טאואר-ג'אז במגעים לרכישת מפעל ייצור שבבים

12 מאי, 2019

החברה מחפשת פתרון להגדלת קיבולת ייצור השבבים בפרוסות סיליקון של 300 מ"מ, לאחר שהמפעל בעיר אוזו ביפן הגיע למיצוי כושר הייצור שלו. אחת מהאפשרויות: שיתוף פעולה עם ממשלת מחוז בסין

חברת טאואר-ג'אז (TowerJazz) ממגדל העמק מתכננת רכישת מפעל ייצור שבבים המייצר בגיאומטריה של 45/65 ננומטר בפרוסות סיליקון של 300 מ"מ. כך גילה סמנכ"ל הכספים של החברה, אורן שירזי, במהלך פגישה עם אנליסטים בכנס המשקיעים של חברת אופנהיימר שהתקיים ביום א' בתל-אביב. בין השאר, החברה בוחנת אפשרות לרכוש שותפות במפעל ייצור הנמצא בהקמה בסין. כיום החברה מנהלת שבעה מפעלי ייצור שבבים: ארבעה בבעלותה המלאה: שניים במגדל העמק  – פאב 1 המייצר בפרוסות של 150 מ"מ, ופאב 2 (בתמונה למעלה) המייצר בפרוסות של 200 מ"מ. מפעל נוסף פועל בניופורט ביץ', קליפורניה, ועוד מפעל בסן אנטוניו, טקסס. שני האחרונים מייצרים בפרוסות סיליקון של 200 מ"מ.

החברה מנהלת עוד שלושה מפעלים ביפן, הנמצאים בבעלות משותפת עם פאנסוניק באמצעות חברת TPSCo המשותפת, שטאואר-ג'אז מחזיקה ב-51% ממניותיה. שניים מהמפעלים מייצרים בפרוסות סיליקון של 200 מ"מ והמפעל השלישי, בעיר אוזו ביפן, מייצר שבבים בפרוסות סיליקון בקוטר של 300 מ"מ ומתמחה בעיקר בייצור רכיבים אנלוגיים ורכיבי RF בגיאומטריה של 45 ננומטר ושל 65 ננומטר. שירזי: "כאשר קיבלנו לידינו את מפעל באוזו, הוא עבד בתפוסה של 15% בלבד. כיום אנחנו מגיעים לניצול של כמעט כל כושר הייצור שלו. כעת אנחנו מספקים מענה מיידי באמצעות הגדלת כושר הייצור בעוד 3,000-5,000 פרוסות לחודש, אולם זה לא עונה לצורך".

"אנחנו צריכים מפעל נוסף וכעת מחפשים אפשרות לרכוש אותו. קיימת אפשרות לשיתוף פעולה עם מחוז בסין או עם משקיעים שכבר החלו בבנניית מפעל. המטרה שלנו היא לקבל כושר ייצור מובטח של פרוסות סיליקון 300 מ"מ באמצעות שותפות בבעלות. כעת אנחנו בוחנים שלוש אפשרויות". למעשה, החברה מחפשת עיסקה הדומה באופייה לעיסקה שבה רכשה ב-2016 את מפעל הייצור של חברת מאקסים בטקסס תמורת כ-40 מיליון דולר, או עיסקה הדומה להסכם עם פנאסוניק משנת 2014, שבמסגרתו קיבלה לידיה 3 מפעלים בסכום זעום של כ-8 מיליון דולר, שפנאסוניק השקיעה מיליארדי דולרים בהקמתם.

תוכנית אסטרטגית שאפתנית

האופציה האחרת, של הקמת מפעל חדש לגמרי, איננה מעשית מבחינת החברה מכיוון שמדובר בהשקעה של כ-4-5 מיליארד דולר. שירזי: "אנחנו זקוקים להגדלת כושר הייצור בפרוסות סיליקון של 300 מ"מ כדי להגדיל את המכירות של החברה. המפעל באוזו צומח בעיקר בזכות לקוחות המבקשים שירותי ייצור של רכיבי RF ב-300 מ"מ". במקביל לחיפוש מפעל ייצור חדש, החברה גם מחפשת רכישה של טכנולוגיית ייצור לרכיבי MEMS.

להערכת שירזי, החברה הגיעה למצב שבו רוב הוצאותיה הן הוצאות קבועות, ולכן הגידול בקיבולת הייצור יתורגם לגידול ברווחים. התוכנית ארוכת הטווח של החברה היא לשלש את היקף המכירות ולהגיע להיקף מכירות של כ-3.5 מיליארד דולר בשנה, שיעניק לה רווח נקי של כ-520 מיליון דולר. כיום היא נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-1.91 מיליארד דולר.

תקווה לשיפור במחצית השנייה של 2019

ברבעון הראשון של 2019 הסתכמו המכירות של טאואר-ג'אז בכ-310 מיליון דולר, בהשוואה לכ-313 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2018. החברה דיווחה על רווח נקי של 26 מיליון דולר. החברה צופה שהמכירות ברבעון השני יסתכמו בכ-306 מיליון דולר. המנכ"ל ראסל אלוואנגר העריך שהמחצית השנייה של השנה תהיה חזקה יותר. "יש לנו מספר מנועי צמיחה חזקים, בפרט בתחום האנלוגי. ההתקדמות בטכנולוגיית 5G מלווה בביקושים גדלים למוצרים שלנו בתחום האלחוט והתשתיות. יש עלייה מתמשכת בתוכן האנלוגי עבור תעשיית הרכב ועלייה בביקושים ליישומים מבוססי IoT ובינה מלאכותית".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית