אקו ווייב פאואר מעוניינת לגייס 9 מיליון דולר בהנפקה בנסד"ק

23 יוני, 2021

הגישה ל-SEC תשקיף להנפקת תעודות ADS, והיא תחל במסע לגיוס משקיעים. החברה פיתחה תחנות כוח להפקת חשמל מגלי הים

חברת אקו ווייב פאואר (Eco Wave Power), שפיתחה טכנולוגיה להפקת חשמל מגלי הים המגיעים לחוף (on-shore), הגישה לרשות לניירות ערך של ארצות הברית (SEC) תשקיף ראשוני לקראת הנפקה לציבור של מניותיה בנסד"ק. לפי ההצעה, EWP מעוניינת לגייס במהלך כ-9 מיליון דולר.

כבר כיום EWP היא חברה ציבורית, הנסחרת בבורסת
Fisrt North בשבדיה. ההנפקה בנסד"ק תתבצע באמצעות תעודות ADS, שכל אחת מהן מייצגת כ-8 מניות של החברה, כך שלמעשה EWP תהפוך לחברה דואלית הנסחרת בשבדיה ובארצות הברית. בתוך כך החברה נערכת למסע גיוס משקיעים (roadshow) לקראת ההנפקה. מועד ההנפקה טרם נקבע. כיום נסחרת EWP לפי שווי שוק של 36.4 מיליון דולר לערך.

כוח הטבע החדש בעולם האנרגיה המתחדשת

אקו ווייב, שהוקמה ב-2011, פיתחה מודל טכנולוגי של תחנות זולות ופשוטות לאורך החוף (On-Shore) המשתמשות בתנועת הגלים לצורך הפקת חשמל. המערכות של אקו ווייב מבוססות על מצופים המוצבים בצמוד למזח או אל קו החוף. הגלים מייצרים תנועת עלייה וירידה של המצופים המומרת לתנועה של נוזל הידראולי בבוכנה, המפעילה גנרטור הנמצא על החוף מחוץ למים. המערכת כוללת גם מנגנון להגנה מפני סופות, אשר נועל את המצופים ומצמידם למזח כשהגלים חזקים מדי ועלולים לפגוע בציוד.

 

ב-2017 הקימה החברה בגיברלטר את תחנת הכוח המסחרית הראשונה המחוברת לרשת החשמל המקומית. אחד הפרויקטים החשובים ביותר של החברה שאמורים להבשיל השנה הוא הקמת תחנת גלי-הים הראשונה בישראל שתחובר לרשת החשמל. תחנת הכוח, המוקמת בנמל יפו, תספק קיבולת של 100 קילו-וואט, והיא צפויה להתחיל לפעול בחודש אפריל 2021 ולהתחבר לרשת החשמל של העיר תל אביב-יפו. באקו ווייב מתכננים להרחיב בסופו של דבר את התחנה לכל אורך שוברי-הגלים של עיריית תל-אביב-יפו ולהגיע לקיבולת של 20 מגה-וואט. קיבולת כזו יכולה לספק כמחצית מתצרוכת החשמל של העירייה. החברה מעורבת בשורה של מיזמים להקמת תחנות כוח על בסיס הטכנולוגיה שלה בפורטוגל, איטליה, מקסיקו, בריטניה, סין ועוד. 

האזינו לשיחה עם אינה ברוורמן מתוך תוכנית הפודקאסט שלנו ששודרה בספטמבר 2019:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , קלינטק

פורסם בתגיות: אקו ווייב פאואר , נסד"ק