עסקת Xilinx תכניס את AMD אל שוקי התקשורת והטלקום

28 יולי, 2021

החברה הכפילה את מכירותיה ברבעון השני, וצופה לסיים את 2021 עם מכירות בהיקף של כ-15.6 מיליארד דולר. מנכ"לית החברה, ד"ר ליזה סו, גילתה שעיסקת Xilinx נועדה להכניס את AMD אל שוק הטלקום והתקשורת

בתמונה למעלה: ד"ר ליזה סו, נשיאת ומנכ"לית חברת AMD

אחד מהשיקולים המרכזיים שהובילו את חברת AMD להציע עסקת ענק בהיקף של כ-35 מיליארד דולר במניות לרכישת חברת Xilinx, הוא משקלה של זיילינקס בשוק התקשורת והקשרים שלה עם תעשיית הטלקום והתקשורת. כך גילתה אתמול מנכ"לית ונשיאת חברת AMD, ד"ר ליזה סו, במהלך שיחת ועידה עם אנליסטים אחרי פרסום הדו"ח הרבעוני. לדבריה, שוק מרכזי הנתונים תפס יותר מ-20% מהמכירות ברבעון השני, והודות למעבדי משפחת EPYC החדשים, כמו Rome ו-Milan, במחצית השנייה של 2021 משקלו במכירות החברה יהיה גדול יותר.

אלא שהדבר עדיין משאיר את AMD מחוץ לאחד מהשווקים הגדולים והחשובים של יצרניות המעבדים: תשתיות הטלקום הנמצאות בתהליך מעבר לפלטפורמות SDN ו-Open RAN, ובניית רשתות מורכבות עבור מערכות הדור החמישי (5G) – ולכן זקוקות לדורות חדשים של מעבדים חזקים. זה יהיה אחד מהתפקידים החשובים של Xilinx במידה והעיסקה תושלם. סו: "כאשר נשלב את חברת Xilinx, נספק ביחד פתרונות עבור שוקי התקשורת והטלקום. זהו שוק מצויין עבורנו, אבל אנחנו מצויים בו בשלבים ראשוניים מאוד. בינתיים השלמנו אבני דרך חשובות במימוש העיסקה: קיבלנו אישורים ללא תנאים מגבילים ממספר רגולטורים בעולם, כולל האיחוד האירופי ובריטניה, ויש לנו בסיס להאמין שנוכל להשלים את המיזוג עד סוף השנה".

מעבר לזה, החברה דיווחה על תנופה חסרת תקדים: ברבעון השני של שנת 2021 היא הכפילה את מכירותיה מהיקף של 1.9 מיליארד דולר אשתקד – לכ-3.85 מיליארד דולר השנה. החברה עידכנה את תחזית המכירות שלה ומעריכה שמכירותיה ברבעון השלישי יצמחו בכ-46% ויסתכמו בכ-4.1 מיליארד דולר. בשיחת הוועידה אתמול עם אנליסטים סיפרה מנכ"לית החברה, ד"ר ליזה סו, ש-AMD העריכה מחדש את תחזית המכירות השנתית והגדילה את תחזית הצמיחה מ-37% לכ-60%. כלומר מכירות בהיקף של כ-15.6 מיליארד דולר. בעקבות הדו"ח עלתה מניית AMD בכ-8%, שהעניקו לחברה שווי שוק של כ-119 מיליארד דולר.

מכירות המעבדים הגרפיים ומעבדי המחשבים האישיים צמחו ב-65% והסתכמו בכ-2.65 מיליארד דולר. אומנם זה התחום הגדול ביותר במכירות, אולם ההתפתחות החשובה ביותר נמצאת במקום אחר: המכירות של מעבדים חזקים לשרתים ולתשתיות ארגוניות צמחו ב-183% והסתכמו בכ-1.6 מיליארד דולר ברבעון. זה התחום הגדול והחשוב ביותר בתעשייה. הוא משמש כתחום ליבה של אינטל וכשוק יעד מרכזי של חברת אנבידיה. ההצלחה הזאת בולטת במיוחד לאור הדו"ח הרבעוני של אינטל מתחילת השבוע, שבו היא דיווחה שמכירות המעבדים והמוצרים למרכזי נתונים ירדו בכ-9% והסתכמו ב-6.5 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות