כנפית רכשה ממאסיבית מדפסת לייצור תבניות גדולות מאוד

28 דצמבר, 2021

כנפית היא הלקוח הביטחוני הראשון של מאסיבית. היא מייצרת חלקי מבנה למל"טים ומטוסים. בין לקוחותיה: תע"א, אלביט ורפאל. המדפסת של מאסיבית מאפשרת לייצר במהירות תבניות יציקה עבור חלקים מחומרים מרוכבים

בתמונה למעלה: קו הרכבת מל"טים בתעשייה האווירית. תע"א היא לקוח מרכזי של חברת כנפית. צילום: Techtime

חברת מאסיבית (Massivit) מלוד, המפתחת מדפסות להדפסת חלקים גדולים, דיווחה הבוקר על לקוח ראשון מהתעשייה הביטחונית: חברת כנפית (Kanfit) מאיזור התעשייה ציפורית שבגליל. החברה מתמחה בייצור חלקים מחומרים מרוכבים ומתכות לכלי-טיס. בין לקוחותיה: אלביט, תע"א, רפאל וחיל האוויר. כנפית רכשה מדפסת מדגם "מאסיבית 10000", אשר מיועדת לייצור תבניות בקנה מידה גדול עבור ייצור חלקים מחומרים מרוכבים. מכירת המדפסת לכנפית מתבצעת כחלק משלב המכירה המוקדמת של הדגם, לפני ההשקה המסחרית המתוכננת ל-2022. עד כה קיבלה מאסיבית כ-14 הזמנות עבור הדגם 10000.

חברת מאסיבית הוקמה בשנת 2013 על-ידי גרשון מילר, הנחשב ליזם וטכנולוג מוערך מאוד בתחום התלת-מימד וייסד בעברו את חברת Idanit שפיתחה מכונות דפוס דיגיטליות בפורמט גדול, ולאחר מכן היה שותף גם להקמת חברת אובג’ט (Objet), שנמכרה לסטרטסיס. מאסיבית פיתחה שורה של מדפסות שמשמשות להדפסה של חלקים בנפח גדול ותבניות יציקה לשוקי הרכב, ספנות, רכבות, ריהוט, והפרסום. מדפסות החברה מאפשרות הדפסה מהירה גם של אבות טיפוס וגם של סדרות ייצור קצרות.

מדפסת Massivit 10000 של חברת מאסיבית
מדפסת Massivit 10000 של חברת מאסיבית

המדפסת האחרונה שפיתחה מאסיבית, Massivit 10000, מהווה חלופה למכונת CNC ומאפשרת להדפיס במהירות תבניות יציקה גדולות מימדים לחומרים מרוכבים כמו סיבי פחמן ופיברגלאס. המדפסת של מאסיבית פועלת בשיטה הקרויה Cast In Motion. בשיטה זו, המדפסת בונה באמצעות ראש הדפסה אחד, תבנית חלולה שלתוכה יוצקים דרך ראש יציקה נפרד את החומר התעשייתי שממנו מורכבת התבנית. ניתן לצקת לתבנית המודפסת גם חומרים נוספים כדוגמת עץ, אלומיניום או חומרים מרוכבים שונים. בגמר ההדפסה טובלים את האובייקט במי ברז רגילים, ולאחר זמן מה המעטפת החיצונית נשברת מעצמה ונפרדת מן הגוף הפנימי.

כיום, בניית תבנית יציקה עשויה להיות תהליך ממושך ויקר הכולל כמעט 20 שלבים שונים, בעוד שבמדפסת של מאסיבית ניתן לייצר את אותה תבנית ב-4 שלבים בלבד ובתוך מספר ימים, במקום שבועות. בחברה מעריכים את היקף השווקים הפוטנציאליים שאליהם היא פונה בכ-75 מיליארד דולר. בחודש יולי הודיעה מאסיבית כי בכוונתה להרחיב את פריסתה הגלובלית ולפתוח החודש מרכזי פעילות באטלנטה ובבריסל עבור השוק האמריקאי והשוק האירופי. בשנה האחרונה חתמה החברה הסכמי הפצה גדולים עם חברות מיפן ואיטליה. מוקדם יותר השנה הצטרף דדי פרלמוטר לחברה כמשקיע וכחבר דירקטוריון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: כנפית , מאסיבית