אינטל ממנה שישה ישראלים לתפקידים בכירים בחברה העולמית

4 פברואר, 2021

הבכירים הישראלים ממלאים תפקידי מפתח במוצרי הליבה המרכזיים של החברה. בשנת 2020 הסתכם הייצוא של אינטל ישראל בכ-8 מיליארד דולר - 14% ממכירות תעשיית ההייטק המקומית

בתמונה למעלה: אורי פרנק. מונה לסגן נשיא תאגידי באינטל

חברת אינטל הודיעה על מינוי של שישה ישראלים לתפקידים בכירים באינטל העולמית. אורי פרנק מונה לסגן נשיא תאגידי באינטל. זוהי אחת הדרגות הבכירות ביותר בחברה. פרנק משמש כיום כמנהל ארגון הנדסה של אינטל בקבוצת הפיתוח Core & Client, שבמסגרתו הוא מנהל כ-2,000 עובדים בישראל, בהודו ובארה"ב. בתפקידו הוא אחראי להגדרת ופיתוח מוצרי המחשוב האישי (Client) ומעבדי Core עבור מחשבים ומרכזי נתונים.

רן ברנסון ישמש סגן נשיא בקבוצת הפיתוח Core & Client Development. בתפקידו הנוכחי רן אחראי על פיתוח ליבת המחשוב הבאה של אינטל. בימים אלו הוא מוביל עם קבוצת הפיתוח שלו שינוי מהפכני בליבת ה-Core שתהיה הבסיס למעבדי אינטל העתידיים. בפרוייקט זה ניתן דגש מיוחד לקיצור זמני הפיתוח, ייעול ושיפור תהליכים וכלי העבודה. בתפקידו האחרון ניהל רן את פיתוח מעבדי Mobile and desktop של אינטל שייצאו לשוק בקרוב.

אופיר אדליס מונה לתפקיד Intel Fellow (דרגה המקבילה לסגן נשיא). אופיר ישמש כ-Fellow בקבוצת המחשוב האישי. הוא מוביל כיום את פעילות הארכיטקטורה של פלטפורמות ומעבדי אינטל העתידיים למחשוב אישי בישראל. בשנים האחרונות היה אחראי לפרויקטים כגון מעבדי Ice Lake למחשבים ניידים שיצאו לשוק ב-2019, ומעבדי Rocket Lake ו-Alder Lake שייצאו לשוק 2021.

אילן ברסלר, ימונה לסגן נשיא קבוצת המחשוב האישי. ברסלר מוביל את פיתוח טכנולוגיות ומוצרי תקשורת אלחוטית דוגמת Wi-Fi, Bluetooth, וסלולר למחשבים ניידים. הוא עומד בראש ארגון גלובלי האחראי על תכנון, הגדרה, פיתוח, והשקה של מוצרי התקשורת האלחוטית של אינטל. השנה הארגון שהוא מוביל הוציא לעולם את טכנולוגיית Wi-FI6E , הדור הבא של ה-Wi-Fi.

מרכז הפיתוח של אינטל בפתח תקווה
מרכז הפיתוח של אינטל בפתח תקווה

ד"ר אופיר בוכובזא-דגני יקבל דרגת Fellow. אופיר מוביל חדשנות בטכנולוגיות רדיו וגלים מילימטריים משולבים בטכנולוגיות סיליקון למערכות תקשורת אלחוטיות. אופיר הצטרף לאינטל ב-2005 ומאז הוביל מספר מהפיכות בטכנולוגיית שבבי הרדיו של אינטל. בשנים האחרונות הוא מוביל פיתוח של מעגלי רדיו דיגיטליים חדשניים דלי הספק ורחבי סרט המתאימים לתקנים אלחוטיים עתידיים.

יהונדב משה ימונה לסגן נשיא בקבוצת IP Engineering. יהונדב מנהל כיום את קבוצת Client Connectivity Division, שבמסגרתה הוא מוביל פיתוח מוצרים, בהם Thunderbolt/USB4 וטכנולוגיות Ethernet. יהונדב הצטרף לאינטל בשנת 2000 כמהנדס VLSI לקבוצת Cable Modem. מאז ביצע מספר תפקידי הובלה שונים בתחומי הארכיטקטורה והייצור של רכיבים.

אינטל ישראל היא חברת ההייטק הגדולה בארץ. בשנת 2020 הסתכם הייצוא שלה בכ-8 מיליארד דולר, לעומת 6.6 מיליארד דולר ב-2019. החברה העריכה השבוע שהיא אחראית לכ-14% מייצוא ההייטק הישראלי. כיום היא מעסיקה כ-13,650 עובדים, מתוכם 7,000 במרכזי הפיתוח, 4,850 במרכז הייצור, ועוד כ-1,800 עובדים בחברות הבנות Mobileye, Moovit ו-Habana Labs.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות