם יש להם מומחיות בתחום האופטיקה. כל התכנון, הייצור והניסויים נעשו ביחד עם א.י, שיש לה צוות מאוד חזק בתחום. עבורנו זו היתה מתנה משמיים".

שירות חדש של א.י. אלקטרוניקה: 360

יניב רוד סיפר ל-Techtime שהשירות שקרדיאק-סנס קיבלה נעשה במסגרת שירות חדש שא.י משיקה כיום, בשם 360. רוד: "הכוונה היא לספק את כל הצרכים של החברה משלב הקונספט ועד לשלב השיווק. רוב החברות צריכות לפנות לפחות לשישה גורמים נפרדים: חברת הנדסה, חברת עיצוב, ספקי רכיבים, קבלן ייצור, גוף שיווקי ועוד, ולכל אחד יש אינטרסים שונים ושיטות עבודה שונות. החלטנו לספק שירות שמתייחס לכל הצרכים של החברה ומספק לה פתרון מלא משלב ההנדסה ועד שיווק מוצרי פלטפורמה. אנחנו נותנים כל מה שצריך בשביל להביא מוצר לשוק".

לדבריו, הנסיון שניצבר בקרדיאק-סנס ובחברות נוספות, ההשקה הרשמית של השירות תהיה במחצית הראשונה של 2019. "נערכנו אליה כמעט שנתיים, שבמהלכן בנינו צוות עובדים, גייסנו מהנדסי חומרה ותוכנה וחתמנו על הסכמים עם שותפים עסקיים. השירות יאגד שישה ספקים שונים שרוב הלקוחות עובדים איתם. זה יהיה  All in One אמיתי".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית