מאיץ החלקיקים CERN בחר במתגים של ג'וניפר נטוורקס

3 דצמבר, 2019

פרוייקט הקמת רשת התקשורת נערך במסגרת היערכות מאיץ החלקיקים הגדול בעולם לסדרת ניסויי התנגשויות של חלקיקים תת אטומיים, אשר ייצרו מידע בנפח של כ-7.5 טרה-בייט בשנייה

בתמונה למעלה: גלאי החלקיקים ב-CERN. צילום: Techtime

חברת ג'וניפר נטוורקס (Juniper Networks) מתקינה מערכת תקשורת מהירה המקשרת בין גלאי החלקיקים התת-אטומיים של מכון המחקר האירופי CERN הנמצא על גבול שוויץ-צרפת, לבין מרכז הנתונים הענק המצוי במתקן. החברה דיווחה שהמכון בחר במתגי האיתרנט QFX Series,ו-EX Series ובמארג התקשורת Tungsten Fabric כדי לבנות רשת תקשורת הערוכה להעברת הנתונים אל מחשב-על לצורך עיבוד והפקת ידע מדעי.

הקמת רשת התקשורת היא חלק מפרוייקט הרחבה של המכון שאמור להסתיים ב-2025, ולאפשר לו לתעד עד 1.7 מיליארד התנגשויות חלקיקים בשנייה, תהליך המייצר מידע בנפח של כ-7.5 טרה-בייט בשנייה. מכיוון שרק חלק מהאירועים הללו מובילים לתגליות חדשות, זרימת הנתונים מסוננת ומוקטנת (באמצעות כרטיסי FPGA מהירים) לרמה הניתנת לניהול. מערכות ה-Trigger and Data Acquisition של מאיץ החלקיקים מטפלות בסינון נתונים, באיסוף ובניטור תשתיות.

המתגים של ג'וניפר מספקים קישוריות מהירה בפס רחב הדרושה לאיסוף הנתונים הרלוונטיים וניטור התשתיות. מכון CERN הוא גוף יוצא דופן: הוא החל את דרכו כמעבדה צרפתית לחקר חלקיקים אלמנטריים, ובשנת 1954 הפך למכון מחקר של האיחוד האירופי. כיום הוא נמצא בבעלות 22 מדינות (כולל ישראל משנת 2014) המבצעות ניסויים במאיץ החלקיקים הגדול ביותר בעולם.

27 ק"מ של תנאים קיצוניים

ההאצה נעשית בוואקום קיצוני במסלול מעגלי בקוטר של 27 ק"מ העובר 100 מטר מתחת לפני הקרקע בשטחי שווייץ וצרפת. סלילים אלקטרו-מגנטיים ממוליכי-על המקוררים לטמפרטורה של מעלת קלווין אחת, מאיצים קבוצות של פרוטונים למהירות עצומה, כדי לייצר התנגשות עתירת אנרגיה. מרכז הנתונים של CERN כולל כ-15,000 שרתים ו-260,000 מעבדי ליבה.

במסגרת ההיערכות החדשה, CERN הטמיעה את מתג QFX10008 Ethernet של ג'וניפר בליבת הרשת של מרכז הנתונים, כדי לאסוף את הנתונים מההתנגשויות. מתג האיתרנט EX9200 מחבר 11,000 מכשירים, ותומך בניסויים ובמערכות הניטור והבטיחות. במקביל, המכון התקין ארכיטקטורת רשת המנהלת באופן אוטומטי 400 נתבים ומתגים בכל רחבי הקמפוס של CERN.

למידע נוסף על מאיץ החלקיקים: CERN מחפשת טכנולוגיה ישראלית

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות