חברת רייל-ויז'ן בוחנת כניסה לבורסה בתל-אביב

2 מאי, 2021

החברה הגישה טיוטת תשקיף לקראת הנפקה. רייל-ויז'ן מפתחת מערכות בטיחות לתעשיית הרכבות עבור נהגי קטר. המשקיעות המרכזיות בחברה: חברת פורסייט הישראלית וחברת Knorr-Bremse הגרמנית

חברת רייל-ויז'ן (Rail-Vision) הגישה לרשות לניירות ערך טיוטת תשקיף לקראת הנפקה בבורסה של תל אביב. הדבר נודע בעקבות דיווח של חברת פורסייט (Forsight), המחזיקה בכ-19.36% ממניות רייל-ויז'ן. בפורסייט הדגישו כי ביצוע ההנפקה עדיין תלוי באישור של הרשות לניירות ערך ובהחלטה סופית של רייל-ויז'ן.

בשלב זה לא ידוע מהו מועד ההנפקה והיקף ההון שרייל-ויז'ן מעוניינת לגייס באמצעותה. המשקיעה הגדולה ביותר ברייל-ויז'ן היא חברת Knorr-Bremse הגרמנית שבסיסה במינכן. החברה נחשבת לאחת מהיצרניות הגדולות בעולם של מערכות בלימה לרכבות. עד היום היא השקיעה 20 מיליון דולר בחברת רייל-ויז'ן בסכום כולל של כ- 20 מיליון דולר ומחזיקה בכ-36.79% ממניותיה.

ADAS לרכבות

חברת רייל-ויז'ן הוקמה בשנת 2016 ומפתחת מערכת עזר המסוגלת לזהות, לסווג ולהתריע לנהג בזמן אמת על אובייקטים הנמצאים על מסלול הרכבת בטווח של עד 2,000 מטר. החברה מאמינה שהטכנולוגיה שלה תדחוף מהפיכה בטכנולוגיות הקיימות היום ברכבות, ובעתיד תמלא תפקיד חשוב במעבר אל בנהיגה אוטונומית של רכבות. להערכת משרד התחבורה האמריקאי (DoT ), בכל 90 דקות מתרחשת פגיעה של רכבת באדם או בכלי-רכב, ומדי שנה נהרגים בארה"ב כ-1,000 בני-אדם מפגיעת רכבות.

באירופה ממדי התופעה דומים: בשנת 2018 נהרגו 853 בני-אדם וכ-1,666 נפצעו קשה כתוצאה מפגיעת רכבות. מערכת ההתראה של רייל ויז'ן מורכבת ממצלמות הפועלות באור נראה לעין יום ומצלמות אינפרה אדום (IR) האוספות מידע תרמי. החיישנים מזינים את המידע אל מחשב הכולל אלגוריתם בינה מלאכותית ואלגוריתמים לעיבוד תמונה בזמן אמת. המידע מותך לתמונה מאוחדת אשר מסוגלת לזהות, לסווג ולהתריע לנהג בזמן אמת על אובייקטים הנמצאים על מסלול הרכבת בטווח של עד 2,000, ובכך לאפשר בלימה ללא פגיעה במכשול.

המערכת מתוכננת לזהות אובייקטים רלוונטיים לתנאי הרכבת, דוגמת בני-אדם, בעלי חיים, מכוניות, גשרים, מחלפי מסילה, שלטים וסימני איתות לאורך המסילה המיועדים לנהג הקטר. בתחילת 2021 החברה השיקה מערכת עזר בטיחותית למגזר נוסף בשוק הרכבות: רכבות קלות (Light Rail Vehicle) הנוסעות בתוואי עירוני, כדוגמת חשמליות ורכבות תחתית. המערכת החדשה מסוגלת לגלות מכשולים על גבי המסילה בטווח של עד כ-200 מטרים בתנאי ראות קשים ובמזג אוויר קשה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , חדשות

פורסם בתגיות: Rail Vision , בורסת תל אביב , פורסייט , רכבות