טאקטייל מוביליטי החלה למפות את תנאי הדרך בכבישי ישראל

13 מאי, 2021

המיפוי יתבצע באמצעות מאות רכבי טויוטה שיצוידו בתוכנת החישה של טאקטייל, המאפשרת להסיק מאחיזת הכביש על תנאי הדרך. המידע יוכל לשמש עיריות, חברות בטיחות ועוד

חברת טאקטייל מוביליטי (Tactile Mobility) מחיפה החלה בתהליך מיפוי של תנאי הדרך בכבישי ישראל. הפרויקט השאפתני יוצא לפועל בשיתוף חברת "יוניון מוטורס", היבואנית של רכבי טויוטה בישראל. במסגרת הפרויקט יצוידו מאות רכבי טויוטה בתוכנת SurfaceDNA של טאקטייל, שמאפשרת להסיק מאחיזת הכביש של הרכב תוך כדי נסיעה על תנאי הדרך.

מטרת המיפוי היא לספק תמונת על מצב הכבישים בארץ, לזהות פגעי דרך וליקויים בטיחותיים וגם להתריע בזמן אמת על כבישים חלקלקים שמהווים סכנה בטיחותית. המידע יוכל לסייע לעיריות בשיפור תחזוקת הכבישים, ולספק לנהגים התרעות על סכנות בכביש. טאקטייל השלימה לא מכבר פרויקט דומה בעיר דטרויט, בשיתוף הרשות העירונית וחברת רכב מקומית, ומבצעת פרויקטים דומים בערים נוספות בעולם, אך זו הפעם הראשון שהמיפוי אמור לכסות מדינה שלמה.

התוכנה של טאקטייל נכנסת לכלי-הרכב של ב.מ.וו

טאקטייל פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לרכב לקבל מידע "תחושתי" על מצב הדרך ואחיזת הרכב על הכביש, על-בסיס איסוף מידע בזמן-אמת מהחיישנים הלא-ויזואליים הקיימים כבר ברכב, דוגמת יחידות הבקרה השולטות על המערכות השונות בשלדת הרכב (chassis) ובמערכת העברת הכוח (powertrain), כמו הבלמים, הצמיגים, דוושת הגז, המנוע, הדיפרנציאל ועוד. האלגוריתמים של החברה מעבדים את כל האותות במערכת מידול ייחודית שפיתחה, ומנפיקים תובנות על מצב הכביש ומצב הרכב.

בחודש ספטמבר 2020 הכריזה טאקטייל על הסכם מסחרי עם ענקית הרכב הגרמנית ב.מ.וו, אשר תטמיע את תוכנת החישה של טאקטייל בכל דגמי הרכב שהיא תייצר החל מאמצע שנת 2021. הפלטפורמה מורכבת משני מרכיבי תוכנה: מודול Surface DNA המנטר את מצב הכביש, ומודולVehicle DNA  המנטר את מצב הרכב. ביחד הם מספקים תמונה תחושתית מדויקת. 

במקביל לעיבוד ברכב עצמו, התובנות שמייצרת התוכנה מועברות לענן כדי לתמוך ביישומי דרך ובטיחות נוספים בשימוש עיריות וחברות ביטוח. המידע בענן מאפשר, למשל, לבנות מפה עדכנית של מצב הכבישים בכל מקום שבו נוסעים כלי-רכב המצוידים במערכת, או לפתח יישומים שיספקו תמונת מצב של תנאי הדרך ב"קילומטר הבא" ובכך לתכנן את הנסיעה טוב יותר.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: טאקטייל מוביליטי , טויוטה