מצלמות הרכב של נקסאר מאמנות רכב אוטונומי

25 יולי, 2021

יצרנית המצלמות התל אביבית מכסה כ-210 מיליון קילומטרים בחודש. יצרניות מכוניות אוטונומיות משתמשות במידע כדי לאמן את המערכות שלהן במקרי קצה, ולעדכן את המפות הדינמיות. החלה לספק שירות לשיחזור תאונות דרכים

חברת נקסאר (Nexar) התל אביבית דיווחה שהיקף השימוש במצלמות הרכב החכמה שלה (dash cams) צמח בכ-30% בחצי השנה האחרונה, וכיום הן מצלמות בנסיעה כ-210 מיליון קילומטרים בחודש. להערכת החברה, בתוך כ-12 חודשים היא תכפיל את היקף השימוש במצלמות. עד היום החברה צברה יותר מ-3.2 טריליון תמונות של דרכים. חברת נקסאר הוקמה בשנת 2015 על-ידי המנכ"ל ערן שיר ועל-ידי סמנכ"ל הטכנולוגיות ברונו פרננדז-רואיז, ומעסיקה כיום כ-100 עובדים, מהם כ-80 בישראל והיתר בניו יורק.

החברה פיתחה מצלמות רכב מצויידות ב-GPS ומקושרות אל הסמארטפון באמצעות אפליקציה ייעודית של החברה, אשר מאפשרת להקליט את התמונות ולספק תובנות למשתמשי הדרך. האפליקציה מאפשרת לנצל את החיישנים ויכולות העיבוד של מכשירי הסמארטפון כדי לספק התראות בטיחותיות לנהג כמו סטייה מנתיב הנסיעה או סכנת התנגשות. בנוסף, האפליקציה משדרת את המידע לענן, ובאמצעותו החברה מפעילה רשת תקשורת בין כלי-רכב (V2V), המספקת התראות לנהגים אחרים המצויים בסביבת הרכב ומזהירה אותם בפני סכנות הנמצאות מחוץ לטווח הראייה שלהם.

אלא שהתפתחות התחבורה החכמה והרכב האוטונומי מרחיבים את את השוק אשר זקוק למידע הזה. "המידע מאפשר ליצרניות רכב לאמן את המכוניות שהן מייצרות ולהתעדכן בזמן אמת בשינויים בדרכים", אמר המנכ"ל שניר. כיום החברה מספקת מידע ליצרניות מערכות נהיגה אוטונומיות על מקרי קצה בתרחישי נהיגה כדי לאמן את המערכות לעמוד בדרישות רמות 4 ו-5. זהו תחום חיוני, אולם הוא הסובל מחיסרון גדול במידע. היכולת הזאת באה לידי ביטוי במוצר חדש שהחברה החלה לספק בחודש מרץ השנה: שירות המשחזר תאונות דרכים, ועל-ידי כך מקצר ומייעל את תהליך ההתחשבנות של חברות ביטוח.

שיחזור תאונת דרכים באמצעות מידע שהצטבר במערכת הענן של נקסאר
שיחזור תאונת דרכים באמצעות מידע שהצטבר במערכת הענן של נקסאר

הפתרון מאפשר לאסוף את המידע מהמצלמה ומהחיישנים, לשלב אותו במפות דרך מדוייקות, ולשחזר את התפתחות התאונה רגע אחר רגע, כולל תיעוד ההתנהגות של כל אחת מהמכוניות ורגעי הפגיעה שלהן. החברה החלה לספק את השירות עבור מאות אלפי הלקוחות של חברת הביטוח היפנית Mitsui Sumitomo Insurance, אשר רכביהם מפעילים מצלמות דרכים במהלך הנסיעה. היישום השני שהחברה מסקת ליצרניות הרכב האוטונומי הוא מפות דרכים מעודכנות ומפורטות. רוב מפות הדרכים הדינמיות מיוצרות כיום באמצעות טכנולוגיית LiDAR, שרמת הפירוט שלהן היא נמוכה. החברה הודיעה שהמצלמות שלה מספקות פרטים עדכניים שניתן לשלב במפות הדרכים הדינמיות הקיימות.

הפרטים העדכניים האלה יכולים לשמש גם לתחזוקת הדרכים. בחודש יוני השנה נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין נקסאר לבין חברת Blyncsy האמריקאית, שבמסגרתו הן יאספו מידע על 6.5 מיליון קילומטרים של הכבישים ציבוריים בארה"ב, כדי לאתר פגמים הדורשים תיקון, ולהעביר את המידע לידי הרשויות האמרקאיות על מקטעי הכביש הרלוונטיים. כך למשל, מחקרים פדרליים מראים שכמחצית מהרוגי תאונות הדרכים בארה"ב (19,000 שנה) נפגעו בתאונות שנגרמו עקב סטייה מהנתיב. במקרים רבים בגלל שחיקת סימוני נתיבים, הנגרמת עקב תנאי מזג האוויר הקשים ברוב אזורי ארה"ב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות