קווליטאו תספק ציוד בדיקה ליצרן שבבים בכ-3.95 מיליון דולר

14 נובמבר, 2021

החברה נפגעה בשנת 2020 גם עקב משבר הקורונה שהשבית חלקית את מפעל הייצור בארה"ב, וגם עקב מלחמת הסחר בין סין וארה"ב, אשר גרמה לדחיית ההזמנות של חברות סיניות, בהן SMIC

חברת קווליטאו (QualiTau) מפארק המדע בנס ציונה קיבלה הזמנה רב מערכתית גדולה בהיקף כספי של כ-3.95 מיליון דולר מיצרן אמריקאי גדול של מוליכים למחצה. ההזמנות יסופקו במהלך החציון הראשון של שנת 2022. קווליטאו מספקת לתעשיית המוליכים למחצה ציוד לבדיקה ולאיפיון של תופעות פיסיקליות הגורמות לירידה באמינות מעגלים משולבים, הן ברמת פרוסת הסיליקון והן ברמת בדיקת הרכיב לאחר האריזה. החברה נמצאת בתהליך התאוששות לאחר שנת 2020 שבה נפגעו מכירותיה.

בנוסף למשבר הקורונה שגרם להשבתה זמנית של מפעל החברה בארה"ב, החברה נפגעה בשנת 2020 גם עקב מלחמת הסחר בין סין וארה"ב, אשר גרמה להערכתה לדחיית הזמנות של חברות סיניות, בהן SMIC, בהיקף של כ-4 מיליון דולר. בסך הכל, בשנת 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-26.7 מיליון דולר. בשנת בשנת 2020 הן ירדו לכ-22.5 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 2021 הן הסתכמו בכ-19.8 מיליון דולר בהשוואה למכירות של 13.5 מיליון דולר אשתקד.

מדובר למעשה בחברה שעיקר פעילותה בארה"ב: יש לה 2 עובדים בישראל. החברה מעסיקה כ-60 עובדים כאשר כל עבודות הפיתוח, הייצור וההרכבה נעשים במתקן החברה במאונטיין-ויו, קליפורניה (חלק קטן נעשה באמצעות קבלני משנה). בחודש שעבר מכר המנכ"ל ד"ר גדליהו קריגר את מלוא אחזקותיו בחברה וחדל להיות בעל עניין. קריגר מנהל את החברה משנת 1994, ולפני כחצי שנה הוא הודיע על התפטרותו, אשר תיכנס לתוקף בסוף ינואר 2022.

לחברה יש ארבעה מתחרים ישירים: FormFactor האמריקאית שהיא המתחרה העיקרית שלה, Chiron מסינגפור, Espec היפנית ו-Star Technologies הטאיוואנית. בנוסף, היא מתחרה באופן עריף בענקיות צב"ד כמו Keysight, Tektronix ו-National Instruments. לעליית משקלה של אסיה בתעשיית השבבים העולמית יש השפעה מעניינת על עסקי החברה, מכיוון שיש הבדלים באופן שבו חברות במערב וחברות במזרח משתמשות בציוד שלה.

בעוד שחברות מערביות נוטות לנצל במלואו את היכות של הציוד ולבצע באמצעותו בדיקות רבות, החברות באסיה מעדיפות לרכוש מערכות בדיקה רבות, ולהשתמש בכל אחת מהן לטווח יישומים מצומצם. פירוש הדבר שפוטנציאל המכירות של מערכות באסיה הוא גדול יותר, אולם מנגד היא נדרשת לספק תמיכה ושירות רחבים יותר מאשר ללקוחות מערביים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות