אפלייד מטיריאלס ישראל מובילה את פרוייקט MADEin4 האירופי

1 מאי, 2019

מדובר באחד מהפרוייקטים הגדולים ביותר של האיחוד האירופי, בהיקף של כ-126 מיליון אירו. הוא כולל חברות ישראליות כמו אפלייד מטיריאלס ישראל, KLA ישראל, נובה ומלאנוקס, ויפתח טכנולוגיות לשיפור הייצור במפעלי שבבים ובתעשיית הרכב

חברת אפלייד מטיריאלס ישראל (Applied Materials) מובילה את אחד מהקונסורציומים התעשייתיים הגדולים ביותר במסגרת תוכניות התמיכה במחקר ופיתוח של האיחוד האירופי. קונסורציום MADEin4 כולל 47 גופים: חברות תעשייתיות, גופי תעשייה ואקדמיה מהאיחוד האירופי ומישראל, ומפתח טכנולוגיות לשיפור התפוקה של מפעלים בתעשיית הרכב ובתעשיית השבבים. מטרת הפרוייקט היא לפתח טכנולוגיות המבוססות על תפישת Industry 4.0, המבוססת על איסוף מידע מגוון מהרבה מאוד חיישנים ומקורות, אשר עיבוד מתוחכם שלו מאפשר שיפור הייצור והתפוקה, בין היתר על-ידי חיזוי בעיות בקו הייצור ולשפר את התפוקה עוד לפני שמתגלות בעיות.

הקונסורציום הוקם במסגרת תוכנית ECSEL של האיחוד האירופי, אשר מיועדת לתמוך בפרוייקטי שיתוף פעולה בהיקף גדול. כך למשל, תקציב הפעילות של MADEin4 נאמד בכ-126 מיליון אירו, שמתוכו כ-40% ימומן על-ידי האיחוד והמדינות המשתתפות (בישראל, על-ידי רשות החדשנות) ושאר ה-60% ימומן על-ידי החברות המשתתפות בקונסורציום.

דירקטור טכנולוגיות ושיתופי פעולה בינלאומיים בחברת אפלייד מטיריאלס ישראל, ד"ר דורון משולח (בתמונה למעלה), סיפר ל-Techtime שאתמול התקיים בישראל ארוע השקת הפעילות של הקבוצה, לאחר הכנות שנמשכו שנה שלמה. "זו הפעם הראשונה שבה אפלייד מטיריאלס משמשת כקואורדינטור של קונסורציום אירופי, והפעם הראשונה שחברה ישראלית מובילה תוכנית ECSEL".

מנהל הקונסורציום מטעם אפלייד מטיריאלס ישראל הוא אילן אנגלרד, שגם יזם את הקמתו ובחר את השם. אנגלרד: "הקמנו מספר קבוצות עבודה שכבר החלו לעבוד. שתי פעילויות הליבה המרכזיות הן פיתוח טכנולוגיות מטרולוגיה המאפשרות לשפר את תפוקת קו הייצור באמצעות תחזוקה חוזה (Predictive Maintenance), וזאת על-ידי איסוף מידע ממקורות מגוונים מאוד, והדגמת הטכנולוגיות בקו פיתוח שבבים במכון imec בבלגיה, המשמש כפרוייקט פיילוט של התוכנית.

אילן אנגלרד. "עבודת ההכנה נמשכה שנה שלמה"
אילן אנגלרד. "עבודת ההכנה נמשכה שנה שלמה"

"בנוסף, שתי קבוצות עבודה אחרות יתמקדו בהטמעת השימוש באלגוריתמיקה חדשה לשיפור התהליכים בקווי הייצור. במסגרת הזאת הטכנולוגיה תוטמע בשלושה מפעלים לייצור שבבים של חברת STMicroelectronics בצרפת ובאיטליה, ובמפעל לייצור רכב של פיאט קרייזלר באיטליה". לצד ענקיות תעשייה ואקדמיה מאירופה, בקונסורציום משתתפות חברות ישראליות מרכזיות המייצרות שבבים וציוד ומערכות עבור יצרני שבבים. בהן: אפלייד מטירילאס ישראל, KLA ישראל, טאואר-ג'אז ממגדל העמק, נובה, ברוקר (ג'ורדן ואלי), מלאנוקס וננומושן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס