ואייר הכריזה על מכ"ם-בשבב עבור תעשיית הרכב

10 יוני, 2019

הרכיב כולל מעבד DSP ליישום האלגוריתמיקה ועוד 48 משדרים ו-48 מקלטים הפועלים בתדר של 76-81GHz, המאפשרים לייצר 2.000 נקודות ייחוס וירטואליות

חברת Vayyar Imaging מיהוד, המפתחת חיישני RF המאפשרים למפות באופן תלת מימדי את הסביבה ללא שימוש במצלמה, השיקה  רכיב SoC בטכנולוגיית CMOS, המשמש כמכ"ם-בשבב ליישומים בתעשיית הרכב. הרכיב כולל מעבד DSP ליישום האלגוריתמיקה ועוד 48 משדרים ו-48 מקלטים הפועלים בתדר של 76-81GHz המאפשרים לייצר 2.000 נקודות ייחוס וירטואליות של הסביבה. בסיוע מערך אנטנות על המעגל המודפס, הרכיב מייצר נקודות דינמיות המייצגות את מדידות שמהן ניתן לחלץ מידע על האובייקטים ועל ההתנהגות שלהם.

החברה מכנה את התוצאה בשם 4D Point Cloud. השבב החדש מיועד לבדוק את המתחולל בתוך הרכב, ובהתקנה שונה גם את המתחולל בסביבת הרכב. מנהל פיתוח עסקי הרכב של החברה, יאן פודקמיאן, אמר שהשבב הזה הוא המוצר הראשון בתעשייה " הסוגר את הפער שבין היציבות והאמינות של מכשירי מכ"ם עם הרזולוציה של חיישני LiDAR ומצלמות אופטיות". השבב מבוסס על טכנולוגיה שהחברה מפתחת בשנים האחרונות ליישומי חישה ביתיים, ראייה דרך קירות, בקרה תעשייתית ועוד. בגרסה הקודמת, השבב התבסס על מערך של 40 מקלטים ו-72 משדרים המעניק כיסוי לטווח תדרים רחב מאוד של 3GHz-81GHz.

חברת ואייר כבר עובדת עם מספר חברות מובילות התעשייה. בשנה שעברה היא הכריזה על ערכת לימוד למהנדסי EF המבוססת על השבב שלה, אשר פותחה ביחד עם חברת Mini-Circuits. חברת Valeo בחרה בטכנולוגיה שלה כדי לפתח מערכת לניטור מצבם של ילדים ברכב, וספקית המערכות לתעשיית הרכב, Faurecia, בחרה בוואייר כדי לפתח פתרונות לאבטחת הנוסעים והרכב, במסגרת פרוייקט "תא הנהג העתידי" (Cockpit of the Future) שלה.

מערך הנקודות הדינמיות (משמאל) מייצג מדידות מכ"ם של הנהג בבדיקת מצב עירנותו

בינואר השנה היא חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Brose הגרמנית, הנחשבת לאחת מהספקיות המובילות בעולם של מושבים, דלתות וחלונות לרכב. במסגרת שיתוף הפעולה, Brose תעשה שימוש בחיישנים של ואייר כדי לפתח דלתות הנפתחות באופן אוטומטי תוך זיהוי מכשולים מחוץ לרכב, מערכות הגנה מפני גנבי רכב, מושבים המתכווננים בהתאם למצבו של הנוסע ועוד.

חברת ואייר הוקמה בשנת 2011 על-ידי המנכ"ל רביב מלמד, מנהלת הפיתוח מירי רטנר והטכנולוג הראשי נפתלי חייאט, ומאז הקמתה היא גייסה 79 מיליון דולר. מלמד הגיע מאינטל ישראל שבה שימש כמנהל קבוצת התקשורת האלחוטית. רטנר וחייאט מיליאו תפקידי פיתוח וניהול בחברת BreezeCOM ולאחר מכן באלווריון שצמחה ממנה. בתחילת דרכה התמקדה ואייר בתחום הרפואי וייעדה את חיישן הרדיו שלה לשמש כחלופה נגישה וזולה לביצוע בדיקות ממוגרפיה לגילוי מוקדם של סרטן שד. לאחר מכן נכנסה לתחומים חדשים ולאחרונה הגדירה את שוק הרכב כתחום אסטרטגי.

מערכת החיישן המלאה למעקב אחר פנים הרכב
מערכת החיישן המלאה למעקב אחר פנים הרכב
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות