עריקה מהדהדת: מנהל הכספים של קואלקום עבר לחברת אינטל

4 אפריל, 2019

ג'ורג' דייוויס עזב שלשום את חברת קואלקום והצטרף אתמול לחברת אינטל. בשתי החברות הוא ימלא תפקידים זהים: מנהל כספים ראשי ומנהל ארגון ה-IT של החברה העולמית

חברת אינטל הודיעה אתמול על מינויו של ג'ורג' דייוויס לתפקיד של סגן נשיא בכיר ומנהל הכספים הראשי של החברה. דייוויס ידווח ישירות למנכ"ל בוב סוואן, ששימש בעצמו כמנהל הכספים של אינטל עד למינויו למנכ"ל באמצע 2018, בעקבות ההתפטרות של המנכ"ל הקודם, בריאן קרז'ניץ. בנוסף, דייוויס יהיה אחראי גם על כל תשתיות ה-IT של חברת אינטל העולמית.

מדובר במינוי מעניין מאוד, לאור העובדה שדייווויס מגיע לאינטל ישירות מתוך חברת קואלקום המתחרה, שבה הוא מילא תפקידים זהים: משנת 2013 ועד החלפת הצדדים הוא שימש כסגן נשיא פעיל, מנהל הכספים ומנהל ארגון ה-IT של קואלקום העולמית. אגב, לפני שהצטרף לקואלקום הוא שימש במשך 6 שנים כמנהל הכספים וה-IT של חברת אפלייד מטיריאלס.

במקביל להודעה  של אינטל, דיווחה גם קואלקום על עזיבתו המיידית של דייוויס, ועל מינויו מנהל הקופה של החברה, דיוויד ווייז, למנהל הכספים הזמני של קואלקום עד לאיתורו של מנהל כספים קבוע. הפעם מדובר באחד מוותיקי החברה: ווייז הצטרף אליה בשנת 1997 וב-12 השנים האחרונות מילא תפקידים בכירים במחלקת הכספים של החברה.

המינוי המפתיע מגיע בשעה שהתחרות בין אינטל וקואלקום נמצאת בשלבי התעצמות. שתי החברות מתחרות אחת בשניה בתחום המודמים לטלפונים סלולריים, תשתיות הדור החמישי, ובתחום מרכזי הנתונים שבו מנסה קואלקום לקחת נתח מעסקי אינטל באמצעות פיתוח מעבדי שרתים המבוססים על ארכיטקטורת ARM. יחד עם זאת, שתי החברות פועלות בשני מודלים עסקיים נפרדים: בעוד שאינטל מייצרת בעצמה את השבבים שהיא מפתחת ומוכרת, קואלקום פועלת במתכונת של Fabless, שבו היא רק מפתחת ומוכרת שבבים, כאשר הייצור עצמו נעשה בידי קבלני משנה (Foundries).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס