קבוצת א.י בונה פלטפורמה להצמחת חברות

12 נובמבר, 2020

מתמקדת בתחומי ה-IoT התעשייתי והמיכשור הרפואי. הנשיא יניב רוד: "החברות יתמקדו בטכנולוגיית הליבה, ואנחנו נספק את כל השירותים והתמיכה הדרושים להן כדי להצליח". בימים הקרובים תכריז על הקמת חממה ליצרניות חומרה

 בתמונה למעלה: יניב רוד (משמאל) ודוד וקטור. "אנחנו שומרים על הייצור בישראל"

כאשר חברת ארו (Arrow Electronics) דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי 2020, היא היכתה בתדהמה את העובדים בחברת שירהטק (Shiratech) ואת מנהלי החברה האם שלה, קבוצת א.י אלקטרוניקה: במצגת למשקיעים ולאנליסטים, הופיעה שירהטק כאחד ממנועי הצמיחה העתידיים של ארו. חברת ענק בהיקף מכירות של 30 מיליארד דולר בשנה, תולה תקוות ביצרנית פתרונות Idustry 4.0 מפתח תקווה שהמוצר שלה רק החל להיכנס לשוק.

שירהטק פיתחה ומייצרת את פלטפורמת iCOMOX לניטור מידע ברצפת הייצור. הפלטפורמה כוללת חמישה חיישנים שונים ומתחברת באמצעות מספר ערוצי תקשורת אל תוכנת ניהול ארגונית ואלגוריתם לזיהוי תקלות ואי-סדירות במערכות הייצור התעשייתיות. הפלטפורמה מופצת בעולם באמצעות ארו. ל-Techtime נודע שהחברה נמצאת במגעים מתקדמים עם T-Mobile, שהמוצרים נבדקים עבור ניטור מערכת הרכבות בגרמניה, ושהיא נערכת לאספקת פלטפורמת ענן המאפשרת לקבל את המידע מהחיישנים ולנתח אותו. סימנס החליטה לאמץ אותה בענן MindSphere שלה.

ההצלחה של שירהטק הפכה למודל עסקי

יניב רוד, הנשיא והבעלים המשותף של קבוצת א.י, סיפר שהעבודה מול שירהטק מבטאת את החזון החדש של הקבוצה ואת הכיוון שאליו היא הולכת. "בעבר הכירו אותנו כחברת הפצה, אבל זה כבר מזמן לא נכון. היום אנחנו בונים חברה המעניקה תמיכה לחברות טכנולוגיות גדולות ולהצמחת חברות סטארט-אפ. היא נותנת להן גיבוי מלא בשלבי הפיתוח, הייצור ועד להצלחה בשוק. לקחנו את שירהטק, השקענו בה כסף ומיקדנו אותה ב-Industry 4.0. בשלבי הפיתוח סיפקנו לה תמיכה הנדסית. בשלב הבא קבוצת א.י העניקה את התמיכה הדרושה לבצע את התכנון לייצוריות ואת המעבר לייצור, וסיפקנו לה את כל שירותי הייצור שהיא זקוקה להן".

אלה בדיוק השירותים שהקבוצה העניקה לקרדיאק-סנס (CardiacSense) ולחברת אורה אייר (Aura Air). קרדיאק-סנס פיתחה אבזר דמוי שעון לזיהוי מוקדם של דום לב ושבץ מוחי ומדידת פרמטרים נוספים. א.י ביצעה בה השקעה משמעותית לפני כ-4 שנים ומאז מובילה אותה מפיתוח לייצור. בשנת 2020 היא חתמה על הסכמי הפצה בהיקף של יותר מ-70 מיליון דולר. המייסד והמנכ"ל אלדד שמש: "א.י השקיעה בנו וגם הביאה משקיעים אחרים. הם ליוו אותנו מההתחלה, כולל ייצור בכמויות קטנות, פיתוח מכלולי הרכבה ובדיקות ובייצור עצמו. אנחנו נכנסים לייצור של 15,000 יחידות ועד סוף השנה נבצע הזמנה נוספת של 50,000 יחידות".

הדגמת פלטפורמת הניטור של שירהטק. התמקדות ב-IIoT ומיכשור רפואי
הדגמת פלטפורמת הניטור של שירהטק. התמקדות ב-IIoT ומיכשור רפואי

חברת אורה אייר פיתחה טכנולוגיה לזיהוי וטיהור זיהומים באוויר, לרבות נגיפי קורונה. היא גייסה כ-3 מיליון דולר ממשקיעים דוגמת מרחביה וא.י אלקטרוניקה. בחודש שעבר היא חתמה על הסכם הפצה ביפן בהיקף של כ-30 מיליון דולר לתקופה של 3 שנים. מייסד משותף ומנכ"ל החברה, אביעד שניידרמן, הגדיר את קבוצת א.י כ"משקיע אידיאלי". לדבריו, "הם לא מנדנדים ולא מבזבזים את הזמן שלנו. כשאמרנו שאנחנו זקוקים לסיוע בייצור, הם העמידו לרשותנו את כל ההנהלה שלהם. הם מסייעים לנו ברכש, באיחסון, בתכנון הייצור ובהוזלת עלויות. כיום הם גם מייצרים עבורנו במאסות גדולות מאוד".

חממה עם "רצפת ייצור קדמית" וגיוס עובדים

שיטת הפעולה החדשה התבררה כמוצלחת, וכיום נמצאת קבוצת א.י בתהליך מואץ של ארגון והגדרה מחדש של פעילות הליבה שלה: תמיכה והצמחת חברות סטארט-אפ טכנולוגיות הפעילות בתחומי המיכשור הרפואי וה-IoT התעשייתי (IIoT). בחודשים האחרונים החברה אורגנה מחדש במתכונת של מחלקות תמיכה בחברות הפורטפוליו, המספקות שירותי תכנון, ייצור, תמיכה הנדסית, סיוע בבניית מערך שיווק ומימון. בימים הקרובים היא מתכננת להקים את חברת החממה Tomorrow Land Revolution, אשר גם תגייס משקיעים ותבצע השקעות בחברות הפורטפוליו של הקבוצה.

במקביל, היא החלה בהכשרת חלל עבודה עבור החברות, במבנה הראשי שלה בפתח תקווה. באותו בניין היא גם הקימה תשתית ייצור ראשונית שקיבלה את הכינוי "רצפת ייצור קדמית". למעשה, זהו מעין Fab Lab המאפשר לחברות הפורטפוליו לבצע ייצור מיידי של אבות טיפוס לצורך בדיקות והערכה, או לבצע שינויים מהירים לפי דרישת לקוחות, או לבצע ייצור מיידי בכמות קטנה כדי לשלוח דוגמאות ללקוחות פוטנציאליים.

בניית התשתית נעשית לצד הבאת מומחים בעלי נסיון מהתעשייה: מנכ"ל שירהטק דוד וקטור הגיע מסרגון ואפלייד מטיריאלס. מנהל התפעול וחטיבת הפרוייקטים החדש הוא רז פינקו שהגיע מסולאר-אדג' וסרגון, וסמנכ"ל הפיתוח החדש הוא גיא זוהר שהגיע עם נסיון בניהול פרוייקטים גדולים בנוקיה, אוויה ובקודאק. הטכנולוג הראשי הוא הפיסיקאי ד"ר בועז אלמוג. יניב רוד: "אנחנו רוצים לשמור את הייצור בישראל ולתת לחברות שלנו ראש שקט. הן יתמקדו בטכנולוגיית הליבה שלהן ואנחנו נספק להן את כל השירותים והתמיכה הדרושים להן. יש לנו הרבה מאוד שנות ניסיון ברכש, בהנדסה, בקשרים עם ספקים ומפיצים וגישה אל קווי הייצור. כל אלה יעמדו לרשות החברות שלנו כדי להבטיח שהן יצליחו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות