NXP רוכשת את חטיבת ה-Wi-Fi של מארוול ב-1.76 מיליארד דולר

29 מאי, 2019

התפנית האסטרטגית של מארוול צוברת תנופה: לאחר שרכשה שתי חברות ב-1.12 מיליארד דולר, היא מוכרת את חטיבת התקשורת האלחוטית שלה, והכל בתוך חודש אחד בלבד

בסיום החודש שבו היא רכשה שתי חברות בהיקף כולל של 1.12מיליארד דולר, מוכרת חברת מארוול (Marvell) את פעילותה בתחום ה-Wi-Fi וה-Bluetooth לחברת NXP, בעיסקת מזומנים בהיקף של 1.76 מיליארד דולר. העיסקה כוללת את הכל הנכסים, המוצרים, הטכנולוגיות ו-550 עובדי החטיבה. בשנה האחרונה הסתכמו מכירות החטיבה בכ-300 מיליון דולר. העיסקה אושרה על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות וצפויה להסתיים ברבעון הראשון של 2020. מחר תקיים מארוול שיחת ועידה המוקדשת לתוצאות הרבעון הראשון של 2019, ובמהלכה תמסור מידע נוסף על העיסקה.

NXP מרחיבה את הפורטפוליו האלחוטי

מנכ"ל חברת NXP, ריק קלמר, אמר שהעיסקה מעניקה לחברה יכולת ייצור ופיתוח בכל מגוון פתרונות התקשורת האלחוטית המקומית, ולפתח פתרונות שלמים בתחומים כמו IoT תעשייתי, תעשיית הרכב ותשתיות התקשורת. "בעקבות העיסקה נוכל להציע פתרונות בתחומים כמו WiFi, Bluetooth, Bluetooth Low Energy, Zigbee, Thread ו-NFC".
נשיא ומנכ"ל מארוול, מאתיו מרפי (בתמונה למעלה), אמר שהעיסקה בוצעה במחיר מצויין ושהיא מאיצה את התפנית של מארוול לחברה הממוקדת בשבבי ליבה עבור תשתיות תקשורת, הדור החמישי, מרכזי נתונים, השוק הארגוני ורשתות איתרנט מממונעות.

מרפי מזעזע את ספינת מארוול

מדובר בחודש צפוף במיוחד עבור מארוול: לפני כשבוע היא חתמה על הסכם לרכישת Avera Semiconductor מחברת GLOBALFOUNDRIES. מארוול תשלם 650 מיליון דולר במזומן ועוד 90 מיליון דולר לפי עמידה באבני דרך. חברת Avera מתמחה בפיתוח שבבי ASIC אנלוגיים ודיגיטליים ושבבי SerDes מהירים. היא פועלת מול יצרני ציוד בתחום מתגי התקשורת, נתבים ותחנות בסיס ועובדת מול יצרני מערכות תקשורת קווית ואלחוטית גדולים. לאחרונה היא החלה להתמקד בתחום הדור הבא של מרכזי ענן, התואם לאסטרטגיה החדשה של מארוול.

בתחילת החודש חתמה מארוול על הסכם לרכישת Aquantia האמריקאית תמורת 452 מיליון דולר במזומן. אקוונטייה מתמקדת בפיתוח וייצור שבבי Multi-Gig 2.5G/5G/10G Ethernet לתקשורת אופטית ולתקשורת על-גבי קווי נחושת, עבור רשתות תקשורת אירגוניות, מרכזי נתונים ורשתות איתרנט בכלי-רכב. השלמת העיסקה תלויה באישור בעלי המניות של אקוונטייה. להערכת מארוול, העיסקה תהפוך אותה לחברה המובילה בעולם בתחום התקשורת הפנימית בכלי-רכב.

שוק הרכב צומח במהירות

העיסקה הזאת נשענת על הערכה של חברת Strategy Analytics, שלפיה תעשיית הרכב מאמצת את האיתרנט כטכנולוגיה מובילה לתקשורת פנימית בתוך המכוניות. היקף השוק צפוי לצמוח בשנים הבאות בקצב שנתי של 62% ולהגיע בשנת 2022 להיקף של 367 מיליון נקודות תקשורת מבוססות איתרנט. בשנת 2018 הסתכמו המכירות של מארוול בכ-2.41 מיליארד דולר. החברה מעריכה שמכירותיה ברבעון הראשון של 2019 יסתכמו בכ-650 מיליון דולר.

ההודעה היום אוששה במקצת את מניית מארוול בנסד"ק, לאחר ירידה מתמשכת לאורך כל החודש האחרון. המנייה עלתה בקצת יותר מ-3% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-14.6 מיליארד דולר. מניית NXP כמעט ולא הגיבה לעיסקה. ראוי לציין שגם NXP חוותה ירידה לאורך כל החודש האחרון, אולם ככל הנראה הירידה במחיר המנייה של שתי החברות קשורה לירידה הכוללת בתעשיית השבבים בעקבות הסלמת מלחמת הסחר בין סין וארה"ב. כיום נסחרת NXP בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-25.3 מיליארד דולר.

העיסקה לא משפיעה על הפעילות בישראל

לעיסקה האחרונה בין מארוול ו-NXP אין משמעות לגבי הפעילות של מארוול בישראל, שבה היא מעסיקה קרוב ל-1,000 עובדים. המרכז הישראלי אחראי על פעילות גדולה מאוד של מארוול בתחום המיתוג של רשתות תקשורת בתוך מרכזי נתונים, ומההיבט הזה הוא נמצא בליבת האסטרטגיה החדשה של החברה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס