בלעדי ל-Techtime: אנרקון רוכשת את טקאיה

5 ינואר, 2021

מיזוג בתעשייה הביטחונית הישראלית: אנרקון מפתחת ספקי כוח מוקשחים וטקאיה מספקת יחידות תקשורת למערכות צבאיות. "ביחד נוכל להציע ללקוחות פתרונות משולבים בקופסה אחת"

חברת אנרקון (Enercon Technologies) מנתניה, המייצרת ספקי כוח למגזר הצבאי, השלימה את רכישת חברת טקאיה (Techaya) מאור-עקיבא, המפתחת יחידות תקשורת מוקשחות ליישומים צבאיים. טקאיה תמשיך לפעול לאחר המיזוג כחברת-בת, אך שתי החברות ישתפו פעולה ברמה העסקית וברמה הטכנולוגית כדי לספק ללקוחות פתרונות משולבים.

חברת טקאיה הוקמה בשנת 2003 ומספקת מתגי איתרנט, נתבים, ממירים אופטיים ופתרונות תקשורת המותקנים בכלי טיס בלתי מאויישים, במטוסים, במסוקים, בטילים ובמערכות ימיות. בין לקוחותיה: צה"ל וצבאות ברית נאט"ו. חברת אנרקון הוקמה בשנת 1984 ונמצאת בבעלות קרן פורטיסימו. היא מעסיקה כמה מאות עובדים ומספקת ספקי DC/DC, AC/DC, מערכות הפצת אנרגיה, פתרונות UPS מוקשחים ועוד. המערכות שלה מיועדות לשימוש אווירי, יבשתי וימי.

שלושת שוקי היעד המרכזיים של אנרקון הם ארצות הברית, הודו ושווייץ, שבהן יש לאנרקון חברות-בנות וקווי ייצור. סמנכ"ל הפיתוח העסקי של טקאיה, צחי סוחר, הסביר ל-Techtime שהעיסקה נועדה לספק לחברה מנופי שיווק מרכזיים. סוחר: "המיזוג עם אנרקון פותח בפנינו הזדמנויות רבות בשוק האמריקאי. מאחר שבחוזים ביטחוניים רבים ישנה דרישה לייצור מקומי או רכש גומלין, העובדה שיש לאנרקון חברה בת בארה"ב תאפשר לנו לגשת להרבה יותר פרויקטים ולקוחות. זה נכון גם לגבי השווקים בהודו ובשווייץ".

פתרונות הספק ותקשורת של אנרקון וטקאיה
פתרונות הספק ותקשורת של אנרקון וטקאיה

תקשורת וספק ב"קופסה אחת"

סוחר מסביר כי יש סינרגיה פוטנציאלית גדולה בין הפתרונות של החברות. יש סינרגיה בין המוצרים של שתי החברות, שהרי כמעט בכל מערכת תקשורת יש גם יחידת כוח. אנחנו נוכל כעת להציע ללקוחות פתרונות משולבים, המעניקים יתרון תחרותי לחברה הממוזגת. בסופו של דבר המטרה היא גם לבצע סינרגיה טכנולוגית, כך שנוכל להציע יחידת תקשורת וספק כוח בקופסה אחת, ולחסוך בשטח, בחיווט ובעלות". מנכ"ל אנרקון, אייל שרי, מסר ל-Techtime שפתרונות התקשורת של טקאיה משלימים למוצרי אנרקון. "בעקבות המיזוג נוכל לתת שירות מקיף יותר ללקוחות ולהציע פתרונות בתחום ההספק, ניהול ההספק והתקשורת."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: איתרנט , אנרקון , טקאיה , ספקי כוח