ארה"ב תשקיע 37 מיליארד דולר בייצור שבבים מקומי

25 פברואר, 2021

הנשיא ביידן חתם על צו נשיאותי לחיזוק תשתית הייצור בארה"ב. בתוך 100 ימים יקבל המלצות על דרכי פעולה. "נבצע השקעות בחיזוק התשתית הטכנולוגית שלנו, כמו שעשינו במהלך שנות ה-60"

הנשיא ביידן החל ביישום מדיניות שנועדה לחזק את הייצור האלקטרוני בארצות הברית. בשלב הראשון הוא חתם על הצהרת מדיניות הקובעת שמדיניות הממשל היא לחזק את הייצור בארצות הברית באמצעות תמיכה בהקמת מפעלי תעשייה גדולים וקטנים שיבטיחו כי אין רכיבים קריטיים שלא ניתן לייצר אותם בארצות הברית. במקביל, ארצות הברית תפעל בשיתוף פעולה עם בעלות בריתה על מנת לחזק ביחד את התשתיות התעשייתיות שלהן.

לצורך מימוש המדיניות מוקם גוף חדש בתוך הבית הלבן שינוהל על-ידי משרד היועץ לביטחון לאומי (APNSA) ומשרד היועץ למדיניות כלכלית (APEP). בשלב בראשון הגוף הזה נכנס לפרוייקט מחקר אינטנסיבי: הנשיא הטיל עליהם לבצע בתוך 100 ימים בדיקה מלאה של החולשות והחוזקות של התעשייה האמריקאית, ולהגיש דו"ח עם המלצות על סיכונים בתחום ייצור השבבים והמארזים המתקדמים בארצות הברית, והצעדים שיש לנקוט כדי לבטל אותם.

עוצמה לאומית בשוק השבבים העולמי. מקור: www.semiconductors.org
עוצמה לאומית בשוק השבבים העולמי. מקור: www.semiconductors.org

בתוך שנה הם יגישו סדרה של דו"חות מפורטים: סיכונים לתעשייה הביטחונית האמריקאית ולכוחות הביטחון בארה"ב, כולל תחומים שבהם יש תלות אמריקאית בספקים זרים. הסיכונים לתעשיית ה-ICT האמריקאית, כולל איום על עצמאותה בתחום התוכנה, ודו"ח מפורט הכולל את כל הפעולות שיש לנקוט בהן כדי לחזק את העצמאות התעשייתית של ארצות הברית – החל מהמלצות על תחומי מחקר ופיתוח שיש להקים כדי לשמור על יתרון טכנולוגי, צעדי חקיקה שיש לנקוט בהן, המלצות על בריתות בינלאומיות עם שותפות סחר שיאפשרו להשיג את המטרה – וכלה בתקציבי השקעה בתשתיות.

המודל של בידן: השקעות העתק של שנות ה-60

הצו נועד להבטיח שארצות הברית תוכל להתמודד עם כל האתגרים המאפיינים את התקופה החדשה: מגיפות, הגנה ובטחון, התמודדות עם מתיחות גלולבית, התמודדות עם שינויי אקלים ועוד. לדברי הנשיא ביידן, "הדרך הנכונה לעשות זאת היא באמצעות ביצוע השקעות בבית. לאחרונה ראינו כיצד מחסור ברכיבי מחשבים גרם לעיכובים בייצור ופלגיעה בפועל האמריקאי. מדובר ברכיבים קטנים ביותר המכילים מיליארדי טרנזיסטורים, אשר מאפשרים את קיומה של הכלכלה המודרנית.

"אנחנו צריכים להבטיח ששרשרת האספקה של הרכיבים האלה היא מוגנת ובטוחה. הוריתי לצוות לי לעבוד בשיתוף פעולה עם נציגי התעשייה כדי למצוא מענה לבעיות בשרשרת האספקה של תעשיית השבבים. בשלב הראשון אנחנו מתכננים לבצע השקעות בהיקף כולל של כ-37 מיליארד דולר כדי להבטיח שיש לנו כושר ייצור של השבבים. במקביל, אנחנו נמצאים בקשר עם בעלי ברית וחברות שבבים בעולם, במטרה להגדיל את היקף הייצור.

"האתגר שלנו הוא לא למצוא מענה לבעיה הנוכחית, אלא למנוע את ההפרעה הבאה בשרשרת האספקה. משמעות הדבר שאנחנו נחזור ונבצע השקעות, כמו אלה שעשינו בשנות ה-60, במטרה להבטיח את כושר התחרות שלנו למספר עשורים קדימה."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות