רנסאס ו-Altair בשת"פ אסטרטגי לפיתוח רכיבי IoT סלולריים

7 נובמבר, 2019

הפיתוח יתבסס על הידע של אלטייר בתחום ה-IoT ועל טכנולוגיית המיקרו-בקרים של רנסאס. בשלב הראשון הן יפתחו ערכות שבבים דואליות, הפועלות בפרוטוקולים NB-IoT ו-CAT-M לרשתות הדור השלישי והרביעי

חברת אלטייר (Altair Semiconductor) מהוד השרון הנמצאת בבעלות סוני, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם יצרנית השבבים היפנית רנסאס (Renesas Electronics) מטוקיו. במסגרת ההסכם, שתי החברות יפתחו ביחד פתרונות IoT חסכוניים מאוד בהספק המבוססים על תקשורת סלולרית. הפתרונות החדשים יופיעו במתכונת של פתרונות משולבים המאפשרים הטמעה מהירה של פתרונות IoT, וישווקו באמצעות ערוצי ההפצה והמכירות של רנסאס.

בשלב הראשון של המהלך, אלטייר ורנסאס יפתחו ערכות שבבים דואליות, הפועלות על-גבי רשתות הדור השלישי באמצעות פרוטוקול NB-IoT, ועל-גבי רשתות הדור הרביעי באמצעות פרוטוקול ה-IoT הייעודי, CAT-M. בנוסף, הן יפתחו חבילה של כלי פיתוח ותוכנות אשר יאפשרו אימוץ מהיר של פתרונות IoT בשוק התעשייתי ובשוק הצרכני. הפיתוח יתבסס על הידע של אלטייר בתחום תקשורת IoT ועל טכנולוגיית המיקרו-בקרים (MCU) של רנסאס.

מטרת שיתוף הפעולה הוא להשיג עמדת הובלה טכנולוגית בפתרונות IoT מאובטחים, קטנים, וחסכוניים מאוד בהספק. "המומחיות הטכנולוגית של שתי החברות, והקניין הרוחני המשלים שלהן, יאפשרו לנו לפתח את פתרונות ה-IoT התעשייתיים הקטנים ביותר בשוק", אמר מנהל תחום ה-IoT ברנסאס, סיילס צ'יטיפדי. מנכ"ל אלטייר, עודד מלמד, אמר ששיתוף הפעולה יחשוף בפני אלטייר את כל הלקוחות והשותפים העסקיים של רנסאס.

שיתוף הפעולה עם אלטייר הוא תוצר הארגון מחדש של רנסאס

חברת רנסאס מתמקדת בפיתוח וייצור מיקרו-בקרים, רכיבי אותות מעורבים, רכיבים אנלוגיים ודיגיטליים ופתרונות לתחום המערכות המשובצות. היא החלה לפעול במתכונת הנוכחית לאחר שורה של מיזוגים בעידוד ממשלת יפן, שבהם היו מעורבות חטיבות השבבים של NEC, היטאצ'י, ומיצובישי. כיום היא נחשבת לאחת מיצרניות השבבים הגדולות ביפן. החברה מעסיקה כ-19,500 עובדים, ומכירותיה ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו בכ-1.68 מיליארד דולר. בחודש מרץ 2019 היא השלימה את רכישת חברת  IDT – Integrated Device Technology מקליפורניה, תמורת 6.7 מיליארד דולר.

אומנם חברת IDT ממשיכה לפעול כחברה עצמאית בבעלות רנסאס, אולם הטכנולוג הראשי ומנהל הפעילות שלה, סיילס צ'יפידטי, קיבל גם תפקיד של סגן נשיא פעיל בחברת רנסאס, שבמסגרתו ביצע את העיסקה עם אלטייר. רנסאס ביצעה בחודשים האחרונים שינוי ארגוני שכלל מעבר לגוף בעל שתי זרועות עסקיות וטכנולוגיות: קבוצת הפתרונות התעשייתיים (IBU), הפתרונות הכלליים (BBU) וה-IoT, וקבוצת הפתרונות לשוק הרכב (ABU).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת