REE ו-Iochpe-Maxion מברזיל יפתחו שאסי למכונית חשמלית

11 נובמבר, 2020

Iochpe-Maxion מייצרת גלגלים ומרכבים הפעילה באמריקה הלטינית. הפיתוח יתבסס על פלטפורמת המרכב השטוחה של REE, שהכריזה השנה על שורה של שיתופי פעולה אסטרטגיים

חברת REE הכריזה היום על שיתוף פעולה נוסף בתעשיית הרכב, עם Iochpe-Maxion מברזיל, המייצרת גלגלים ומרכבי-רכב (chassis) ופעילה בכל רחבי אמריקה הלטינית. שתי החברות יפתחו וייצרו פלטפורמה למכונית חשמלית, הכוללת את המרכב והגלגלים, על בסיס פלטפורמת המרכב השטוחה של REE, שבה מכלולי הרכב משולבים בתוך הגלגלים. ההכרזה מצטרפת לשיתופי פעולה נוספים שעליהם הכריזה REE בשנה האחרונה עם חטיבת המשאיות של טויוטה, Hiro Motors, יצרנית הרכב ההודית Mahindra ויצרנית מכלולי-הרכב היפנית Musashi Seimitsu.

Iochpe-Maxion, אשר נוסדה לפני יותר ממאה שנה, מחולקת לשתי חטיבות עיקריות, האחת עוסקת בפיתוח וייצור גלגלי מתכת ואלומינים למכוניות נוסעים, כלי-רכב מסחריים ומכונות חקלאיות, ואילו החטיבה השנייה עוסקת בפיתוח וייצור של מרכבי רכב וחלקים מבניים אחרים לשלדת הרכב. מטה החברה נמצא בסאו פאולו, ברזיל, והיא מתפעלת כ-33 מתקני ייצור בכ-14 מדינות ומעסיקה כ-19 אלף עובדים. הכנסותיה השנתיות נאמדות בכמה מיליארדי דולרים.

הכול כלול – בגלגל

חברת REE פיתחה קונספט של רכב חשמלי שבו המתלים, המנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, מערכות בקרת הטמפרטורה וכל המערכות האלקטרוניות משולבות בתוך הגלגלים עצמם. המרכב עצמו הוא שטוח ופנוי לעיצוב בהתאם לדרישות של כל דגם. בגישה הזאת, מרכז הכובד של הרכב נמוך מאשר בכלי-רכב חשמליים סטנדרטיים, ולכן הרכב יותר יציב.

הטכנולוגיה שלה מאפשרת לייצר מכוניות בעלות ארבעה מנועים המאפשרים לרכב שטח סטנדרטי להשיג ביצועים של תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 3 שניות. הטכנולוגיה ישימה לכלי רכב פרטיים ולכלי רכב כבדים, כמו משאיות השוקלות 10 טון ומיועדות לנסיעה בדרכי עפר.

לאחרונה חשפה REE שלוש פלטפורמות מרכב חדשות עבור שלושה סוגים של כלי-רכב חשמליים: מכונית עירונית שיכולה לשמש גם כמונית אוטונומית, רכב היסעים עירוני או רכב משלוחים, ומשאית בינעירונית קלה המותאמת לשוק האמריקאי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות