ננו דיימנשן מעבירה את עיקר פעילותה המסחרית לארה"ב

23 פברואר, 2020

תפסיק להיסחר בבורסה בתל אביב ותתמקד בשוק הפיננסי האמריקאי. המהלך יושלם עד מאי 2020. המטה בארה"ב ינהל את פעולות השיווק, המכירות, התמיכה בלקוחות והפעלת לשכת שירות לייצור לפי דרישה

חברת ננו דיימנשן (Nano Dimension) מנס ציונה מעבירה את פעילותה המסחרית העיקרית לארצות הברית, והחל מהחודש הבא היא תפתח מטה פעילות אמריקאי בעיר בוקה רטון בפלורידה. במקביל, החברה מתכננת להפסיק להיסחר בבורסה של תל אביב, ולהמשיך להיסחר בבורסת נסד"ק. החברה הסבירה את המהלך בכך שרוב לקוחותיה נמצאים בחוף המזרחי של ארצות הברית, ולכן יהיה לה קל יותר לשרת אותם משם ולא מישראל.

המטה המסחרי בארצות הברית כולל מרכז הדגמות והכשרה, וישמש כמרכז הפעילות המסחרית של החברה. הוא ינהל את כל נושאי המכירות, לוגיסטיקה ותמיכה בלקוחות. במקביל, החברה החלה שגיוס עובדים חדשים בארצות הברית עבור מתקן ייצור מדפסות התלת-מימד האלקטרוניות שהיא מספקת. במקביל היא תפעיל באתר לשכת שירות, המקבלת מהלקוחות קבצי CAD/CAM ומייצרת עבורם מעגלים מודפסים ורכיבים אלקטרוניים.

לשכת ייצור לפי-דרישה בארה"ב

מדובר בלשכת שירות נוספת הפועלת בטכנולוגיה של החברה: בחודש נובמבר 2019 צירפה המפיצה המקומית שלה, Accucode, את מדפסות DragonFly LDM של החברה אל לשכות השירות שלה הפועלות בקולורדו ובטקסס. הן מספקות שירותי ייצור לפי דרישה באמצעות מדפסות תלת מימד (Additive Manufacturing). מדפסת DragonFly LDM נחשפה בחודש יולי 2019. היא יכולה לעבוד ברציפות 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, ולייצר סדרות בקנה מידה בינוני של 1-1,000 יחידות. היא מייצרת מעגלים מודפסים ורכיבים פסיביים נלווים כמו נגדים, קבלים, סלילים, חיישנים, מעגלי RF ואנטנות.

המנכ"ל הנכנס יואב שטרן אמר שהבחירה בדרום פלורידה נעשתה מכיוון שהיא משמשת צומת תקשורת בין אמריקה הצפונית, אמריקה הלטינית ואירופה. "הצוותים בפלורידה יספקו שירותי תחזוקה ללקוחותינו, הכוללים יצרני מערכות ביטחוניות, תעופתיות ולקוחות ממשלתיים". במקביל להתבססות בארה"ב, החברה מתכוונת למחוק את מניותיה מהמסחר בבורסה של תל-אביב ולהמשיך להיסחר בנסד"ק בלבד.

הכוונה המוצהרת היא לפעול מול משקיעים פיננסיים בשוק המרכזי של החברה. עדיין לא ברור המועד הסופי, אולם המהלך אמור להסתיים עד ה-20 במאי 2020. שתי ההודעות האחרונות גרמו לירידה של יותר מ-4% במחיר המנייה של ננו דיימנשן, הנסחרת כעת לפי שווי חברה של כ-7.5 מיליון דולר בלבד.

ההנהלה החדשה הובאה כדי לבצע תפנית עסקית

בסך הכל, בשנת 2019 הסתכמו מכירות החברה בכ-7.1 מיליון דולר, בהשוואה לכ-5.1 בשנת 2018. עד היום היא מכרה 57 מדפסות ללקוחות, כאשר 52% מהמכירות הן בארצות הברית. בחודשים האחרונים החברה ביצעה מספר שינויי גברי במטרה לבצע תפנית עסקית. היום (ב') הצטרף דירקטוריון כריסטופר מורן, סגן נשיא לוקהיד מרטין ומנהל קרן ההשקעות Lockheed Martin Ventures. לפני כשבוע הצטרף לדירקטוריון ירון איתן, יזם ישראלי סדרתי עם נסיון רב בארצות הברית. הוא היה ממייסדי חברת גיאוטק ו-DVTEL, ניהל מספר קרנות הון סיכון וכעת משמש גם כמנכ"ל חממת הבינה המלאכותית DeepCube.

בינואר 2020 נכנס לתפקידו המנכ"ל יואב שטרן במקומו של עמית דרור, ממייסדי החברה. שטרן מתמחה בבנייה מחדש של אסטרטגיות עסקיות שנועדו להביא חברות אל שלב הצמיחה. הוא בעל מניות מרכזי ויו"ר משותף של חברת Bogen Communications האמריקאית המייצרת ציוד לעיבוד קול ומערכות שמע, שימש כנשיא ומנכ"ל חברת DVTel  שפיתחה טכנולוגיות מעקב וידאו ונמכרה ל-FLIR הבריטית תמורת 92 מיליון דולר.

בדצמבר 2019 פרש אבי ריכנטל מתפקיד יו"ר הדירקטוריון ובמקומו מונה לתפקיד אופיר בהרב, אשר מכהן כדירקטור בחברה מאוקטובר 2015. בהרב משמש כמנהל קרן ההשקעות Stratus Investments, ומגיע עם נסיון רב בתעשיית הייצור התוספי (Additive Manufacturing) שבה פועלת ננו דיימנשן: בשנים 2014-2015 שימש כסמנכ"ל תחום המוצרים בחברת Stratasys. לפני-כן היה מייסד-שותף ובשנים 2007-2014 גם המנכ"ל של חברת Xjet מרחובות, אשר פיתחה מדפסת תלת-מימד לייצור חלקים תעשייתיים המבוססת על שימוש בטכנולוגיה של הזרקת דיו, המורכב מחלקיקי ננו מתכת או קרמיקה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות