רייל ויז'ן מגייסת 10 מיליון דולר מ-Knorr

13 אוקטובר, 2020

ההשקעה תבוצע לפי שווי חברה של כ-50 מיליון דולר לאחר הכסף. חברת רייל-ויז'ן פיתחה מערכת התרעה מוקדמת המזהירה את נהג הקטר מפני התנגשות במכשולים. Knorr מייצרת מערכות בלימה ובקרה לרכבות ולכלי רכב מסחריים

חברת רייל ויז'ן (Rail Vision) מנס ציונה חתמה על הסכם השקעה כספית בהיקף של 10 מיליון דולר עם חברת Knorr-Bremse הגרמנית. ההשקעה תבוצע לפי שווי חברה של כ-50 מיליון דולר לאחר הכסף. מדובר בהשקעת המשך, לאחר השקעה בהיקף של 10 מיליון דולר שביצעה החברה הגרמנית במרץ 2019. בעקבות שתי ההשקעות היא תחזיק ב-36.79% ממניות רייל ויז'ן, אחזקותה של פורסייט, אשר הקימה את רייל ויז'ן, תסתכם ב-19.34%.

בנוסף, ההסכם מעניק לרייל ויז'ן אופציה לקרוא לתוספת של 5 מיליון דולר. לרכבות קשה להתמודד עם מכשולים בלתי צפויים מכיוון מרחק הבלימה של רכבת הנעה במהירות גבוהה יכול להגיע עד 800 מטר בממוצע, וכן נדרשת מערכת המזהה מכשולים ממרחק רב מאוד. חברת רייל-ויז'ן פיתחה מערכת התרעה מוקדמת המזהירה את נהג הקטר מפני התנגשות במכשולים בכל תנאי מזג אוויר ובכל תנאי התאורה. הדבר מתבצע באמצעות שימוש במצלמות ייעודיות המזהות עצמים ממרחק של שני קילומטר (2,000 מטר).

מערך המצלמות (בתמונה למעלה) כולל מצלמת אור נראה ושתי מצלמות תרמיות באורכי גל משלימים. הן מזינות את המידע לאלגוריתם עיבוד תמונה ולימוד מכונה, המתיך את כל המידע לתמונה מאוחדת ומזהה את האובייקטים הנמצאים על מסלול הרכבת. האלגוריתם מתוכנן לזהות אובייקטים רלוונטיים לתרחישי הרכבת, דוגמת בני-אדם, בעלי חיים, מכוניות, גשרים, מחלפי מסילה, שלטים וסימני איתות לאורך המסילה המיועדים לנהג הקטר, ועוד.

ההשקעה של Knorr היא השקעה אסטרטגית הקשורה לאחד מתחומי הפעילות המרכזיים שלה. חטיבת המערכות שלה מייצרת מערכות בלימה, היגוי ובקרה לרכבות ולכלי רכב מסחריים. החברה האם מספקת ב-100 השנים האחרונות מערכות הינע ובלימה לכלי רכב ולרכבות. בשנת 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-6.6 מיליארד אירו.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות