אורה אייר התקינה מתקן טיהור אוויר בארמון של מלך ספרד

6 אוקטובר, 2020

פיתחה טכנולוגיה לאיתור זיהומי אוויר וניקוי האוויר, כולל השמדת וירוסי קורונה, המבוססת על חיישנים, אלגוריתמיקה מיוחדת וטכנולוגיית טיהור אוויר. המערכות מיוצרות על-ידי א.י אלקטרוניקה. השיקה מערכת טיהור אישית ניידת

בתמונה למעלה: מתקן הטיהור מגיע אל ארמונו של מלך ספרד

חברת אורה אייר (Aura Air) מאזור התקינה מתקן טיהור אוויר באולם קבלת הפנים של מלך ספרד, שבו המשפחה המלכותית מקבלת את פניהם של האורחים המגיעים לארמון, ושבו המלך נפגש עם ראש הממשלה ועם השרים בממשלת ספרד. החברה פיתחה אבזר ביתי בגודל של 38 ס"מ על 38 ס"מ אשר מבוסס על חיישנים, מעגל אלקטרוני ומערכת טיהור האוויר, המסוגלת לטהר את האוויר בחדר ממוצע בקצב של 2.5 פעמים בשעה.

מייסד משותף ומנכ"ל החברה, אביעד שניידרמן, סיפר ל-Techtime שהמערכת מבוססת על מערך של חיישנים אשר בודקים את כל החלקיקים המצויים באוויר, מזהים תופעות יוצאות דופן או עלייה מסוכנת בזיהום, מטהרים את האוויר ומחזירים אותו אל החדר. שניידרמן: "אנחנו מאפשרים לאנשים לשהות ללא חשש בחללים סגורים. אנחנו מבצעים מדידה בזמן אמת של פרמטרים גנריים כמו טמפרטורה, לחות, כמות הפחמן הדו-חמצני, גאזים אורגניים ועוד".

המערכת גם מבצעת מדידות של האוויר בתוך החדר ומחוץ לחדר ומשווה ביניהם. מערכת הבקרה האלקטרונית יודעת לנתח את הממצאים ולהשוות אותם לתרחישים שונים המאפשרים לייצר תמונת מצב מורכבת. כך למשל, היא מזהה שריפה בחדר עוד לפני שיש עשן, באמצעות זיהוי רמה גבוהה של מולקולות פלסטיק שרוף ופחמן דו-חמצני המאפיינים את התופעה. המכשיר כולל מערכת שאיבה ושאיפה המאפשרת לסרוק את כל האוויר המצוי בחדר.

היא מפעילה מערך טיהור המבוסס על מספר שלבים: סינון של גופים גדולים באמצעות מסנן פיסי, חשיפת האוויר העובר דרכו לקרינה בתדר UV-C, שהיא קרינה אולטרה-סגולה המשמשת לפירוק גאזים ולהשמדת חומרים ביולוגיים באמצעות הרס החומר הגנטי (DNA ו-RNA), העברת האוויר דרך מסנן נוסף הסופח חלקיקים מאוד קטנים הכולל טכנולוגיה מבוססת נחושת אשר מונעת גידול חיידקים באבזר הטיהור עצמו. בשלב הסופי היחידה מייצרת יונים חיוביים ושליליים באוויר המוחזר לחדר. הם משפרים את איכות האוויר ופוגעים במזהמים ביולוגיים.

מכשיר טיהור האוויר של אורה אייר
מכשיר טיהור האוויר של אורה אייר

ייצור המוני בישראל

החברה הוקמה על-ידי שני האחים אביעד ואלדר שניידרמן, לאחר שהשתחררו משירות ארוך בצבא. כיום היא מעסיקה כ-12 עובדים. היא אחת מחברות הפורטפוליו של פלטפורמת החדשנות Highroad המתמחה בטכנולוגיה אורבנית. בחודש שעבר היא גייסה כ-3 מיליון דולר, ממשקיעים דוגמת מרחביה וחברת א.י אלקטרוניקה, שהיא משקיעה מרכזית בחברה. חברת א.י אלקטרוניקה היא גם הבעלים של חברת שירהטק (Shiratech) ואחראית על ייצור המערכות של אורה אייר. ההרכבה הסופית שלהן נעשית בקו הייצור החדש של החברה שנפתח בחודש שעבר בתעשיות בית אל בקיסריה.

למרות שהמכירות הראשונות החלו רק ב-2020, החברה נמצאת בייצור המוני בקנה מידה מלא ללקוחות ארגוניים דוגמת בתי ספר, תחנות רכבת, משרדים וגופים גדולים בארץ ובאירופה. לאחרונה היא חלה לבצע מכירות גם לאנשים פרטיים באמצעות אתר האינטרנט שלה. בתוך כך, נודע שכיום היא משיקה מוצר חדש ומיוחד במינו: מערכת טיהור אישית הנראית כאבזר נייד אשר מטהרת אוויר בנפח של 10 מ"ק מסביב למשתמש. היא כוללת את המסנן אשר משמיד את הקורונה, ומאפשרת לאנשים להגן על האוויר שהם נושמים כאשר הם מצויים באתרים הומים, דוגמת מטוסים, אוטובוסים וכדומה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית