אינטל מסייעת לסיליקום להתמודד עם המחסור בהשגת ברכיבים

1 אוגוסט, 2021

ברבעון השני צמחו המכירות ב-31% והסתכמו בכ-30.3 מיליון דולר. תחזית להמשך הצמיחה גם ברבעונים הבאים. "העיכובים בשרשרת האספקה מאיטים את הצמיחה הצפויה שלנו"

הקשרים ההדוקים בין סיליקום חברת סיליקום (Silicom) מכפר-סבא לבין חברת אינטל אינם באים לידיד ביטוי רק בשותפות טכנולוגית, ובקידום מכירות, אלא גם בהתמודדות עם המחסור ברכיבים אשר מקשה כיום על כל מגזרי התעשייה. כך גילה בסוף השבוע נשיא ומנכ"ל סיליקום, שייקה אורבך, בשיחה עם אנליסטים לאחר פרסום תוצאות הרבעון השני 2021. "אנחנו מתמודדים עם מחסור גובר בתחום הרכיבים אשר מורגש מתחילת 2021 ומשפיע על כל השוק. מכיוון שהתחלנו בבניית מלאי רכיבים לפני תחילת השבר הזה, היינו מוכנים אליו כהוא התפתח. לכן הוא הורגש יותר ברבעון השני ביחס לראשון, והוא יורגש יותר ברבעון השלישי, כאשר להערכתנו ההשפעה החזקה ביותר תהיה ברבעון האחרון של 2021".

למרות המחסור, החברה דיווחה על של 31% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, להיקף של 30.3 מיליון דולר. החברה מעריכה שברבעון השלישי יסתכמו מכירותיה בכ-32-33 מיליון דולר, והמכירות ברבעון האחרון צפויות להיות 33-36 מיליון דולר. בסך הכל היא צופה צמיחה של 24% בתשעת החודשים הראשונים של השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בתשובה לשאלות אנליסטים הוא הודה שללא בעיית המחסור ברכיבים תחזית החברה היתה גבוהה יותר, אולם קשה להעריך בכמה גבוהה יותר.

"העיכובים בשרשרת האספקה מאיטים את הצמיחה הצפויה שלנו. קשה מאוד להעריך מה מידת ההשפעה המדוייקת, מכיוון שקיימת סכנה שלקוחות מסויימים יבטלו את ההזמנות שלהם לאור המחסור ברכיבים". יחד עם זאת, הוא סיפר שהקשרים האינטימיים ושיתוף הפעולה ההדוק שיש לסיליקום עם אינטל, מסייעים לה לצמצם את השפעת המחסור ברכיבים. "הקשרים ההדוקים עם אינטל מסייעים לנו להבטיח אספקה של רכיבים מרכזיים. בנוסף, הרבה פרוייקטים מגיעים אלינו דרך אינטל".

שיתוף הפעולה בין אינטל לבין סיליקום הוא רב-שנים. סיליקום מפתחת כרטיסי רשת ותקשורת ללקוחות מתחום הטלקום, הענן ומרכזי הנתונים. בשנים האחרונות היא הרחיבה את מגוון המוצרים ומספקת פתרונות המותאמים לרשתות מוגדרות תוכנה (SD-WAN), ורשתות פתוחות (Open RAN) הנכנסות בקצב גובר לתחום תשתיות הדור החמישי. מוצרים רבים של החברה מבוססים על מעבדי ורכיבי אינטל. בשנת 2015 רכשה סיליקום את חברת ADI Engineering היא למעשה לשכת תכנון של אבזרי תקשורת אשר מתמחה בפלטפורמות אינטל ומספקת לאינטל תכנוני ייחוס של אבזרי תקשורת המבוססים על פלטפורמות העיבוד של אינטל.

כיום חשיבות שיתוף הפעולה הזה גוברת מבחינת אינטל, מכיוון שסיליקום מייצרת תכנונים ופתרונות לרכיבי FPGA של אינטל, וכרטיסי רשת חכמים שזהו תחום מרכזי לתיפקוד מרכזי הנתונים ושאליו נכנסו לאחרונה המתחרות הגדולות של אינטל, קואלקום ואנבידיה. לפני כחצי שנה קיבלה סיליקום הזמנה גדולה של ספק טלקום גלובלי בעקבות המלצה של חברת אינטל. אורבך הסביר אז שבעבר נישלט רוב שוק תשתיות התקשורת הניידת על-ידי נוקיה ואריקסון, "אולם ספקיות התקשורת החלו לחפש פתרונות אחרים, המתבססים על שרתי אינטל".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות